Annons:
Etikettlevandefödare
Läst 756 ggr
Drakellen
5/10/17, 9:04 PM

Är platy en fisk för mig?

Jag har ett 64 liters kar som är yngelbebott än så länge men så fort dom har blivit stora nog att klara sig själva i egna hem så vill jag fylla karet med något annat, helst i fisk form. De enda invånarna förutom ynglena är ca 40 posthornsnäckor och skulle vilja ha en riktig färgklick. Tror ni att några Platy skulle fungera? Hur många skulle då vara lämpligt? Hur måste könsfördelningen i stimmet se ut (skulle man kunna ha ett stim på bara hanar/honor)? Och sista frågan, skulle väldigt gärna vilja ha blåa, någon som vet vart man kan få tag på det? :)

Annons:
Draken
5/11/17, 8:54 AM
#1

En grupp på kanske 4-5 stycken borde väl fungera bra tycker jag. Kanske en hane och 2-3 honor. Risken är väl att det blir överbefolkat efter ett tag ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

CorneliaAndersson
5/11/17, 10:37 AM
#2

Eller ett gäng med endast honor :)

4-5 st honor :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Cecilia.S
5/11/17, 4:42 PM
#3

I och med att Platy blir ganska stora och har mycket lätt för att överbefolka ett så litet kar, skulle jag köra på 4-5 individer av samma kön. :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Drakellen
5/12/17, 12:53 PM
#4

Tack så mycket för hjälpen, då får det bli 4-5 st. Kommer nog bara köra på honor så blir dte nog bra

Loppelus
5/12/17, 10:28 PM
#5

Tänk på att honor ofta är parade vid köp, så det kan bli yngel även om du bara köper honor.

Djurälskare

Upp till toppen
Annons: