Annons:
Etikettfoder
Läst 931 ggr
Lojs
2017-05-10 15:43

Förvaring av Repashy foder?

Jag tänkte beställa Repashy foder efter att ha hört mycket bra om det. Jag funderar på hur man bäst förvarar det när man har blandat, jag har läst att man kan ha i både kyl och frys, men ska man bara ha det i en plastpåse som typ när man gör räkmix, hur förvarar man det medan man låter det stelna och sådär? Alla tips välkomna!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
usvead
2017-05-10 18:29
#1

Jag använder mig av en tom förpackning där det varit fryst artemia. Häller blandningen i rutformen som får stelna i kylen och förvaras i frysen. Sedan är det bara att bryta itu rutorna.

Lillyrod
2017-05-10 18:40
#2

När jag gör egen räkmix så häller jag i en stor fryspåse( de är lite tjockare än plastpåse) och lägger i frysen så att den får stelna. Sen tar jag ut den och bryter i mindre bitar och lägger i en ny påse och in med den i frysen igen. Bryter av eller knäcker av bitar med en kniv sen när jag ska mata : )

Lojs
2017-05-10 20:08
#3

Tack för svaren! #1 En sån förpackning vore ju perfekt, vete katten om det inte ligger en nästan tom sådan längst ner i frysen….

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

usvead
2017-05-10 20:29
#4

#3 Så här….

Upp till toppen
Annons: