Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 1203 ggr
Regni68
5/9/17, 4:38 AM

Kardinaltetror-hur många åt gången i nytt kar?

Medan jag väntar på att det ska bli dags att fylla på med fler fiskar i mitt nystartade 180l-akvarium så använder jag tiden till att planera för fortsättningen. De första fem fiskarna flyttade in för två och en halv vecka sedan och de två senaste fiskarna flyttade in för en och en halv vecka sedan. Jag har tänkt vänta ytterligare en eller två veckor (eller längre om jag kan hålla mig) innan jag fyller på med fler.

Det jag funderar på nu är om jag kan sätta i 20 kardinaltetror på en och samma gång eller om jag bör sätta i bara 10 stycken först och sedan vänta några veckor innan jag köper 10 till? De vill ju vara många tillsammans men 20 på en gång kanske blir för många? Jag vill ju inte ta livet av fiskarna bara för att jag är ivrig…

Annons:
Cecilia.S
5/9/17, 6:12 AM
#1

Jag skulle nog vänta mer än en vecka nu tills fler fiskar installeras. I alla fall två veckor. 20 kardinaler är många för ett så litet kar, på samma gång. Stoppa ned 10 st om ca 2 veckor, vänta sedan 2-4 veckor och stoppa ned 10 till. :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

CorneliaAndersson
5/9/17, 9:16 AM
#2

Håller med #1 :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Upp till toppen
Annons: