Annons:
Etikettprojekt-diy
Läst 1150 ggr
kigon
2017-05-07 16:36

600L förslag?

Nu var det längesen jag var på detta forumet då jag lagt akvarium på is ett tag, men jag kanske kommer över ett möbelakvarium på 600L någonting (gjort för saltvatten egentligen) gratis 😮 Det kan man väl inte tacka nej till!? 

Men sen har jag ingen aning om vilka fiskar, allt jag vet är att jag vill ha små till mellanstora fredliga fiskar, inget som ser intryckt. Rejält planterat + är inte särskilt intresserad av de flesta ciklider utom dvärgciklider. Skulle vara kul med lite fiskar som har "karaktär"…

Någon som har en fisksoppa för ert stora drömkar? För idéer 😃

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Annons:
Lizelda
2017-05-07 17:20
#1

Måste det vara fiskar då? Är du ute efter karaktär så skaffa dig axolotlar! Finns banne mig inga mer individuella akvariedjur än axisar :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

kigon
2017-05-07 17:28
#2

#1 De är riktigt söta & lite av en barndomsdröm men jag är mest intresserad av själva akvariet, sedan är fiskarna mer något som verkligen förgyller den lilla världen man skapat där i när de simmar runt (varav inget för stort…), så inte denna gång 😉

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Cecilia.S
2017-05-07 17:32
#3

Ett akvarium med ett asiatiskt tema. Ett stort gäng kopparbarb, ett stim siamesisk algätare och någon typ av Gurami, t.ex Mosaikgurami som jag tror skulle passa otroligt fint in till övriga arter i karet. Annars ett sydamerikanskt tema med Electric blue acara som huvudnummer, eller ett afrikanskt kar med fengäddor som huvudnummer. Det här är några exempel på kombinationer av arter som jag gärna skulle vilja införskaffa i framtiden, speciellt om jag hade chansen till att få hem ett 600L gratis. Grattis :-) !

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Lizelda
2017-05-07 17:36
#4

Hm, okej. Mycket eller lite fisk? Personligen hade jag nog haft två stora stim, typ glasmal och eventuellt någon tetra eller dylikt, en diskret fisk som ändå syns. Sedan hade jag haft i ett eller två stim corydoras, lite fina snäckor (syftar på elefanter och inte posthorn till det) och ett guramipar, tex marmorgurami. Med en sådan kombination så kan du ju variera hur mycket liv du har i karet och parfisken som agerar huvudnumret kan bytas ut till tex ett dvärgciklidpar om du föredrar sådana. Hur många stim beror givetvis på hur stora de är!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

kigon
2017-05-07 18:36
#5

Tack för tips! Roligt att höra kombinationer :) 

De som har fångat min uppmärksamhet hittills är boesemani regnbåge, Kongotetra, Regnbågsciklid, knorrmal, pictus-mal, elefantsnäcka, vampyrräka & siameser… Guramis är också lite smått intressant!

#4 Mycket tror jag! Föredrar litet & mycket över stort & litet 😃

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Torreador
2017-05-07 23:02
#6

När det gäller karaktär så måste jag säga att dvärgkulfisk verkligen har massor av den varan… HELROLIGA fiskar!! Ett stort stim tetror är också fantastiskt vackra tycker jag. Själv har jag rödfenstetra och älskar dem.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
kigon
2017-05-08 14:18
#7

#6 Lite små! 😂 Jo jag har fastnat för kongotetran, så otroligt vackra! Men också regnbågsfiskar… Och pictus-malar men samtidigt snäckor/vampyrräkor… Så svårt att välja & matcha 😞

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Draken
2017-05-08 15:33
#8

Jag har ett stim Kongotetror i mitt hörnakvarium, och de är otroligt vackra. Det blir ju lite storlek på dem också :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

CorneliaAndersson
2017-05-08 15:34
#9

Äsch!

Ett hav med Platy ska det ju vara ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

XmystiqueX
2017-06-24 16:53
#10

slöjstjärtar!

Upp till toppen
Annons: