Annons:
Etikettlevandefödare
Läst 768 ggr
Chilenita1
5/4/17, 8:14 PM

Hjälp!

Min red Platy är smällfet och håller på o får yngel. Är lite orolig för hon fick bara en sedan sa det stopp :( Är det vanligt??? Hon fick den för snart en timme…

Annons:
Draken
5/5/17, 8:18 AM
#1

De kan sluta föda om de blir störd eller känner sig osäker eller stressad.

Är hon i akvariumet eller har du flyttat henne till en yngelbur ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
5/5/17, 8:24 AM
#2

Jag är inne på lite samma spår som Rovfisk här. En Platy kan sluta yngla av sig om de känner sig stressade, osäkra eller känner sig störda/hotade. Hon har säkert ynglat av sig resten i natt? Om hon blev flyttad till en yngelkasse/yngelbur, blev högst troligen mycket stressad.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Chilenita1
5/5/17, 11:28 AM
#3

Tack för era svar :) Hon ligger i ett litet akvarium med massa växter. Hon och min Molly som snart ska föda ligger där. Men som ni skrev så kom de inatt flera stycken de gömmer sig så det är lite svårt o se hur många men räknade 5st förut:) Ska jag flytta tbx henne nu till det stora akvariet eller ska jag låta henne ligga kvar lite till?

Draken
5/6/17, 4:13 PM
#4

Hon väntade bara på att det skulle bli lite lugn och ro :)

Hoppas det är vldigt mycket växter, Molly är duktiga på att ta yngel, både sina egna och andras.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chilenita1
5/7/17, 8:45 PM
#5

Det blev hela 18 yngel som klarade sig :) Mamman fick återgå till det stora akvariet och yngeln ligger i ett yngelkar. Min Molly fick oxå gå tbx till det stora akvariet så får vi se när det blir nått.

Upp till toppen
Annons: