Annons:
Etikettlevandefödare
Läst 751 ggr
Anonymaren
4/25/17, 10:26 PM

Levandefödare

Vilken art av levandefödare är mest chans att få yngel med?

Annons:
Lojs
4/25/17, 10:33 PM
#1

De vanligaste typ Platy, Guppy, Svärdbärare, Molly skulle jag säga är ungefär lika stor chans att få yngel av (typ 99% chans så länge de överlever mer än typ ett par veckor och har gått ihop med hanar). De yngel som jag upplever överlever lättast till vuxen ålder är Guppy.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Anonymaren
4/25/17, 11:13 PM
#2

Okej tack!

Hogstedt
4/26/17, 10:47 AM
#3

Håller med ovan, fast tycker själv att guppies är mest lättlekta och får flest yngel, fast platys överlever lättare enligt mig. 😃 (Alla är dock lättlekta och om du har både hanar och honor kommer det vara praktiskt taget omöjligt att inte få yngel).

Supercoolninja
4/26/17, 11:59 AM
#4

Guppys får yngel hela tiden, men ynglena köarar sog inte så ofta till vuxen ålder. Platysarna har varit lite trögare att yngla av sig men tycker att dom klarar sig bättre samt att vuxna individer klarar sig bättre :) detta är mina upplevelser bara :)

love-child
4/26/17, 12:26 PM
#5

Jag har hur mycket mollys och platys som helst, Lite mindre av guppys då det antagligen är så små så de lättare slukas av någon annan liten firre. Mina mollys har varit mest aktiva i mina kar. Dock har nog platyn börjat ta överhanden, hahaha

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Anonymaren
4/26/17, 4:23 PM
#6

Hah okej, jag har några platys men inte fått några yngel än. Kan det bero på att jag har slökstjärtar som äter upp dem?

Annons:
Draken
4/26/17, 4:52 PM
#7

Slöjstjärtar äter yngel så fort de kommer åt.

Men det är ingen bra kombination med Slöjstjärtar och Platy- Slöjstjärten vill ha kallare vatten …Dessutom så skall en slöjstjärt inte gå i mindre akvarium än 300 liter.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Anonymaren
4/26/17, 9:33 PM
#8

Okej, bra då vet jag(:

Upp till toppen
Annons: