Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 728 ggr
Ixtris
4/25/17, 7:56 PM

Bukvattensot ?

Skrev för ett tag sen inlägg om min killes guramisar. Hanen är uppsvullen. Ligger mest i växterna vid pumpen eller uppe bland flytväxterna. Han äter inte. Har varit så ca 2 veckor, lite mer kanske. Han är nu mer uppsvälld. Honan har också börjat ligga i växterna och börjat blivit uppsvälld. Det är inget fel på vattenkvaliten. Det är bara dom och 1 siames i karer.

Annons:
Ixtris
4/25/17, 7:57 PM
#1

Såhär ser han ut.

Ixtris
4/25/17, 8:02 PM
#2
love-child
4/25/17, 8:10 PM
#3

Ser ingen bild men när mina zebrafiskar fick det så stod fjällen ut på fiskarna. Sök på bukvattensot så ser du hur det ser ut. Mycket smittsamt tyvärr. Hoppas att det inte är det. Stackars firrar :(

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Draken
4/25/17, 9:34 PM
#4

Har för mig att vi var flera som skrev, i din förra tråd, att han troligtvis hade bukvattensot …har han gått obehandlat i 2 veckor, och dessutom har blivit sämtre, då får du räkna med att han inte överlever …och de andra i karet är troligtvis också smittade.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Ixtris
4/25/17, 10:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har sagt till han att dom måste behandlas. Jag köpte idag eSHa 2000. Fast jag inte borde för det är hans fiskar och ansvar men jag tycker så synd om dom. Ska åka dit i morgon och behandla dom iaf.

Ixtris
4/25/17, 10:21 PM
#6
Annons:
Upp till toppen
Annons: