Annons:
Etikettallmänt
Läst 743 ggr
Fislisa
4/24/17, 11:22 AM

Filtermedia i ytterfilter

Hej Jag har en fluval fx5. Vad ska jag ha i korgarna för bästa resultat? Vill ha klart vatten utan massa små partiklar. Nu är det filtermatta som följer med vid köp, vita makaroner och bruna makaroner och i den tredje något brunt tjafs, typ stenar, och fin filtermatta uppepå stenarna

Annons:
Lojs
4/24/17, 11:59 AM
#1

Funkar det inte bra som det är nu? Låter rimligt tycker jag. Det enda är väl om det ingår kolfilter så är det bra att plocka ut det och bara använda efter medicinering.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Fislisa
4/24/17, 12:11 PM
#2

Det funkar, men det är mycket småskit i vattnet. Nej inget kol

Lojs
4/24/17, 12:14 PM
#3

Som det låter som borde det renas ordentligt i filtret, det skulle kunna vara om det kanske är dåligt flöde eller om platsen för insuget behöver flyttas?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
4/24/17, 12:16 PM
#4

Sedan kan det ju vara andra faktorer med såklart. Om det är grus i botten och det finns fiskar som är duktiga på att gräva runt så är det lätt hänt att det blir partiklar som far runt innan de hinner fångas av filtret, till exempel.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Fislisa
4/24/17, 1:03 PM
#5

Dåligt flöde ör det inte. Men insuget sitter kanske inte optimalt. Testar flytta på det. Tack :)

Lojs
4/24/17, 2:03 PM
#6

#5 Kanon, hoppas det fixar problemet!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Draken
4/25/17, 7:42 AM
#7

Detkan vara lite svårt att undvika att det aldrig flyger runt partiklar i vattnet ;) Jag tycker det låter som du har bra filtrering, det enda jag faktiskt inte förstog, varför har du två behållare med makaroner ?

Jag har en behållare med makaroner och resten filtermassa i mina ytterfilter.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Fislisa
4/26/17, 6:04 PM
#8

#7 Det är ju så mycket filtermatta runt om redan

Upp till toppen
Annons: