Annons:
Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 4627 ggr
Lillyrod
4/23/17, 3:46 PM

Babbel och bildtråd #4

Vi kör igång nästa Babbeltråd nu eftersom förra börjar bli full.

Här kan vi prata om allt och visa bilder på vad som helst 😃

Tänk på att våra Skrivregler gäller även här.

Förra tråden: http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/58c390638e0e7454870002ff-babbel-och-bildtrad-3?discussions-1

Annons:
Hyrule
4/23/17, 4:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Slänger in en ancistrusbild och passar på att tala om att vi ska flytta=mer plats för akvarier. Tjoho!:)

Draken
4/23/17, 4:52 PM
#2

Sätter en fena här också :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lizelda
4/23/17, 5:37 PM
#3

#1 Skitsnygg bild! 😍

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Chocopops
4/23/17, 5:37 PM
#4

Nu är mina "gullungar" på g hugget ;), käkar å sinar runt :-D lite mer svår fotade nu tillåmed X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

molam
4/23/17, 5:52 PM
#5

Låter min angel och min stitch få träffa varandra Dagligen för att skaffa lite bebisar som ska fylla upp flockarna i burarna 😍 Sen för att båda deras personlighter är helt underbara ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Maleficum
4/23/17, 6:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Kom hem från landet idag efter två veckor borta möttes av denna härliga syn i hallen :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
4/23/17, 6:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Och varför den var härlig var för att det såg ut såhär när jag åkte! (kolla alla alger som försvunnit!)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
4/23/17, 6:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Och någon vecka innan dess (och innan alla 50 amanosar flytta in) såg det ut såhär.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Tjeja
4/23/17, 11:13 PM
#9

Men asså vänta på mig! Jag vill också hänga med i nya tråden jue!  😃

Maleficum: Med eller utan alger så ser karet onekligen fullt ut!  Skönt att algerna gått åt och försvunnit!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Boson
4/24/17, 12:40 AM
#10

Har just nu ett 80l med ett par Guppy och ett par endlers (inneboende obästämd tid). Vill ha riktigt mycket fart och liv i karet. Ska nog skaffa 8-10 Platys och 6 Guppys, 6 st Panda-pansarmal, 10 st Kardinaltetror + vet ej men nåt! 

Vad tycker ni! Till ett akvarium med mycket växter, både höga o låga samt en rot. Vilken färg ska jag ha på bottenunderlaget? Bara vanlig ljus akvariegrus/sant. Eller mörkare, gråaktig grus? Vad anser ni snyggast?

Maleficum
4/24/17, 12:55 AM
#11

Tjeja: Det är lite knökat eftersom jag tryckt ner motsvarigheten av växter och inredning från två akvarium som var överväxta av alger i det just för att se om amanosarna kunde rå sig på dem! Imorgon blir det vattenbyten i alla kar och ska börja flytta ut inredning och börja "portionera ut" de amanos som ska stanna hos mig i mina olika akvarium  planen är väl att ha iaf 10 stycken i vardera av de stora (lite beroende på hur många min kompis ska ha av dem och om någon dött eller inte).

Är så skönt jag inte behöver slänga all min mossa som var helt ihopblandad med algerna och med amanos i alla karen så lär dessa förbaskat seglivade algerna äntligen vara ett minne blott och i framtiden kan man till och med kanske börja våga lämna bort växter igen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lojs
4/24/17, 8:08 AM
#12

#10 Det låter som väldigt mycket för 80l. Pansarmalarna behöver finkornig sand i vilket fall. 

#11 Härligt med amanos som gör sitt jobb! Mitt tiotal som jag har i mitt 240l är mest upptagna med att sno fiskarnas mat, de lata djäklarna. ;) Vissa av dom är så stora med så mina guppys och platys har ingen chans att sno tillbaka. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Maleficum
4/24/17, 10:29 AM
#13

#12 Det har jag också märkt att de snor maten och simmar iväg med den :P Brukar göra så att jag först matar med pellets/granulat som jag kör genom en pepparkvarn så de blir mindre (men fortfarande hårda) bitar så amanosarna snor av det innan jag ger dem algtabletter och annat lite större som ju egentligen ska vara till ancistrusarna och även ge övriga räkor en chans att få något. Även tabletter som lätt smular sönder sig börjar jag med ibland också för då sprider det sig när amanosarna simmar runt med dem :D Är ju helt klart superskoj att mata med amanosar i karet.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Tjeja
4/24/17, 11:17 AM
#14

#11 Härligt med naturlig ekologisk "bekämpning" som fungerar bra! 😃 Då förstår jag det överfulla karet också. Kul att det fungerade så effektivt och bra! Tummen upp för amanosarna! 👍😊

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lojs
4/24/17, 11:20 AM
#15

#13 Smart att mala fodret. Jag brukar ge lite olika fodersorter samtidigt så är alla lite distraherade och även de minsta får. Bland annat ger jag ett grönt räk-granulat som är väldigt små bitar, det brukar räcka åt både amanos och mina små Ancistrus. Jo, amanosarna är väldigt underhållande, karets clowner, helt klart!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
4/24/17, 11:36 AM
#16

Jag tänkte gå och plantera om lite chiliplantor. Men så kom jag på att fiskarna skulle ha mat, så då fastnade jag vid akvarierna och hittade nya guppybebisar och glömde helt bort planteringen. Helt plötsligt satt jag sedan vid datorn igen utan att ha letat upp ytterkrukorna. ;) Får ta ny kraft för att resa mig igen… snart…

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Maleficum
4/24/17, 11:48 AM
#17

Haha, det där känner jag igen Lojs! Bara för nån dag sen på landet gick jag ut i friggan för jag skulle byta byxorna mot kjol… efter att ha gått och plockat gräs till Kenzie, plockat undan lite sak, gosat med Kenzie och gjort lite fler andra saker var jag på väg in i huset igen fortfarande i byxor :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lojs
4/24/17, 11:57 AM
#18

#17 Hopplöst att vara lättdistraherad. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Chocopops
4/24/17, 5:58 PM
#19

beställde en väldigt tidig present till mig själv nyss 😃 å har jag mega tur kommer den i morgon 😉

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
4/25/17, 7:25 AM
#20

Vad har du beställt för roligt då :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Chocopops
4/25/17, 7:31 AM
#21

Va tvungen att beställa en ny mobil X-D , den Jag har strular något soppas , startar om sig seg å så hittar den inte laddaren i bland :-/,

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
4/25/17, 7:34 AM
#22

Aha. Ja, i dagens samhälle behöver man en fungerande mobil, tyvärr ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
4/25/17, 7:44 AM
#23

Ja man behöver ju de, å har man ingen hemtelefon heller så :-P, å jag är säker på att den jag beställt håller minst lika länge som den jag har nu :-P, utan sprickor :-P, försäljare som kollar på min undrar hur jag lyckats hålla den så fräch X-P, men man är ju rädd om den ;-)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Maleficum
4/25/17, 10:25 AM
#24

#21 Det där låter som min mobil :P men jag gillar min mobil så ser inte fram emot att försöka skaffa en ny :/ Tycker dem höll bättre förr när det bara var sifferknappar som gällde och inte massa andra finesser.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lojs
4/25/17, 12:56 PM
#25

Hur många av er kommer man att träffa i Örebro då? ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

molam
4/25/17, 9:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Idag har man varit ute och ränt en MASSA!! xD
Ikea, Födelsedagspresent åt mamma
Ohlssons tyger, Tyg åt syrran
Panduro, Fylla på mamsens present med bra saxar, Samt nålar till en själv
XXL, Tennisbollar
Arken zoo, Täcke till hunden och bajspåse hållare till andra hunden
Pizza hut, Middag

Och till råge på allt har man hunnit till trimmis med! Och därifrån kom man hem med detta *Se bild*

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Chocopops
4/25/17, 9:31 PM
#27

Är så glad 😅 mobilen kom i dag, oj sicken skillnad de va på snabbhet 🤣

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Chocopops
4/26/17, 11:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Testade kameran i morse på mobilen :p, ska bli kul å föröka fota fiskarna med X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Maleficum
4/26/17, 12:51 PM
#29

Vilken härligt blå färg på himlen! Hoppas du får till fina bilder på fiskarna också :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

molam
4/26/17, 4:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Fancy pants klädde upp sig igår xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Chocopops
4/26/17, 4:50 PM
#31

Man kan inte tro att de är taget i morse om jag kollar ut nu :-/, snöat nu :-/.. Va tvungen att tända upp låret innan jag åkte till jobbet bara för att ;-)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Chocopops
4/26/17, 4:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32
Chocopops
4/27/17, 8:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Även mina älskade troll fastnade på bild i dag först ut Tommie

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Chocopops
4/27/17, 8:56 PM
#34

Å så lilla Cilla

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Chocopops
4/27/17, 8:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35
Chocopops
4/28/17, 8:22 AM
#36

Å jösses sitter med nerverna utanpå kroppen nu :-S om 1.5 timma sitter jag å gör körkortsteori , får ta moppen upp å de regnar massor 😭 de hade jag inte tänkt mig alls

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
4/28/17, 5:16 PM
#37

Hur gick det Chocopops`?

Lojs
4/28/17, 6:24 PM
#38

Sådär, redo inför auktionen imorgon, skrivit ner allt jag är intresserad av, nummer, antal, priser mm. Ska bli superkul! (Trots att jag måste åka hemifrån innan 6 på morgonen…)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Chocopops
4/28/17, 9:23 PM
#39

Fick48 rätt:-/, men de är bara att ta de igen ;-) ingen idé att hänga läpp bara för man va 4 fel från godkänt 😂.

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Tetraodon
4/28/17, 9:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Jag har stora ilands problem, akvariet är som färdigt, så nu kliar det i fingrarna och jag funderar på vad jag kan göra då. tips? 

funderat på att nörda till regnsystem med LED åska och ljud, men känns som sambon kommer idiotförklara mig xD

Lojs
4/29/17, 12:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

1.5 timme in i auktionen, det ska nog bli bra det här. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Lojs
4/29/17, 11:09 PM
#42

Äntligen hemma och koppar in både fiskar och räkor efter en lång dag med resa och auktion. Blev visst lite mer fisk än planerat och karantänskaren står fulla. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Chocopops
4/30/17, 9:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Gick loss med mobilen på gubben jag igår :-D här är våran vackra mandarin fisk :-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Chocopops
4/30/17, 9:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Å ett till :-), sen gillar jag skrarpt närbilderna den kan ta :)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Chocopops
4/30/17, 9:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Sjöstjärna :-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Maleficum
4/30/17, 2:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Lämna Fjant till sin matte igår förmiddag så dem fick ha en sista dag med honom. Åkte sedan dit på middag och hjälpte till att natta barnen. Sen åkte Fjant och matte med hem och vi satt och myste i soffan och hon sov över. Gick en härlig promenad i skogen och passa på att ta några sista bilder. Sen kom min svägerska (och Fjants veterinär) hem till mig och han fick lugnt och stilla somna in.

En liten hund som kommer lämna ett stort tomrum efter sig.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
4/30/17, 2:51 PM
#47

❤️ Lille killen.

Draken
5/1/17, 10:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

❤️

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Maleficum
5/1/17, 11:32 AM
#49

Har fortfarande inte gått in i huvudet att Fjant inte längre finns. Förväntar mig fortfarande att han ska komma tassande efter mig när jag rör mig runt huset och kommer på mig själv att tänka att han ju inte fått sin medicin än eller att det är dags att gå ut på promenad.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

MsZ
5/1/17, 11:43 AM
#50

#49 ja usch vad jobbigt det är när högt älskade husdjur lämnar oss. :(

Elisabethantero
5/1/17, 10:53 PM
#51

❤️ Så tomt när en familjemedlem lämnar en….. ❤️ Alla som betytt nåt för oss, lämnar ett stort tomrum…. Lincoln, min grå jako sen 26, lämnar fortfarande en stoor saknad efter sig…… Fastän det är 7 år sen han 'flög en våning upp'…… Älskad o saknad…

Maleficum
5/1/17, 11:44 PM
#52

Plocka in hans bur från bilen och vek ihop och placera i extrarummet och då slog det mig att jag aldrig mer kommer få höra honom "sjunga" från baksätet när jag är ute och kör och dammen brast helt. Lyckades skrämma stackars Kenzie på köpet med mitt bölande.

Djur verkar mycket snabbare på att inse vad som hänt. Kenzie ville inte komma in från altanen igår efter att Fjant somnat in även fast jag locka med hans favoritgodis (kommer normalt sett som ett skott när jag ropar) och efter att ha burit in honom nosa han knappt på Fjants tass innan han hoppa därifrån och inte alls ville vara nära (han som annars brukar försöka tigga till sig gos från Fjant och vill ligga i samma bädd som honom).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
5/3/17, 6:43 PM
#53

Jag måste ge en eloge till nyöppnade Ebishop.se. En nätshop för räkor och deras ägare. Den har precis bytt ägare och är igång igen. Jag skickade efter lite saker och idag kom mitt lilla paket.

Ut ur paketet föll inte bara det jag beställt utan också lite godis för människor (det är gott) och en trisslott. Jag vann 90 kr på lotten!! Jag hade beställt för 150 kr så det var egentligen inte mycket av det jag behövde betala. 

Det tycker jag var fint gjort av Ebishop. Jag blev jätteglad 👍🙂

Draken
5/4/17, 8:18 AM
#54

Vilken fin gest av dem :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
5/4/17, 8:24 AM
#55

#53 Katten med att jag redan har massa räkmat, catappalöv mm och knappt några räkor för tillfället, jag vill oxå beställa och få bonus-grejer!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Lojs
5/5/17, 12:39 PM
#56

Wiii, beställt 5 yellow spotted elefantsnäckor som dyker upp i nästa vecka!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Chocopops
5/6/17, 6:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Ska snart i väg å jobba, känns inte lockande i dag alls :/, vill hellre ingår med dottern r det så härligt väder ute:/, bjuder på en bild som tog i går på dotter å systersonen :-)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
5/6/17, 4:44 PM
#58

#56 Jag fick hem två sånna idag 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
5/6/17, 6:28 PM
#59

#58 Vad kul! Jag har fortfarande inte bestämt vilka/vilket kar mina ska få bo i, men det löser sig nog tills de flyttat in. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Draken
5/6/17, 8:13 PM
#60

Mina bor i hörnakvariumet ;) Och jag tror att vi har köpt dem från samma ställe, fast jag har leverans från nästgårds 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
5/6/17, 9:03 PM
#61

Hade tänkt ha dem i mitt 240l, men det håller en jämn temp på 25 grader och de ska ju gärna ha 26+. Så det blir mitt 54l eller tillfälligt boende i ett av nanokaren tills jag fått köpt doppvärmare till 240l. Fast jag ska en sväng om Hornbach imorgon och köpa ett extrakar, så eventuellt kanske de får bo i det… Haha, mycket huvudbry. ;)
Japp, låter som att det är från samma. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

molam
5/6/17, 9:41 PM
#62

En specifik fröken Snail 😃 Ska dit och roffa åt mig lite mer Red Onion med 😎

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Lojs
5/6/17, 9:48 PM
#63

#62 Haha, precis. ;) Kul, de är snygga!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
5/7/17, 3:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

På väg hem från Hornbach, både jag och maken är nöjda. Jag köpte ett akvarium och han en bordssåg. :) Jag råkade visst bli dyrast idag, ooops…

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Draken
5/7/17, 3:20 PM
#65

#63 Misstänkte nästan det ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
5/7/17, 3:47 PM
#66

#64 Perfekt sätt att tillbringa en söndag på 👍

Lojs
5/7/17, 3:50 PM
#67

#66 Kan inte bli mycket bättre i mina och makens ögon!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Tjeja
5/9/17, 10:30 AM
#68

Usch vill kräkas. Fick typ psykbryt på mina kollegor på jobbet igår. Ledig idag. Känns som jag bara vill försvinna.. 😢

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Kasper7171
5/9/17, 10:57 AM
#69

Sitter i skolan när man får reda på att det är ett beväpnatt rån 100 m härifrån lärarna skickade inn oss och vi har suttit i vårt klass rum 30 min övertid

Annons:
Kasper7171
5/9/17, 4:24 PM
#70

😥faran är över

Lillyrod
5/9/17, 5:59 PM
#71

#68 Det händer mej också titt som tätt. Som väl är måste jag inte vistas på samma ställe så jag biter ihop och till slut skäller jag ut nån annan istället 😓

Tjeja
5/9/17, 8:00 PM
#72

#71 Önskar jag hade förmågan att sätta stopp för mig själv också. Går ofta men när det är som värst går det liksom bara inte och vips så var utskällningen av dem en faktor och jag ville bara bita av mig själv huvudet och sjunka genom jorden! 😞😭

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lojs
5/12/17, 11:19 AM
#73

Jag blir knäpp på ord som så många misstagit. Som ormhassel och trollhassel, ormhassel är den som "ormar sig", är krullig och går att ha i akvarium, medan trollhassel är rak och giftig. Jag brukar få googla för att veta vilken som är vilken för så himla många skriver trollhassel när de menar ormhassel.
Typ samma med att så många kallar hornsärv för hornsäv, jag får googla och dubbelkolla min stavning varenda gång. ;) (Och usch stavas inte urs eller ursch, men det är en annan grej).

Så, tack för att jag fick skriva av mig! :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Draken
5/15/17, 8:58 AM
#74

Ibland måste man få skriva av sig lite galla ;)

Jag använder varken ormhassel eller trollhassel, jag törs inte ,glömmer alltid bort vilken som är vilken ;) Men det är jättesnyggt i de akvarium där det används.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
5/15/17, 9:05 AM
#75

#74 Den krulliga är ofarlig, så om man bortser från namnet så är det lugnt. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Draken
5/15/17, 9:08 AM
#76

Så den ena är alltså krullig och den andra helt rak ? Det är inga krökar eller böjda kvistar på den som är giftig ?

Jag är jättesugen på att ha i , åtminstone ett av mina kar,  men vill ju inte förgifta fiskarna direkt :/
Funkar det även bra med snäckor ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Lojs
5/15/17, 9:13 AM
#77

#76 Ja, precis, den som är giftig är rak, inte alls lik den krulliga. =) Om du köper på en blomstehandel kan den vara besprutad, så jag fick tips om att urlaka den i badkaret först om man har något känsligt som räkor eller snäckor i karet. Min blomsterhandel hade tyvärr ingen inne just nu. :(

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Cecilia.S
5/15/17, 9:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Jag har suttit och målat en del digitalt i helgen. Det är faktiskt riktigt kul - och för en gång skull blev jag nöjd också 🙂

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Maleficum
5/15/17, 10:21 AM
#79

#78 Vad snygg!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cecilia.S
5/15/17, 10:30 AM
#80

#79 Tack :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Lojs
5/17/17, 8:46 PM
#81

Läste precis att PWSS lämnat in konkursansökan. Fy vad tråkigt! En av mina absoluta favoritnätbutiker att köpa akvariesaker i. :(

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lillyrod
5/17/17, 8:49 PM
#82

Ja de har ju precis startat upp med nygammal ägare. Det var verkligen tråkigt.

Lojs
5/17/17, 8:53 PM
#83

#82 Måste väl ha blivit utkonkurrerade av alla nya butiker som ploppat upp. Himla synd! Nackdelen var ju att det var svårt att leta på sidan (tyckte jag), men det vägdes ju upp av priserna och utbudet!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Lillyrod
5/17/17, 9:03 PM
#84

Ja det är kanske att ha så mycket som gör det. Lagerhållning idag finns ju inte för det är för dyrt. Det kanske går att rekonstruera. Håller tummarna för det : )

Lojs
5/17/17, 9:14 PM
#85

#84 Mm, håller med tummarna!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lillyrod
5/26/17, 12:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Finns det något vackrare än ett rapsfält? Det finns inget gulare iallafall 🙂

Cecilia.S
5/26/17, 3:49 PM
#87

#86 Vi åkte förbi stora rapsfält idag. Så vackert 😍

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Chocopops
5/27/17, 7:41 AM
#88

Woohoo i dag blir de en tur till stora staden Gbg 😂, vi ska inhandla de sista till lidot så de äntligen kan startas upp😁, de har tagit många må å det å köpa allt som ska köpas men i dag ska vi handla rötter växter åi eftermiddag/ kväll kanske de är igång 😄

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Cecilia.S
5/27/17, 8:10 AM
#89

#88 Spännande! Låter som en härlig dag :D

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Lillyrod
5/27/17, 8:42 AM
#90

#88 Då förväntar vi oss bilder senare idag eller i morgon 👍

Annons:
Draken
5/27/17, 8:52 AM
#91

Snart skall man bege sig och titta på brännbollsturneringen som bilklubbarna anordnar varje år. Så nu får vi hoppas att regnet håller sig borta :p

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
5/27/17, 4:27 PM
#92

Ja de va en härlig dag 😄, blev en hel del växter köpte 😉, så får vi se om de går igång i dag eller i morgon 😉

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Maleficum
5/27/17, 6:17 PM
#93

Blivit innedag idag pga värmen. Suttit och spelat andra delen av Deponia med särbon som är här. Var ett tag sen vi spela första delen men skoj att fortsätta se hur det går :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Chocopops
5/28/17, 8:40 AM
#94

Tanken är att låter ska komma igång i dag, dock han min kära make varit smart å ställt ut roten vi ska använda 🙈, den hade ju "fyllt " sig med värre ju , men så blev han orolig när roten där hade:-/, så nu sitter jag å fyller badkaret med vatten, då jag för stunden surrat fast en sten i roten för att se om de räcker att sänka Den, då växterna verkligen behöver ner i vatten:/ . Å jag vill ha igång låret 😂

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Chocopops
5/30/17, 10:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

I går kom nya ledlampan 😉, så nu väntar vi bara på extra växter å att roten ska sjunka ordentligt

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
5/30/17, 2:24 PM
#96

Åh spännande :D

men du kanske skall göra en egen tråd hur det fortgår redan från början, det är så lätt att inlägg försvinner i flödet i den här tråden :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
5/30/17, 2:58 PM
#97

Ja :-), jo då en egen tråd kommer att komma ;-), har fotat varenda växt 😂

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
molam
5/31/17, 8:23 AM
#98

Tjenixen! Sitter här och kollar på teve funderar på att ta en chill dag och  hålla mig till anime och disk *u* igår fick jag och brorsan helt hux flux Springa i tvättstugan vilket vi inte var beredd på så jag fick Säga till min kompis att jag inte skulle möta henne på stan och både jag och brorsan hade sovit sjukt dålig så vi var tämligen på lite tråk humör igår xD

Jag kanske får hem, ett avelspar med hamstrar den 14  juni också =D ska bara se om pappa kan ta med sig dom när han kommer hem från umeå… annarsfår jag vänta tills den 14 Juli xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
5/31/17, 1:05 PM
#99

#98 Haha, jag har helt klart en roligare dag framför mig! Börja med morgonpromenad med Lynette och Neal (no judging, äntligen är jag utan nåt mongo som anser att man ska sätta larm alla lediga dagar….), se om jag kan fortsätta på hans lilla Totoro-hus och sen ska jag spela sims. Får bli fyran då jag börjar ledsna på att trean har nån vendetta mot mig… Tveksamt om jag vågar poppa popcorn själv, har aldrig gjort det i kastrull innan 😂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
5/31/17, 2:14 PM
#100

#99 Popcorn i kastrull är en Chansning även fast man gjort det förr xD Att poppa popcorn på kastrull är en hel vetenskap… fast egentligen inte, but you get me xD
Men det har varit en helt okej dag endå, köket är äntligen presentabelt efter E's diskdagar xD Anime har jag inte hunnit så mycket ännu xD but you know jag är liiiiite Disträ 😎

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
5/31/17, 2:51 PM
#101

#100 För oss är det det ;)
Har hört att det är i toppskick när han ska ha varit i farten! 😂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
5/31/17, 3:12 PM
#102

#101 Jasså du har hört det?! 😂 Och här trodde jag att det var en hemlighet 😉😂

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
5/31/17, 3:17 PM
#103

#102 Asså, du och Esme är ungefär lika duktiga på hemlisar båda två… Det är INTE en komplimang!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
5/31/17, 3:20 PM
#104

#103 Jag ser allt som en komplimang! 😃 Trodde du visste detta 😎

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Maleficum
5/31/17, 5:24 PM
#105

#99 Jag och Fjant tog ofta morgonpromenader efter lunch ;) Men fota fick man knappt med honom om man försökte gå tidigare (å andra sidan var vi ju ofta ute på promenader mitt i natten också).

Bäst är att ha en aluminiumkastrull om man ska poppa på spisen! Är hundra gånger enklare en med moderna kastruller (har själv en gammal aluminiumkastrull speciellt avsedd för poppande av popcorn här hemma).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lizelda
6/1/17, 2:37 AM
#106

#105 Efter att ha poppat för första gången i mitt liv så förstår jag inte hur det skulle kunna bli enklare 😂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Draken
6/2/17, 12:19 PM
#107

Varför krånglöa till det hela med kastruller. Det finns perfekta färdigpaketerade majskorn i en påse som man slänger in i micron på 3 minuter ….Sen är det klart 🤪

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
6/3/17, 8:43 PM
#108

Woho mitt lidot är igång å alla växter är på plats 😊, ska försöka starta en tråd om de hela i morgon ;-)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Maleficum
6/3/17, 8:52 PM
#109

Fick hem tre "smågrisar" igår :) Ska vara marsvinsvakt i en månad nu. De är lite blyga men hoppas det släpper snart.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
6/3/17, 9:15 PM
#110

Ser fram emot din tråd Chocopops.

Åh vad mysigt Maleficum. Min Avatar gick ju bort hastigt och olustigt i mars och de två som är kvar är fortfarande inte tillfreds med det. Hon fattas oss alla.

molam
6/3/17, 10:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8
#111

Nu har jag precis kommit hem från en heldag På Street meet, Bil show på förmiddan, där var Speedy med hela dagen, sen på eftermiddagen blev det cruising, nu är jag äntligen hemma framför TV'n med Gotta på bordet!

HAde ju photoshoot här hemma igår, hur kunde jag glömma att lägga in?! xD Nåja kommer lite här då på vad som förgyller min dag.

Angel: Roan (Råtta)
Bonnie; Black hooded (Råtta)
Leroy: Black (Råtta)
Phoon: Black Striped Roan (Råtta)
Snafu: Black Husky Roan (Råtta)
Snöboll: Vit (Dvärghamster)
Stitch: Roan (Råtta)
Thunderflake: gråvit (Dvärghamster)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
molam
6/3/17, 10:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Osså sist men inte minst, CottonFluff…. Oförståeligt varför han fått det namnet va? xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Chocopops
6/4/17, 10:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Blev lite full i skratt i går, grejade med mitt lilla kar sådär i går ju mina endles Guppy med ett 50-60 talet yngel:p, skull ha upp lite stenar å på dom i en sil å sedan ner i en vas med vatten, skulle precis spola av stenarna när jag såg något som rörde sig i där 😂 inte den mest optimala bostaden precis 😋

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
6/4/17, 1:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Hade besök i fredags när jag kom hem från jobbet. En glad och mycket söt Evie 🙂

Draken
6/6/17, 10:41 AM
#115

Sötnöt 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
6/6/17, 8:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Idag träffa vi på en enhörning till kompisens dotters stora glädje! Hon ska ju ha enhörnings kalas på söndag (är bara enhörningar som gäller nu).

Träffa en del söta unghästar också och fick åter träffa söta Parant (en 5 årig ardenner jag red förra sommaren) som vuxit sen sist och blivit riktigt bred och fin om rumpan och fortfarande lika busig.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
6/7/17, 5:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Har försökt få till enhörningar i sockerpasta nu. Gick lite sådär. Visa sig min kompis köpt sockerpasta för utkavling så den var inte lika stadig som den jag haft innan så gick inte att göra som jag planerat från början. Sen hade hon köpt ätbar färg i form av pulver och det var första gången jag använde sånt och det var lite klurigare än jag tänkt mig så den första blev jag inte riktigt nöjd med, speciellt inte ögat.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
6/7/17, 5:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Nummer två gjorde jag lite mer som jag planerat från början men blev inte helt bra eftersom den inte kan hålla upp huvudet själv :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
6/7/17, 6:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Och den sista jag gjorde idag (får se om jag orkar göra någon mer innan lördag).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lojs
6/7/17, 6:09 PM
#120

Mysigt med tårtdekorationer! De roligaste jag gjort var när sonen ville ha angry birds-tårta, runda små angry birds var lätta och smidiga att skulptera. ;) 

Nu har jag skickat iväg ett gäng posthornssnäckor till en ny ägare, som vanligt är jag lite orolig i magen över att posten inte ska sköta sig och de inte ska klara resan av någon anledning. Och jag postar alltid precis innan det töms inne på postombudet, jag är världens hönsmamma även om det "bara" är billiga små snäckor som flyttar hemifrån.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lillyrod
6/7/17, 6:16 PM
#121

Det var riktigt fina hästar ändå även om de inte blev riktigt som tänkt. Jag blir alltid avundsjuk på folk som är konstnärliga. Jag är urdålig på allt sånt där.

Jag håller med dig Lojs. Alla djur ska behandlas med respekt : )

Chocopops
6/8/17, 6:38 AM
#122

Är just nu hur nervös som helst, ska i väg å göra mitt andra teoriprov nu,å klarar jag de i dag jag då är körkortet i hamn :-p. Nackdelen är att de regnar å jag ska köra dryga milen för att ta mig ditt :-/

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
6/8/17, 10:15 AM
#123

OJ vilka snygga enhörningar. Ska be dottern kolla tråden, hon har alltid fått gjort dekorationerna till småflickornas tårtor, men hittils har det varit Hello Kitty. Men den yngsta har börjat bli intresserad av enhörningar och My little ponny ;)

#120 Är också världens hönsmamma när det gäller att skicka snäckor, även växter 😊

#122 Lycka till med körkortet.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Fifill
6/10/17, 7:28 AM
#124

Kattlogik: Bästa sättet att få matte att gå upp på morgonen är att… sitta på henne? 🐱🤪

Lillyrod
6/10/17, 7:33 AM
#125

Fungerade det? 😃

Annons:
Fifill
6/10/17, 7:43 AM
#126

Inte direkt.😂 Däremot gick jag upp så fort hon inte satt på mig. 😉

Verkar inte spela någon roll vilken katt det gäller, just denna katt(o)logik verkar vara universell. Sitt på husse/matte så kanske de går upp. 🐱

jollycox
6/10/17, 5:08 PM
#127

#124 Den logiken har min katt också. Fast hon vill nog egentligen inte att jag ska gå upp, hon vill ligga och mysa 😍

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Chocopops
6/10/17, 6:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

Skulle ju starta en tråd om mitt nya jag:-p , dig har inte tiden riktigt funnits för de :-/, Men har nu tagit kort :-), nedersta kortet är för en vecka sedan å översta från i dag :-) , De händer saker ;-)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
6/17/17, 9:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Min lilla Folke när han kom hem från veterinären i torsdags. Ganska groggy efter tandslipning och han sjönk bara ihop som en pannkaka när jag satte ner honom i buren ❤️

Tjeja
6/17/17, 9:28 PM
#130

Awwe  stackars lilla Folke! Söt är han i alla fall! 😍 Hoppas han piggnat till nu och fått tillbaka sin aptit igen! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lillyrod
6/17/17, 9:31 PM
#131

Pigg är han men han äter inte som han ska än. Förhoppningsvis kommer det när han vänjer sig vid att tänderna inte är som innan.

Draken
6/18/17, 9:55 AM
#132

Hoppas han piggar på sig helt och börjar äter snart 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
6/18/17, 9:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

När man är ledig så kan man väl passa på att fixa lite ute på balkongen ;)

Här skall det planteras imorron, skall ha Pelargoner och hänglobelia i krukan längst bak, de två andra vet jag inte riktigt vad jag skall sätta ner i. Tänkte strosa runt på blomaffären imorron och kolla :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/18/17, 9:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Mina balkonglådor med blandade Petunior är ett måste för mig ;) Fast i år har de yngsta barnen planterat en var (har 3 stycken) så färgerna blev lite blandade i lådorna 😛

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
6/18/17, 9:58 AM
#135

Jag sådde tomater och paprika men alldeles för sent. De växer på bra men jag tror inte det hinner bli något innan hösten är här. Det går vansinnigt fort märker jag.

Brukar ha främre balkongen full av blommor men i år har jag bara en kruka mixade minipetunior : )

Draken
6/18/17, 10:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136

Har varit ute på "stöldraid" i dikena också. Hittade vad jag sökte. En stor och kraftig Lupin. De flesta räknar dem som ogräs, men jag älskar dem 😃

Alla planterade blev vattnade med akvarievatten igår kväll, och jag kommer fortsätta vattna med akvarievatten under hela sommaren.🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/18/17, 10:05 AM
#137

#135 Du kanske får fram dina tomater och Paprika om vädret är gynnsamt. Em bekant till mig planterade tomater i slutet på Juni ifjol, och hon fick stora fina tomater till hösten :)

Jag håller på med vårstädning av balkongen, och det kommer bli mycket blommor där i år. Har även en stor blomlåda på nersidan, som också skall fyllas med blommor. Fast den tror jag att jag skall sätta lökar och så vallmofrön i detta år. Skall även köpa ett par fina löjtnantshjärtan och plantera i mitten tror jag :)

När Lupinerna har fått sina frökapslar, kommer jag att sätta fröna runt blomlådan, och hoppas på att det kommer upp massor med lupiner nästa år 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
6/18/17, 10:11 AM
#138

Idag tänkte vi åka och fiska krabbor, jag och sonen (han är 8 och det är bland det roligaste man kan göra på sommaren enligt honom).
Problemet är min jäkla foglossning, så jag kan inte promenera till vårt vanliga ställe, så nu sitter jag på facebook och väntar på svar på om det finns nånstans med nära till parkering. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lillyrod
6/18/17, 10:11 AM
#139

Lupiner är underbara. De fyller dikena nu i alla möjliga färger. Tänk på att när du sår fröna tar det 2 år innan de kommer upp och blommar. Så du inte tror du misslyckats. Synd bara att de blommar över så fort.

Annons:
Draken
6/18/17, 10:16 AM
#140

#138 Åhh mina ungar älskar att gå ner  till havet när vi är i Norge och hälsar på. De letar krabbor under stenar och tång när det är Ebb, de tycker det är jätteroligt, och de hittar dessutom massa annat mer eller mindre kul och/eller läskigt i tången ;)
Däremot får de inte fiska från kajkanten, JAG vill inte ta rätt på det som kan komma upp då 😮

#139 Jo, jag vet att de tar tid på sig att blomma upp. Tänkte även hämta lite fler i dikena och sätta direkt i jorden kring blomlådan. Tänkte ta olika färger :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
6/18/17, 3:08 PM
#141

#139 Mina kom upp och blomma första året jag plantera dem. Hade dem iof i en påse med lätt fuktad jord i kylskåpet några dagar innan jag plantera dem.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
6/18/17, 3:15 PM
#142

#141 Tänkte plantera dem när frökapslarna kommer, så får de övervintra, och förhoppningsvis kommer det upp, åtminstone grönt, nästa år :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
6/22/17, 8:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

Säg hallå till lilla "Robert" som precis flyttat in här då skålen i hans förra hem spruckit. Inte lätt att få en bra bild på honom då han simmar runt som en galning i sitt nya hem (fast har man fått bo i en skål i ett år så har man nog mycket sim i fenorna). Hoppas på att han ska trivas här hemma och må bra, om allt är som det ska efter sommaren kanske det införskaffas en liten kompis.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
6/22/17, 9:03 PM
#144

Men stackarn har han bott i en skål?? Tur han kom till dig och får det bra 👍

Maleficum
6/22/17, 11:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#145

Jo, tydligen hade han det, med en dödskalle, en plastväxt och lite grus (enligt pappa som var och hämta hem honom). En till bild mer från sidan :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
6/23/17, 6:58 AM
#146

Att folk inte fattar att de inte får vara i skålar. Vad skönt att han fick komma till dig och få et värdigt liv :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
paradisgarden
6/23/17, 3:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#147

Åh, va skönt för honom :). Ja.. informerar man sig inte e d ju lätt o tro att man kan ha i skål. Skålar säljs. Inte mycket t kunskap o info i djuraffärerna oftast o tittat för mycket på Disney ;) . Lady o lufsen t.ex . Visst e d EN skalar i skålen siameserna har ner? Här e min vackra tutis

Cecilia.S
6/24/17, 7:10 AM
#148

Så skönt att lilla "Robert" fick komma hem till dig och bo så mycket större! Ingen fisk ska behöva bo i en skål… Nu måste han vara överlycklig? ;-) #147 Jätte fin :D Bor han hemma hos dig?

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

paradisgarden
6/24/17, 9:31 AM
#149

Ja, han har en fru oxå o några höns-kompisar :)

paradisgarden
6/24/17, 9:31 AM
#150
Chocopops
6/24/17, 9:35 AM
#151

I dag ska jag åka å köpa amano räkor till de nya karet ;-), på ner en från de gamla karet i går som " test" räka å han sinar glatt runt å äter precis överallt :"D men funderar på om jag kan köpa körsbärsräkor med? Varit igång i 3 v nu, å vad jag sett är alla värdena bra :-) , men ska ta å föra nu tror å nitrat test först innan jag åker i väg så jag vet säkert att allt är bra :-),

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Maleficum
6/24/17, 10:47 AM
#152

#148 Han verkar superglad, är inte still en sekund utan simmar runt och "smakar" på det mesta. Han gillar att simma in i utblåset till pumpen också och simma där en stund.

#147 Härligt att kunna ha påfåglar :D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cecilia.S
6/24/17, 12:47 PM
#153

#149 Så härligt! Han är riktigt snygg :-) #151 Hoppas att de kommer trivas :D Jag skulle inte chansat och köpt in både amano och körsbär samtidigt. Vänta hellre några veckor till, har du någonting att längta efter också ;-) #152 Haha :D Underbart att se de lyckliga!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Maleficum
6/24/17, 4:19 PM
#154

#152 Verkligen härligt att se dem glada :) Han är lite rolig när jag matar också för han kikar på maten och så fort någon av de andra fiskarna tar matbitar börjar han simma och försöka "smaka" på de andra fiskarna. Ser lite ut som en fågelunge som försöker tigga mat. Vet inte om det är för att han inte är van med annan mat än flingfoder.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Chocopops
6/26/17, 7:49 AM
#155

#152 de blev bara 5 amano :-) , men dom trivs å simmar runt å käkar som bara den ;-) , i går stödmatade jag lite lite :-), vet att jag ska ha körsbär med å mina endles , men vill ha något mer som inte förökar sig i samma takt som Guppy :-p

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Chocopops
7/1/17, 6:33 AM
#156

Är så lycklig å glad :-D i förgår klarade jag äntligen mitt körkort :-D i över 8 månader har jag kämpat med de :-P , men nu är jag fri ( Så fort jag hittar en bil ) 🤣

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
7/1/17, 7:02 AM
#157

Grattis Chocopops! Det är verkligen frihet att kunna ta sig dit man vill alldeles själv 👍

Maleficum
7/1/17, 7:37 AM
#158

Grattis! =D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Tjeja
7/1/17, 2:11 PM
#159

Grattis! 😊

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

molam
7/1/17, 7:50 PM
#160

#147 Snygg herre!

#156 Stort Grattis!!! =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
molam
7/2/17, 11:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#161

Cottonfluff HAr äntligen kommit på vad han är xDDD och Kassadin undrade vad det var för stort Rör som matte höll i ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

MsZ
7/3/17, 11:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

Lunchar på jobbet och får denna skickad från maken. Slängde i nyköpt mossa i ett yngelkar tills jag har tid att ta hand om…. tydligen oemotståndligt för Vim. Men HUR har tagit sig dit???? 🤔😂

Lillyrod
7/3/17, 6:03 PM
#163

Haha vilken filur. Han har nog smaskat sig över kanten : )

Tjeja
7/3/17, 8:53 PM
#164

#162.. ja du.. oavsett hur han bar sig åt så måste den där mossan ha lockat något ofantligt mycket!  🤪

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cissecatt
7/3/17, 10:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#165

Vila i frid min lilla prinsessa.. Rip

Chocopops
7/4/17, 7:37 AM
#166

Tack 😁, nu ska jag bara hitta en bil med 😂, kört 3 gånger bara sedan jag fixa de 😂, svågern bil 2 gånger å så provkörde jag en bil i går som jag vill ha 😂, dock får man kolla detta med lån mm innan man bestämmer sig, plus att jag vill att maken är med en gång å prov åker en gång för att se vad han tycker 😂😎

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

crashgirl
7/4/17, 7:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#167

Mina fiskar fick sin första grönsak igår! Broccolin blev en stor favorit hos guramin och cikliden! Detta ska de definitivt få fler gånger :D Sambon trodde jag blivit galen då jag löpt broccoli och förklarade att våra fiskar skulle få en bit av den till middag :D

Annons:
Lillyrod
7/4/17, 8:08 PM
#168

Broccoli går hem hos de flesta fiskar : )

Chocopops
7/5/17, 8:31 AM
#169

Har de "jobbigt " nu 😂, bestämt vilken bil vi ska ha å pratat med bilfirman å den jag vill finns inne å till å med i rätt färg 😂, så nu tycker jag att banken är mega seg med att föra över den lån jag tagit 😂, hade hoppats på att bilfirman skulle ha lördags öppet men de har dom inte , så sitter nu å hoppas att de ska komma innan fredag 😂 , för då ja jag ägna helgen åt att "lära känna " bilen då jag är ledig 😂😁

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
7/5/17, 6:01 PM
#170

Åh vad spännande. Vad blir det för bil?

Chocopops
7/5/17, 7:37 PM
#171

De kommer bli en datci duster Black shadow ;)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

MsZ
7/10/17, 11:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

I helgen överraskade maken mig med en roadtrip. Så vansinnigt bra. Kommer vara lycklig länge nu 😄

Lillyrod
7/11/17, 6:40 AM
#173

God morgon alla och vad roligt MsZ. Överraskningar kan man inte få för mycket av 👍

crashgirl
7/11/17, 8:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#174

Är så glad!! Vi har fått våra första fiskbebisar!!! :D

Annons:
Lillyrod
7/11/17, 8:36 AM
#175

Grattis!

Draken
7/13/17, 10:46 AM
#176

#172 Alltid trevligt med överraskningar :D

#174 Grattis :D

Själv går jag på semester nu på Måndag, och den 20 packar vi in ungarna i bilen och åker till Kolmården. Det är en resa på ca 50 mil enkel resa, men ungarna ser jättemycket fram emot det, så det är verkligen värt det :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lizelda
7/13/17, 12:27 PM
#177

#176 Två bilar utgår jag ifrån? Om inte hälften ska sitta i bagaget vill säga ;) Är avis på besöket på Kolmården men verkligen inte på att åka bil så långt med familjen och barnen, får rysningar bara jag tänker på hur det varit när min familj gjort det!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Lojs
7/13/17, 1:05 PM
#178

Känner mig lite galen. Funderar på att åka över till Köpenhamn (3 timmars resa en väg) för pokemon go-eventet 5/8. Grejen är bara att bebisen i magen är beräknad att födas 30/7, så det funkar möjligtvis, men enbart om bebis är tidig. ;) 

Det skulle mest vara för den åttaårige sonens skull, vi har inte kunna åka iväg något under sommaren eftersom graviditeten varit jobbig och det hade varit kul att hinna med något roligt för honom innan sommarlovet är slut. Mysigt med första resan med "nya" familjen. Men men, då får bebis skynda sig ut… 

Det är mest en önskedröm att det skulle funka, men men, drömma får man ju göra. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

MsZ
7/13/17, 9:17 PM
#179

#176 välkommen till trakten. Hoppas ni får det bra på Kolmården. Kanske har tid med ett besök på akvariet utanför parken? Ett par rediga kar där 😳😄

molam
7/14/17, 1:18 PM
#180

#177  Jag, bror och en unge till ska sitta i bagaget ;) Krävs bara en bil då xD Våra familjeresor Brukar vara rätt så chill ^^

#179 Sånt kan du inte säga till henne! xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lillyrod
7/14/17, 1:23 PM
#181

Karen utanför Kolmården är värda att titta på. Länge sen jag var där nu men när jag var där med mina barn så blev dottern snudd på pussad av en rocka 😃 Hon lutade sig över kanten och den kikade upp samtidigt. Tror båda blev lika rädda.

Annons:
Chocopops
7/14/17, 3:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#182

Vilken känsla varit å hämtar Min alldeles egna bil 😁😁😁😁😎

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
7/14/17, 4:22 PM
#183

Grattis! Önskar dig många glada mil i den.

Draken
7/15/17, 11:02 AM
#184

#177 Nope, vi behöver bara en bil :D Några av de äldre blir kvar hemma, och resten får vi in i Safiran :D  Måste också påtala att det finns säten, med bälten, nedfällda i golvet i baggaget. De tas fram vid behov ;)

#178 Det skulle jag ha gjort om jag bodde närmare 😃 men jag förstår att det beror lite på bäbis i magen ;)

#179 Det vill jag nog ta mig tid med, finns det något sånt inne i parken också, eller är det ett utanför som hör till parken, och hur långt är det imellan parken och akvariumet isf ?

#181 Vilken chock för dottern ;) Hamna öga mot öga med en rocka 😮 Men lite spännande också ;)

#182 Grattis. Vilken snygg :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
7/15/17, 11:14 AM
#185

#178 Nu vet jag inte var du bor, men det är ett event i Stockholm med om det är för eventets skull du är sugen. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Draken
7/15/17, 11:23 AM
#186

Bor i Sundsvall, så det är en bit att åka, även till Stockholm ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
7/15/17, 11:29 AM
#187

#186 Haha, ja, verkligen, synd att de bara lagt eventet i huvudstäderna!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Draken
7/15/17, 12:06 PM
#188

Jo, det är lite synd måste jag säga. Men vi brukar ha lite sånna grejer här också, visserligen bara promenader och samling på stora torget, men det är bättre än ingenting i varje fall ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Lojs
7/15/17, 12:16 PM
#189

#188 Det låter ju himla mysigt ändå!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Draken
7/15/17, 12:18 PM
#190

Jo, det är det. Vi har varit på några sånna "event" i stan, och det är riktigt trevligt :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
7/15/17, 2:09 PM
#191

Akvariet på Kolmården ligger precis utanför ingången. Det tillhör parken men iallafall när vi var där så var det egen entréavgift. Det är värt den tyckte jag.

MsZ
7/16/17, 2:16 AM
#192

#184 inga kar (förutom sälar och delfiner) inne i parken. Akvariet är fristående från Kolmården men ligger precis utanför entrén. Trevligt ställe. Väl värt ett besök enl mig :)

Draken
7/16/17, 12:45 PM
#193

Vi har kollat över budgeten, och vi kommer även gå in på akvariumet. har läst lite om det, och OJ vad jag längtar …Jag kommer vara i sjunde himlen där inne 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

MsZ
7/16/17, 4:12 PM
#194

#193 Hur länge är ni på plats. Kolmården i sig brukar ta en dag….även för oss med årskort så rullar timmarna väldans snabbt iväg….

MsZ
7/16/17, 4:14 PM
#195

#193 Senast vi var på akvariet så lyckades vi passa in så vi fick höra en av skötarna prata lite om fiskarna som finns - himla intressant faktiskt och hon nämnde också att flera av de stoooora firrarna finns att köpa när de är väldigt små i vanliga akvariebutiker - och att folk i allmänhet inte förstår vilka behov dessa har och att de givetvis inte går att tillgodose i ett "vanligt" akvarium.

Annons:
Draken
7/16/17, 7:56 PM
#196

#194 Vi kommer vara där från 10-11 på FM och under hela dagen förmodligen. Om du kommer dit, så kanske vi kan träffas :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

MsZ
7/16/17, 8:20 PM
#197

#196 Rovfisk - det hade jag så himla gärna gjort!! Men jag jobbar till torsdag och fredag (jag gissar att det är då ni är på plats?)  är fullbokat med förberedelser för vår Gotlandsresa på söndag, plus en sjösättning av makens båt och utöver det dotterns Taekwondoläger… börjar min semester med en avkopplande fredag :P

Draken
7/16/17, 8:34 PM
#198

Jo, vi är där nere på Torsdag endast. Men det kanske kommer fler gånger ;:)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
7/18/17, 6:30 PM
#199

Dagens goda gärning, skänker bort 20-25 av mina kära guppyyngel plus ett litet gäng svarta neocaridina-räkor till en akvarist som ska ge sin sexåring ett akvarium i födelsedagspresent. Jag kan inte stå emot barn som är djurintresserade. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lillyrod
7/18/17, 7:04 PM
#200

Heja dig! Man ska verkligen främja djurintresset hos barn. Båda mina älskar djur. Dock inte fiskar….. Något gick fel där.  🤔

Lojs
7/18/17, 7:12 PM
#201

#200 Ibland undrar jag om sonen fått mina gener alls, han är inte det minsta intresserad av djur. Jag hoppas på att den lille i magen blir mer som jag. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

MsZ
7/19/17, 11:18 PM
#202

#198 hoppas ni får en riktigt bra dag imorgon!

Annons:
Chocopops
7/20/17, 9:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#203

Besökte liseberg med familjen i går 😀, åkte hem med 2 st stjärnvinster 😁, En 2kg Toblerone och en stor godis kartong , behöver jag säga att dottern va överlycklig ;)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
7/21/17, 11:38 AM
#204

Lyckligt barn ;)

Vi var till kolmården igår. Skall kolla genom bilderna och lägga ut lite smakprov :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
7/21/17, 11:40 AM
#205

#204 Vad kul!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

MsZ
7/21/17, 11:43 AM
#206

#204 hoppas ni hade roligt. Såg det var mkt folk!

Draken
7/21/17, 12:04 PM
#207

Vi kom ganska tidligt (en halvtimme innan de öppnade) och då var det väldigt lungt, men sen ramlade det in folk i mängder ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
7/21/17, 12:07 PM
#208

#204 oja hon va överlycklig ;-), mamma lika lycklig hon då jag älskar djungelvrål som är med i 😂😂

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
7/21/17, 3:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#209

Sommarnatten i Norrland kan vara ganska trolsk ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Lillyrod
7/31/17, 11:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#210

Varit ute på en förmiddagspromenad. Härligt väder idag.

MsZ
7/31/17, 1:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#211

Åter hemma i verkligheten efter en vecka på mitt älskade Gotland. Fann mig själv vid datorn letandes billiga boenden en långhelg i september två timmar efter att jag kommit hem. Jag var inte klar med den ön än :)

Maleficum
8/4/17, 11:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#212

Tydligen blåste det förfärligt mycket dagen efter förra årets hummerpremiär och de bortblåsta verkar gilla att samla sig en bit utanför vårat landställe så i år har vi redan lyckats hitta sju stycken slitna tinor i varierat skicka. Två utan märkning men tre har redan blivit hämtade av sina ägare (eller tre ägare har varit här och två tog hem sina, den tredjes var mest skrot så den hamna på strandstädningshögen för kommunen att hämta senare). Har även hittats en boll som sitter fast som är ett forskningsrep som slitit sig (för kontroll hur olika tång växer och klarar sig på olika ställen, den ska vi försöka få loss någon dag för den satt som berget. Får vi inte loss den får forskarna själva åka och försöka hämta den.

Båten vart väldigt tung och låg riktigt lågt i vattnet när vi fiskat upp dessa fyra, fick inte plats mer i ekan. Som tur är har de flesta morderna hummertinorna en säkerhetsanordning som gör att de öppnar sig själva när de legat för länge i vattnet så fångade humrar kan ta sig ut men när kusinen var med brorsan ut igår hitta de en krabbtina med massa döda och levande krabbor instängda som uppenbarligen varit där ett tag och ätit varandra.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Tjeja
8/6/17, 12:22 AM
#213

Jag har skaffat en badbalja och har ÄNTLIGEN kunnat bada hemma igen! Tjo hooo! Ren och fräsh och framför allt SKÖNT med ett varmt bad efter en dag ute i blåst och regn!

- Hon som bara har dusch hemma.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lillyrod
8/6/17, 7:19 AM
#214

#213 Ett hem utan badkar är inte komplett. Förstår dej helt och fullt 👍

Lizelda
8/7/17, 1:12 PM
#215

#214 Min sambo anser att det är rätt onödigt… Det är typ en av de bästa sakerna med att vi flyttar, förutom massa plats till akvarium, men han tycker att vi lika gärna kunde vara utan.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Tjeja
8/8/17, 5:20 AM
#216

#215 Bläh alltså! Man behöver bada så man får lösa upp skiten ordentligt ibland! Skrubbade mig ordentligt ren innan badet tyckte jag. Men efter bara några minuter började det flyta upp smutts/damm på ytan. D v s hud och smuts som inte gått bort med bara skrubb och duch! Minns att det var väldigt lite som lossnade varje gång när jag badade regelbundet förut. Nu efter typ 10 månader utan bad blev det som en hinna på vattnet! Urk! Detta fast jag då alltså var mer grundligt skrubbad och rengjord i dushen precis för badet. 😛

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Lillyrod
8/8/17, 8:04 AM
#217

Bada först och sen en rejäl tvätt med skrubbvantar eller peelinghandskar som det så fint heter : https://www.rusta.com/se/peelinghandskar-p86951110.aspx

Det är ganska äckligt när man sköljer av sig i duschen sen. Satt allt det där på mej?? 😮

Maleficum
8/8/17, 10:04 AM
#218

#216 Saknar badkar (har inte i bostaden jag bor i nu) men under sommaren så badar jag ju i princip dagligen i havet iaf (ibland blir det fler gånger per dag dessutom) så förhoppningsvis blir man lite mer ren då som håller i sig under vintern :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Tjeja
8/8/17, 8:18 PM
#219

#217 😃 ha ha ha.. Eller hur? Skitäckligt egentligen hur mycket skit vi samlar på oss i hudlagrena! 🤮

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Hogstedt
8/10/17, 7:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#220

Titta vilken liten filur som sitter och spanar på vår inglasade balkong! 🤮(På utsidan som tur är). Den har suttit där i flera dagar och växer oroväckande snabbt…

Notera gärna dess håriga ben och nötbruna ögon… mm… vilken liten skönhet… 😐

Lillyrod
8/10/17, 8:21 PM
#221

Jag har en som bor i en fönsterstolpe på den inglasade balkongen. Vet inte hur stor den är men den tog en geting modell större utan problem för ett tag sen. Getingen fastnade i nätet och det tog ett tag innan spindeln fick kontroll men getingen hade inte en chans när den satt fast i nätet. Otäckt men ganska fascinerande

fiskälskarn00
8/11/17, 11:30 AM
#222

Såå stor skrek nästan när den kom upp aahh😞

Gal1

fiskälskarn00
8/11/17, 11:31 AM
#223

#221 

oj ja den måste ju varit stor om den fick i sig en geting? :o

Gal1

Annons:
Lillyrod
8/11/17, 12:14 PM
#224

Tja skalet är ju kvar när spindeln ätit. Den suger bara ut innehållet i kroppen när den äter. Så själva den torra kroppen låg kvar sen efter getingen. Spindlar är egentligen äckliga djur 😮

Hogstedt
8/11/17, 12:29 PM
#225

#224

"Egentligen"

Usch, har inget emot tarantellor och spindlar som är så stora att man kan hålla ett öga på dem, men när de är så små att de är svåra att få syn på men ändå stora, det är då man vill tända eld på hela huset och flytta. Iaf jag…

Lillyrod
8/11/17, 12:48 PM
#226

😂

jollycox
8/11/17, 4:17 PM
#227

Det finns människor med fobier.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Akvaristen
8/12/17, 7:04 AM
#228

Inlägg bilder på era akvarium 5 är stängd och en ny startad med i den nya finns det inte en länk till bilder på era akvarium 5. Ville bara säga det för det verkar som ni har glömt det för det.

Draken
8/12/17, 1:27 PM
#229

#228 Sorry, fel av mig. Nu är det fixat och länken ligger i trådstarten :)

Spindlar är något av det vidrigaste som finns, är livrädd för dem. Ser jag en spindel, så springer jag, spelar ingen roll vilken storlek eller färg, jag blir alldeles kall och skakis om de kommer för nära. Tom när jag bara ser dem på bild eller på TV'n så går det kalla kårar efter hela ryggraden på mig.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
8/12/17, 2:05 PM
#230

Det är väl ungefär sådan jag är med ormar. Skulle lätt slå nytt världsrekord på 100 m om det kommer en. Nu är det väldigt länge sen jag såg en annat än inifrån bilen men även då håller jag upp fötterna…. 😃

Annons:
Draken
8/12/17, 5:46 PM
#231

Så är jag också, men med spindlar. Ormar har jag inget emot :)

Ungarna skrattade åt mig på Kolmården, jag gick långa omvägar om terrarierna där spindlarna var. Det var ett av barnen som knäppte kort på spindlarna ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Tjeja
8/13/17, 10:11 PM
#232

Åh Spindlar, i alla fall de vi normalt har här i Sverige är ju underbara djur! De håller borta diverse myggor, getingar och annat elände som stör oss eller äter upp våra växter! Blir alltid glad när jag hittar spindlar hemma! De flyttas varsamt till växterna i fönstret på vintern och ut på balkongen på sommaren! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Hogstedt
8/13/17, 10:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#233

Aja… "Lilla" imse vimse säger gonatt till alla!

Han har förresten börjat ge ifrån sig ett svagt sken i mörkret och han verkar försöka få ögonkontakt så ja… Om jag inte skriver inom 24 timmar får någon gärna larma polisen… 😐 *låser balkongdörren lite extra noga*

Maleficum
8/13/17, 11:37 PM
#234

Har aldrig haft något emot varken ormar eller spindlar. Är bara glad när jag hittar spindlar hemma för då kan de äta upp alla mygg och flugor :P

Igår när brorsan och jag skulle ut och vittja hans krabbtinor märkte vi massa skräp som flöt runt och det slutade med att vi plocka upp fem soppsäkar skräp plus en stor bit snörpvad. Det sluta också med massor av kräftdjur i båten samt massor av sjuryggsbebisar❤️! Så söta och blev helt kär i en som vägra släppa mitt finger när jag skulle försöka släppa tillbaka den i havet. Tyvärr var det några som han dö men försökte rädda så många som möjligt och hoppas de fortsätter klara sig. Även ett litet makrillsyngel råka följa med upp i båten.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Tjeja
8/13/17, 11:42 PM
#235

sjuryggsbebis? Vad är sjurygg för något #234 ?

#233  Självlysande?😮… 😃 Godnatt sov så gott! Du slipper i alla fall myggilande och flugsurr med den där "nattvakten" 😃😴😴

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Maleficum
8/14/17, 12:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#236

#235 De kallas även stenbit. Är en knubbig fisk med "sugkopp" under magen så den fäster sig på underlaget. Har en dålig bild jag tog på en 2008 på Havets Hus, var tyvärr lite sent när vi kom hem igår för att fota bebisarna vi hade med i båten.

De kan tydligen variera rätt mycket i färg och några var riktigt gröna medan andra var mer grå och lite prickiga och de ite större hade börjat få sina små "knottror" längst ryggen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

jollycox
8/14/17, 7:14 PM
#237

Alltså när jag skrev att det finns människor med fobier tänkte jag att man skulle visa respekt. Men det går tydligen inte!

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
Lillyrod
8/14/17, 7:45 PM
#238

Det är ingen som inte visar respekt. Sen att #225 var lite rolig i sitt inlägg förändrar inget. Alla har vi något som vi tycker är riktigt otäckt, läskigt något som kanske paralyserar oss fullständigt. Man måste ändå få skoja lite. Jag hatar verkligen ormar. Jag kan ändå skratta åt eländet emellanåt.

Hogstedt
8/14/17, 7:58 PM
#239

#237 Då du la ut ditt inlägg (#227) så otroligt sent och inte taggade mitt inlägg så trodde jag att det var som ett tillägg på den lilla konversationen om spindlar och att vissa är rädda.

Du har ju kunnat säga "Vissa har fobier så snälla lägg inte ut liknande bilder". Om du bara skriver att vissa har fobier och varken taggar mitt inlägg eller säger vad du vill med det så är det lite svårt att veta exakt om du menar att du inte vill se liknande bilder eller om det bara är ett tillägg i konversationen om spindelrädsla.

jollycox
8/14/17, 9:41 PM
#240

#238 Hade du verkligen tyckt att det var roligt om någon la upp bilder på ormar här?
Iallafall jag trycker på "olästa" längst uppe och att då helt oväntat få upp en stor närbild på något man avskyr är inte trevligt eller "roligt".
Jag tycker att det är respektlöst att lägga ut en bild på något som väldigt många tycker är obehagligt. Att det är vanligt med spindelfobi vet väl dom flesta?

#239 Ja ursäkta det är mitt fel. Jag tänkte att du kanske skulle bli påmind att det finns personer som tycker att det är otroligt jobbigt att se en bild på en spindel men det blev du inte.
" eller om det bara är ett tillägg i konversationen om spindelrädsla."
Som att det blev ett uppvaknande för många att det finns dom som har spindelfobi? Det är ju inget nytt direkt.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Lillyrod
8/14/17, 10:36 PM
#241

Jag hade inte tagit illa upp om någon lagt upp bilder på ormar här. Inte ett dugg. Detta är en babbel och bildtråd där man får lägga upp vad som helst inom vad lagen tillåter. Jag tror inte att en bild på en orm hoppar ut och biter eller kramar mej så det är helt ok för mej. I verkligheten är det något helt annat. 

Det är tråkigt om du tar det personligt om någon lägger upp en bild på en spindel men jag är säker på att det inte var menat att såra dig på något vis.

Draken
8/15/17, 7:16 AM
#242

#240 Om du inte vill riskiera att se bilder på spindlar, ormar eller vad du nu har fobier för, så kanske du inte skall vara i just den här tråden.

Jag avskyr spindlar av hela min skjäl och hjärta, jag springer så fort benen bär mig om jag ser dem ute. Ser jag en bild eller en spindel på TV'n, så går det kalla kårar längs ryggraden på mig.

Lillyrod känner samma sak när det gäller Ormar, men folk måste faktiskt få lägga upp en bild i en offentlig babbel och bildtråd, utan att det blir massa diskutioner om detta. 

Jag hoppade en halvmeter på stolen när jag såg bilden, men det skulle aldrig falla mig in att neka någon att lägga upp bilden i ett forum där jag skriver. Tycker jag inte om bilderna, då får jag väl låta bli att titta i tråden då, det gäller för alla, även för dig Jollycox

#239 Det är okej att lägga ut bilder på vad man känner för, även ormar och spindlar. Vill man inte se, så behöver man inte titta i tråden :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

jollycox
8/15/17, 9:24 AM
#243

Jag gör som ni vill. Lämnar tom hela akvariesajten. Blir ändå mest missförstådd. Hej då.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

nexal
8/15/17, 9:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#244

Mitt 540liters kar! I karet finns rötter, svart sand, växter, btn bakgrund, och lite annat smått och gott. Fiskarna i karet är: 20 kardinaltetror 3 mosaikguramis 1 månskensgurami 2 svärdrare 9 guppys 2 slöjstjärtar 3 dvärgklogrodor 1 väderål, ska skaffa 2 till 1 kuhliål, ska skaffa 2 till 2 pictusmalar 1 plecomal 1 knorrmal 1 polkadot botia 5 Ancistrus, ska splittas in i olika kar. Har även 2 andra kar, ett 30liters och ett 130. Har guppyyngel i 30litern och en tigerbotia på 15cm i 130litern.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Lillyrod
8/15/17, 9:58 AM
#246

Du har fått till det jättefint där nexal 👍

molam
8/15/17, 5:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#247

HAde fotoshoot med världens vakraste idag, hon vet hur man gör sig väl på sina bilder =3

Och igår Lyckades jag ÄNTLIGEN para 2 av mina hamstrar! n hoppas vi på bebbar runt den 30e! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Maleficum
8/16/17, 11:06 AM
#248

#247 Verkligen en sötnos!

Har själv haft flera nattliga besök uppe i min säng av min lilla sötnos. Och eftersom det är knöligt i sängen när jag ligger där måste han ju försöka bädda. Fattar dock inte hur han blint vågar hoppa rakt ut ner från sängen (den är inte låg precis).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

molam
8/16/17, 4:11 PM
#249

#248, Sötnosen då
Och viss är hon, For 57 mil för att komma åt henne xD inte ångrat mig en sekund ^^ HAr iofs bara haft hon i lite drygt 2 v men men xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Maleficum
8/28/17, 11:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#250

Så blev man med ett till akvarium igår då :P Kusinen som ville bli av med sitt så fort som möjligt så det hamna här hemma. Ett stort gäng kongotetror som fick flytta till sovrummet där jag hade börjat plocka ut fisk för att förbereda för att införskaffa lite större fiskar bara några timmar innan min kusin messa och undra om jag ville ha deras fiskar och akvarium så perfekt timing! Lite fler körsbärsräkor så jag kanske kan få tillbaka mitt bestånd (de jag hade blev utkonkurrerade av crystal räkorna). Två till siameser som fick flytta in till mina andra siameser. Några ancistrusar som får fortsätta gå kvar. Några udda stimfiskar bla två kardinaltetror som kommer få flytta till brorsan då dem har neoner och det känns som de kommer kunna trivas bättre där än hos mig. Massor av växter så nu har jag en hel balja med växter jag inte vet vart jag ska göra av (för knöligt att försöka plantera ner allt igen och då planen är för guldfisken att bo där så vill jag ändå inte ha för mycket djungel).

Så här ser det ut nu efter att jag fick hem det, fyllt vatten och stoppat ner lite av de växter och rötter jag ville spara (kanske blir ommöblering nån dag sen, nu stoppa jag mest bara ner sakerna utan tanke på utseendet). Har även planterat ner lite växter bakom bakgrunden som ska växa ut ur akvariet är planen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

molam
8/28/17, 11:23 AM
#251

#250 Rätt fint akvarium! =D

Två dagar tills BF på min hamster! så snart kommer vi att utvidga flocken/Familjen på mer än ett sätt =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Tjeja
9/15/17, 9:02 PM
#252

#251 Molam Hur gick det med hamsterbebisarna? Blev det några bilder??? 🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Draken
9/15/17, 9:56 PM
#253

Tror hon har glömt bort det ;) Hon har haft fullt upp med massa annat ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
9/15/17, 11:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#254

#252 Dom öppnade ögonen inatt, så hade tänkt att ha en photoshoot ikväll! MEn ni får börja med att träffa mina skuttande älsklingar ^^

Luna, Celestia och KAtitzi

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Erratic_Eagle
9/16/17, 11:12 AM
#255

Tycker ni att jag ska göra en tråd på mina 3 akvarium??

Draken
9/16/17, 11:25 AM
#256

#255 Ja, varför inte :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
9/16/17, 12:18 PM
#257

Tråden börjar bli väldigt lång och seg. Den låses härmed, men ni är hjärtligt välkomna att fortsätta babbla och visa bilder i nya tråden …den finns här 🙂

http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/59bcfa1bce12c47251000710-babbel-och-bildtrad-5

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: