Akvarium och fiskar

Vad tycks? 😋

2017-04-17 18:57 #0 av: Majsan bergström

Nu har jag gjort om hela mitt 70 liters och blev ganska nöjd ÀndÄ. Idéen med utseendet var att det ska se ut som ett litet berg eller kulle dÀr det ska fyllas med olika sorters vÀxter. Mellan stenarna blev det som en grotta sÄ fiskarna har ett sÀkert litet stÀlle och gömma sig pÄ.Och sen nedanför ska det som lite "kalt" med nÄgon enstaka liten vÀxt. Kokosnöten tÀnkte jag att det blev som ett litet hus och bredvid tÀnkte jag hitta nÄgon fin liten vÀxt sÄ det ska se ut som en liten mini trÀdgÄrd eller nÄgot.

Finns det nĂ„got som ni tycker jag borde Ă€ndra, som skulle göra det snyggare eller bĂ€ttre hem för fiskarna. Kom gĂ€rna med ideer😊

Just nu Àr det tvÄ smÄ Kulfiskar (kommer inte riktigt ihÄg vad för slags/vad dom heter) som gÄr dÀr men dom ska flytta. Och sen ska jag stoppa i ett par fjÀrilar kanske nÄgra tetror . SÄ funkar den hÀr designen för fjÀrilar eller vill dom ha nÄgot speciellt. Fler och andra vÀxter ska komma i veckan troligen. Sen kommer ocksÄ frÄgan som jag letat efter men inte fÄtt som ett riktigt svar pÄ tycker jag. Kan man ha fjÀrilar med rÀkor?
Haha ja gjorde ett försök att ta en bild pÄ en av dom smÄ kulfiskarna med min usla kamera, gick vÀl ok

AnmÀl
2017-04-17 19:03 #1 av: Rovfisk

Ser spÀnnande ut :) Jag personligen skulle vilja ha nmycket mer vÀxter, men det Àr ju en smaksak ;) Annars tyckt jag det ser jÀttebra ut.

FjÀrilar och Neontetror vill ju gÀrna ha lite mer vÀxtlighet för att trivas. FjÀrilarna vill ju ocksÄ ha gömstÀllen i form av tÀt vÀxtlighet (Àven grottor men det har du ju fixat jÀttebra :) )

SajtvÀrd pÄ akvariefisk i fokus.

*520 l *250l *240 l *225 l *112 l

AnmÀl
2017-04-17 19:13 #2 av: Majsan bergström

1# jo fler vÀxter ska det bli men funderar ocksÄ pÄ nÄgon stor "grÀs vÀxt?" I bakgrunden som ska gÄ lÀngst bakrutan hmm ja vi fÄr se.

AnmÀl
2017-04-17 19:15 #3 av: mimÄne

SpÀnnande ide med stenarna. Jag tror det kommer bli bra. Som rovfisk sÀger sÄ skulle jag ocksÄ vilja se mer vÀxter men du sÀger ju ocksÄ sjÀlv att det ska dit mer sÄ =)

FjÀrilsciklider Àter rÀkor sÄ du gör nog bÀst i att inte hÄlla den kombon.

Medarbetare pÄ akvariefisk ifokus

AnmÀl
2017-04-17 19:22 #4 av: Majsan bergström

#3 ok det var ju synd fÄr flytta ut nÄgra fiskar ur andra karet till ett större sÄ det fÄr bli en egen liten rÀk burk.

NĂ„gon som vet en vĂ€xt som Ă€r liten kort och kanske lite blom aktig elr iaf liten och kort, kanske buskig😂Ja. Har ocksĂ„ sett att andra hĂ€r har som en "grĂ€s" liknande vĂ€xt i sina kar vad heter en sĂ„n? Inte sĂ„ jĂ€tteinsatt i vĂ€xter och glömmer lĂ€tt bort namnen pĂ„ dom haha.

AnmÀl
2017-04-17 19:34 #5 av: CorneliaAndersson

Ser fint ut. Men som de andra skrivit sÄ gillar jag ocksÄ mycket vÀxter :)

Vad för vÀxter? Hmmm.. HÀr Àr mitt 'stora' kar! Kolla om dÀr Àr nÄgon vÀxt du gillar, sÄ kan jag se om jag kan fÄ fram namnen Ät dig. Du fÄr gÀrna ''sno'' bilderna och rita ringar runt de vÀxter som du gillar, OM du gillar nÄgon av dessa. :)

(En bild pÄ karet i helhet, och sedan kommer nÄgra nÀrbilder!)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare pÄ Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

AnmÀl
2017-04-17 19:35 #6 av: CorneliaAndersson

:)

/ Cornelia Andersson,

AnmÀl
2017-04-17 19:35 #7 av: CorneliaAndersson

/ Cornelia Andersson,

AnmÀl
2017-04-17 19:36 #8 av: CorneliaAndersson

/ Cornelia Andersson,

AnmÀl
2017-04-17 19:37 #9 av: CorneliaAndersson

Sista :)

/ Cornelia Andersson,

AnmÀl
2017-04-17 20:03 #10 av: Majsan bergström

Åh ja Cornelia dom pĂ„ första bilden skulle passa perfekt som smĂ„ blommor bredvid kokosnöten! Dom pĂ„ den första bilden (inte den pĂ„ hela karet) som Ă€r planterade i sanden, vad heter dom. Och den som var pĂ„ roten den nĂ€st sista bilden sĂ„g vĂ€ldigt gullig ut "lite buskig" haha. Vad har dom för namn?

AnmÀl
2017-04-17 20:17 #11 av: CorneliaAndersson

Det som Ă€r lĂ€ngst fram i inlĂ€gg #6 heter Micranthemum umbrosum, om jag inte minns fel :)

Den bakre i inlÀgg #8 Tror jag kan vara en Microsorum pteropus :)

Den sitter bara dÀr sÄlÀnge, tills jag kommit pÄ vart jag ska ha den! Tanken Àr att ha ett odlingsakvarium, sÄ dÀrför gÄr jag och 'tillfÀllig-sÀtter' vÀxterna hehe :P

/ Cornelia Andersson,

AnmÀl

Det finns en till kommentar till den hÀr diskussionen. Den Àr bara synlig för medlemmar pÄ iFokus. För att lÀsa kommentaren, logga in eller registrera dig pÄ iFokus.