Annons:
Etikettallmänt
Läst 888 ggr
Majsan bergström
4/17/17, 6:57 PM

Vad tycks? 

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Nu har jag gjort om hela mitt 70 liters och blev ganska nöjd ändå. Idéen med utseendet var att det ska se ut som ett litet berg eller kulle där det ska fyllas med olika sorters växter. Mellan stenarna blev det som en grotta så fiskarna har ett säkert litet ställe och gömma sig på.Och sen nedanför ska det som lite "kalt" med någon enstaka liten växt. Kokosnöten tänkte jag att det blev som ett litet hus och bredvid tänkte jag hitta någon fin liten växt så det ska se ut som en liten mini trädgård eller något. Finns det något som ni tycker jag borde ändra, som skulle göra det snyggare eller bättre hem för fiskarna. Kom gärna med ideer Just nu är det två små Kulfiskar (kommer inte riktigt ihåg vad för slags/vad dom heter) som går där men dom ska flytta. Och sen ska jag stoppa i ett par fjärilar kanske några tetror . Så funkar den här designen för fjärilar eller vill dom ha något speciellt. Fler och andra växter ska komma i veckan troligen. Sen kommer också frågan som jag letat efter men inte fått som ett riktigt svar på tycker jag. Kan man ha fjärilar med räkor? Haha ja gjorde ett försök att ta en bild på en av dom små kulfiskarna med min usla kamera, gick väl ok

Annons:
Draken
4/17/17, 7:03 PM
#1

Ser spännande ut :) Jag personligen skulle vilja ha nmycket mer växter, men det är ju en smaksak ;) Annars tyckt jag det ser jättebra ut.

Fjärilar och Neontetror vill ju gärna ha lite mer växtlighet för att trivas. Fjärilarna vill ju också ha gömställen i form av tät växtlighet (även grottor men det har du ju fixat jättebra :) )

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Majsan bergström
4/17/17, 7:13 PM
#2

1# jo fler växter ska det bli men funderar också på någon stor "gräs växt?" I bakgrunden som ska gå längst bakrutan hmm ja vi får se.

mimåne
4/17/17, 7:15 PM
#3

Spännande ide med stenarna. Jag tror det kommer bli bra. Som rovfisk säger så skulle jag också vilja se mer växter men du säger ju också själv att det ska dit mer så =)

Fjärilsciklider äter räkor så du gör nog bäst i att inte hålla den kombon.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Majsan bergström
4/17/17, 7:22 PM
#4

#3 ok det var ju synd får flytta ut några fiskar ur andra karet till ett större så det får bli en egen liten räk burk. Någon som vet en växt som är liten kort och kanske lite blom aktig elr iaf liten och kort, kanske buskig😂Ja. Har också sett att andra här har som en "gräs" liknande växt i sina kar vad heter en sån? Inte så jätteinsatt i växter och glömmer lätt bort namnen på dom haha.

CorneliaAndersson
4/17/17, 7:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Ser fint ut. Men som de andra skrivit så gillar jag också mycket växter :)

Vad för växter? Hmmm.. Här är mitt 'stora' kar! Kolla om där är någon växt du gillar, så kan jag se om jag kan få fram namnen åt dig. Du får gärna ''sno'' bilderna och rita ringar runt de växter som du gillar, OM du gillar någon av dessa. :)

(En bild på karet i helhet, och sedan kommer några närbilder!)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

CorneliaAndersson
4/17/17, 7:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

:)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Annons:
CorneliaAndersson
4/17/17, 7:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

 :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

CorneliaAndersson
4/17/17, 7:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

:)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

CorneliaAndersson
4/17/17, 7:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Sista :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Majsan bergström
4/17/17, 8:03 PM
#10

Åh ja Cornelia dom på första bilden skulle passa perfekt som små blommor bredvid kokosnöten! Dom på den första bilden (inte den på hela karet) som är planterade i sanden, vad heter dom. Och den som var på roten den näst sista bilden såg väldigt gullig ut "lite buskig" haha. Vad har dom för namn?

CorneliaAndersson
4/17/17, 8:17 PM
#11

Det som är längst fram i inlägg #6 heter Micranthemum umbrosum, om jag inte minns fel :)

Den bakre i inlägg #8 Tror jag kan vara en Microsorum pteropus :)

Den sitter bara där sålänge, tills jag kommit på vart jag ska ha den! Tanken är att ha ett odlingsakvarium, så därför går jag och 'tillfällig-sätter' växterna hehe :P

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

molam
4/20/17, 6:00 PM
#12

Ser ut som en snygg början! bara lite kalt, men det skulle du ju fixa, så jag tycker personligen att det är skitsnyggt ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: