Annons:
Etikettallmänt
Läst 2751 ggr
Torreador
2017-04-09 19:34

5 tomma kar - inspirera mig!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har 5 små akvarium som jag ska starta upp igen efter ett långt uppehåll. Men vad ska jag ha i?? Bomba mig med tips och ideer!!! Gärna 5 helt olika kar. Svartvatten? Hightech? Lowtech? Växter? Räkor? Fiskar? Snäckor? Eller odla blackworms? Bananflugor? Det är : 1 st Cocoon 31,5 lit. 40x26 cm (höjd 30cm) 2 st Cocoon 15,5 lit. 31x19 cm (höjd 26 cm) 1 st 20 lit. 27x27 (höjd 27cm) 1 st Aquael 19 lit. 25x25 (höjd 30cm Innan jag bestämmer vad för pumpar, filter , värmare osv jag ev ska köpa så behöver jag veta vad jag ska ha såklart. Det är ca 18 grader i det rummet så de kar som ev ska vara utan värmare behöver ha innehåll som klarar den låga tempen. De ska såklart inte stå på stolarna…. det var bara för att ta bilden. Rummet ska bli mitt mysrum med fullt av akvarium, terrarium, växter och mina fåglar. Bomba mig med ideer!!!! Gärna bilder :)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
Lojs
2017-04-09 19:47
#1

Olika färger på räkor och olika färger på posthornssnäckor hade jag kört i alla fall. =)
Perfekt med så många kar, så kan man färgsortera enkelt och ha något kar där man låter allt blanda sig  och ser vad för kul det blir av det. =)

Underbar potential ju!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lilolizeit
2017-04-09 20:02
#2

Med tanke på storleken på karen så hade jag bara haft räkor eller snäckor. Kanske en vacker Kampfisk hane i 31,5 liters. Dock är ju en doppvärmare ett måste för kampisen isf. Lite kallt även för räkor..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Fifill
2017-04-10 00:07
#3

Om du är intresserad av en utmaning så skulle lakritsgurami kunna passa i 31,5 liter och kanske 20 liter, men jag rekommenderar att du läser denna sida noggrant först, de är ganska känsliga fiskar. Dock inte särskilt dyra. Imazo har ofta två-tre arter hemma, Parosphromenus filamentosus, P. linkei och P. deissneri, varav P. linkei och P. filamentosus är de mest lämpliga för nybörjare på lakritsgurami. Har inte haft någon lakritsgurami själv, men det är ett artsläkte jag verkligen suktar efter, de är så förbaskat vackra! 😍

Sen kanske en liten grupp med någon Boraras-art, eller annan mini-minifisk i samma kar, som gör att de känner sig trygga.

Barboides gracilis, kanske? 

Sen finns det ett par helt förtjusande arter som heter Indostomus crocodilus(crocodilus!!!😂) och I. paradoxus som kanske fungerar i 31,5 liter. Glaser(grossist) har dem hemma ibland, och jag ska ha bägge arterna någon gång!

Vixxen
2017-04-10 00:26
#4

Intressant! Ska bli kul att se dessa när de blir färdiga! 👍

Draken
2017-04-10 09:23
#5

Killifiskar. Finns flera arter som inte kräver så stora kar. Lakritsguramin så jätteintessant ut, en Kampfisk, olika räkor, snäckor ….Finns en del att välja på :) Självklart inte alla i samma burk, men  en art pr. burk :)

Oj vad detta blir spännande att följa :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Torreador
2017-04-10 10:14
#6

Jag har nog bestämt några nu i alla fall:

* Ett ska bli saltvatten eftersom jag har allt jag behöver till det, både osmosfilter, salt, refraktometer, konduktivitetsmätare, osv osv. Vad för invånare vet jag inte än men kanske ett par sexyshrimp eller något.

* Ett ska bli svartvatten - får se vilka invånare, kanske lakritsgurami skulle passa?

* Ett ska bli karantänkar/behandlingskar/tillfälligt kar

* Ett ska bli räkkar 

Så nu har jag ett kvar…. om det nu blir som jag funderar på nu… haha. Vi får se. Jag är egentligen bara säker på att jag vill ha ett salt och ett svartvatten.

Indostomus Cr. var ju helt bedårande!!! Svårt att hitta info om den på svenska dock.  Inte mycket skrivet om dem i forum heller. Men absolut intressant!!

Killis - ABSOLUT!! Finns så många fina killis och jag har aldrig haft killis så nu är det dags!

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
Draken
2017-04-10 10:45
#7

Du kan bara ha invertebrater (räka,snäckor,eremitkräfta) i det du skall köra som salt. Och  isf det som är 30 liter.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Torreador
2017-04-10 10:50
#8

Salt får bli det som är 20 lit eftersom det varit saltvatten tidigare. Eremitkräftor, sexyshrimp och andra små kryp hade jag i sist. Hade även en fisk (minns inte namnet på den men den var hälften gul och hälften rosa.

Men denna gången blir det ingen fisk i.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Lillyrod
2017-04-10 17:10
#9

Svartvatten brukar man oftast koppla ihop med Sydamerika. Guramin kommer från Asien så jag vet inte om den passar riktigt i det karet.

Surt mörkt vatten är för tetror och dvärgciklider t ex. 🙂

Fifill
2017-04-10 17:31
#10

Många asiatiska arter vill också ha svartvatten, bl.a. kuuhliålar, Gurami, bettor med flera. Däremot finns det nog fler asiatiska fiskar som vill ha klart vatten än sydamerikanska.

Draken
2017-04-10 18:36
#11

#8 Förmodligen var det Gramma loreto (Royal gramma) Ja de är ju inte så stora, men 20 liter känns lite litet, men det kan vara jag som är kinkig också ;)

http://www.aquaticcommunity.com/Grammas/Royal.php

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Amanda Richardson
2017-04-11 15:27
#12

Jag tycker du ska ha crystal red i ett av 15-literna och någon annan cool räka i andra 15-litern En kampis i 30 litern tycker jag O nån killi i 20 literna😍

Torreador
2017-04-11 21:41
#13

Ny har jag dessutom kommit på att jag ska ha öppna kar med växter som växer ut ur karen men även ovanför karen 😀 Det ska bli mitt djungelrum 😂

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
Lizelda
2017-04-12 01:23
#14

Vad har du tänkt ha för växter? :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Torreador
2017-04-12 08:14
#15

Vad som helst som växer och är fint :) Kanske Fredskalla ovanför med rötterna i vattnet, kanske happy bambustammar i karet som får ha sina blad ovanför? Kom gärna med förslag :)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-13 14:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Inspirera mig!! Nu har jag fyllt de fyra sötvattenkaren med jord (de två till höger) och kattsand (de två till vänster). Nu börjar den roliga biten - sand och inredning! Men det var svårare än jag trodde… haha. Här har ni bilder på allt jag har att använda. Tipsa mig gärna och gärna med bilder. Vad för invånare det blir bestämmer jag sedan när jag vet vad som passar i resp kar. Massor med växter är det enda jag bestämt ;) Samt massa växter ovanför och i hela rummet ;) -Sand/grus har jag svart, vit, blå, röd/vit och vanlig sand (biltema) -Rötter lite olika samt alkottar i mängder -Stenar finns svarta, vita, röd/brun lavasten, grå skifferplattor, röda mm -Krukor, stenklädda burkar, mm -Karen är i stl från vänster: 20lit, 16lit, 30lit, 20 lit. Det till höger ska bli salt så det tar jag sedan.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-13 14:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Krukor, rötter, alkottar mm

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-13 14:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Stenar i olika varianter

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-13 14:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Sand/ grus i olika storlekar och färger

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Lillyrod
2017-04-13 18:29
#20

Oj där fanns det lite att leka med. Skippa färgad sand skulle jag säga. Det ser så onaturligt ut. 

Du har massor av roliga stenar att göra formationer med iallafall : )

Annons:
Draken
2017-04-13 18:38
#21

Håller med Lillyrod om sanden :) Använd de andra sakerna istället, kan bli mycket intressant :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Torreador
2017-04-14 22:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Har haft total hjärnsläpp idag och bara flyttat runt stenar och grenar hit och dit… suck! Men ikväll blev jag arg på mig själv och tänkte att jag måste ju börja någonstans och ta ett kar i taget. Så nu har första karet fått sin hardscape. Massa växter sedan så ser det nog bättre ut :)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-14 22:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23
Torreador
2017-04-14 22:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24
Torreador
2017-04-14 22:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25
Torreador
2017-04-14 22:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26
Torreador
2017-04-14 22:04
#27

Kom gärna med tips på hur jag kan gå vidare med detta. Måste vänta tills imorgon så siliconen torkar (har siliconat fast småstenen)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
Vixxen
2017-04-15 02:16
#28

Coolt! 🙂

Cecilia.S
2017-04-15 09:01
#29

Härligt med så många projekt! Jag hade också kört på med killi i något av karen, sen olika räkor. Om det var mina kar, skulle jag välja ut ett varsitt tema till dom. Det skulle kunna vara en färg, t.ex. röd, där du väljer att plantera röda växter, kanske har någon lavasten och mörk sand. Temat kan också vara marktäckare - du kan skapa en massa olika nivåer med hjälp av små plattor som skärmar av mellan områden, med olika marktäckare i olika områden. Det kan vara förändring - t.ex ett tråkigt ökenlandskap utan växter på ena sidan, sedan en bro över en liten flod och ett vackert växtlandskap på andra sidan. Eller vackra platser i världen som du försöker återskapa i karen. För att bara ge några exempel :-) Lycka till!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
2017-04-15 10:25
#30

Ser väldigt intressant ut :)

Tycker Cecilias förslag verkar väldigt bra. och jag håller med om Killi i nåt av karen :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Torreador
2017-04-15 12:56
#31

Tack för tipset. Det får nog faktiskt bli lite tema :-) Det som jag visade bild på få vara som det är, bara växter ska tillsättas. Det lite större har jag gjort "klart" nu (har ingen bild just nu) och det ska ha djungeltema och det går en liten stig genom djungeln och försvinner under en tunnel. 

Tänkte försöka ha "svensk skog" som tema i ett av dem men vet inte riktigt hur jag ska få till det… haha. Tänkte kanske försöka göra små tallar av Willowmossa? Björkar skulle jag också vilja få till men vet inte hur jag ska göra det. 

Ett ökenlandskap hade varit kul men det kanske blir lite svårt om man ska fylla med växter… Tips där? Kan ju göra små "Y" och klä med mossa så det ser ut som de där "cowboykaktusarna" men i övrigt?

Ett får bli med olika höjder som "terrasser" som du föreslog :-) Ska nog testa lite med det nu :-) Har lite "fulsand" som jag kan fylla upp terrasserna med så blir jag av med den… haha

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-15 19:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Första karet klart! Lite smått som ska till men klart för nu i alla fall. Ryggsäcksfiltret hade gått sönder så det är siliconat nu så det får gå igång imorgon. Ska inte ha någon filtermassa i dock utan tänkte försöka få plats med doppvärmaren där i istället. Måste hela vara under vatten tro? Även en växt ska få ha sina rötter där filtermassan ska vara.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-16 22:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Nu är ännu ett kar "klart". Det ska till några föer växter men jag får dem inte förrän på onsdag så det får vara som det är så länge.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-16 22:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

En till bild lite ovanifrån

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
Torreador
2017-04-16 22:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Fniss, råkade slå på nattlampan när jag släckte och det ser ju lite kul ut faktiskt 😂

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-16 22:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Kan be om råd på ett av de andra som jag pysslar med nu. Vad tror ni om denna hardscape?? Tips på ändringar annars?

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Draken
2017-04-17 09:56
#37

#36 Beror ju lite på vad du skall ha i karet :) Skall det i mer växter eller skall det vara "kalt" ?

Wow vilken underbar fantasi du har, tänker på de 2 som är klara :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Torreador
2017-04-17 10:56
#38

#37 Massor med växter även i det karet. Men lite lägre växter. # Haha, tar det som en komplimang. Ja fantasin är det nog inget fel på men det är svårt att få till det så det blir som i tanken ;)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Draken
2017-04-17 12:07
#39

Om du skall ha massor med låga växter, så ser jag för mig en mycket färggrann, lite halvstor Killie. En grupp eller ett par med växtlekare 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

CorneliaAndersson
2017-04-17 14:03
#40

Härligt med så många projekt! Jag vill också!!

Men en fråga. Jag är ju lite kass på det här med fisksorter etc. växtlekare? #39 Vad är sådana? Hehe, som sagt kass på detta, men man lär sig av att fråga :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Draken
2017-04-18 18:21
#41

Killie finns i två olika "varianter" . Växtlekare leker i växterna och släpper sin rom i växter. 

Sen  finns det torvlekare, de leker i torv. Torvlekarnas rom skall dessutom ligga och "torka" i 3-8 månader från det fiskarna har lagt den och tills man åter ligger den i en bytta eller ett akvarium med vatten, för att de skall kläckas :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Torreador
2017-04-19 18:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Nu är 4 av de 5 karen planterade och fyllda med vatten. Här kommer lite bilder :) Obs! Inget av dem är klart utan klart för tillfället… haha. Först 30 lit djungel som jag planterat om lite

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-19 18:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

20 lit vattenfall som också är lite omplanterat

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-19 18:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

15 lit dragonstone

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-19 18:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

15 lit terrass Hade inga växter till bottenhyllan. Förslag?

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-19 18:37
#46

Eller jo…. haha jag såg nu på bilden att jag visst hade tagit p.helferi från djungelkaret och satt i terrassen. Snurrigt nu… pust.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-19 18:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

En bild på alla fyra karen. En ljusramp ska köpas och lysa över alla.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Lizelda
2017-04-19 18:56
#48

Vi börjar med djungelkaret. Jag tycker det ser väldigt rörigt ut. Tanken är god och jag tror att det skulle kunna bli skitsnyggt men just nu känns det mest rörigt.

Vattenfallskaret hade jag plockat bort växterna framtill och istället planterat Hemianthus callitrichoides där.

Ditt dragonstone är lite svårt att greppa för jag kan inte avgöra om det är för mycket eller för lite men den gröna slingriga saken till höger känns lite slarvig. Plocka bort den och sätt mera höga växter till vänster - bacopa carolinia kanske?

Terassen är jag lite kluven till. Jag gillar idéen med nivåer i karet och har själv varit inne på det men hade själv även där satt hemianthus callitrichodies på åtminstone de två lägre nivåerna men gärna även på den översta med några halvstora växter. Dock slår det röda från burken igenom rätt mycket så det hade jag försökt dölja.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Torreador
2017-04-19 20:12
#49

Lizelda:

Tack så jättemycket för feedback!!!!

Djungeln: Jag håller helt och hållet med dig, jag gjorde om lite idag för att jag tyckte att det var rörigt men det blev inte mindre rörigt efter… Jag vet bara inte hur jag ska göra för att det ska bil mindre rörigt och ändå se ut som en vildvuxen djungel. Släng gärna fram tips om du eller någon annan har något bra förslag.

Vattenfallet: Hm, ja kanske det. Jag hade tänkt att bacopan skulle bilda en tät matta framöver (vågade inte klippa dem för låga nu när jag planterade). Den växer som tusan i mitt stora kar så om den växer lika bra i lilla så blir det en fin men lite högre matta. Ska fundera på om jag ska sätta en lägre istället. Har inte så mycket cuba tyvärr (om jag inte plockar bort den jag har i stora karet och det skulle jag iof kunna göra)

Dragonstone: Menar du fritt från växter på högra sidan då? Jag har ingen caroliana och jag har inte råd att köpa mer växter nu. I så fall får jag ta bacopa compact från vattenfallskaret och byta ut mot cuban.

Terrasen: Suck… ja… Att välja en röd burk att göra själva terrassen med var ju inte mitt smartaste drag precis. Men när jag var klar och upptäckte det så orkade jag inte börja om. När jag väl skulle plantera så tänkte jag riva ner hela skiten och göra något annat men jag visste inte vad. Tänkte att jag ger det en chans ändå. Cuba tycker jag blir för låg där för jag vill ju dölja den röda, fula burken…

Men kanske jag ska ta ner det och göra en "terrass" med hjälp av olika nivåer på växterna i stället helt enkelt. Inga stenar, grenar eller något, bara växter i olika höjder (höga bak och låga fram så klart). 

Det är så frustrerande när man har en bild av hur man vill att det ska se ut men inte har en aning om hur man ska åstadkomma det…

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Lizelda
2017-04-19 20:35
#50

Djungeln - Kanske tjockare eller "fullare" växter så du får en "skog", typ vattenpest eller gälört.

Vattenfallet - Fördelen med cuba är att den inte döljer ditt vattenfall och jag hade personligen försökt framhäva det för det är riktigt snyggt :)

Dragonstone - Testa utan och se :) Compact tror jag absolut kan bli snyggt där!

Terassen - Precis, det är där jag står i valet och kvalet. Cuba vore egentligen riktigt snyggt där men samtidigt vill man inte ha det röda synligt.

Förstår precis vad du menar, det är riktigt drygt…

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Vixxen
2017-04-19 22:02
#51

Vatenfallet! Wow!

Loppelus
2017-04-19 23:33
#52

Var ska du sätta de du får av mig?

Djurälskare

Torreador
2017-04-20 08:52
#53

Loppelus…. jag har ingen aning, haha. Har dunågot förslag? Antingen blir det ju i något av dessa fyra (eller det femte som jag inte börjat med än). Hittar jag ingen bra plats i de små så sätter jag dem i stora karet och flyttar ner något därifrån.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Cecilia.S
2017-04-20 09:28
#54

#43 är en klar favorit hos mig! Supersnyggt :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Loppelus
2017-04-20 13:15
#55

Ingen aning var du ska sätta dpm, men hoppas på bild på dom sen.

Djurälskare

Annons:
Torreador
2017-04-20 16:29
#56

Har du skickat Loppelus? De har inte dykt upp än.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Loppelus
2017-04-20 16:50
#57

Klart jag skickat. Hoppas de kommer i morgon.

Djurälskare

Loppelus
2017-04-21 14:27
#58

Har du fått dom?

Djurälskare

Torreador
2017-04-21 19:39
#59

Japp de kom idag 😀 De hamnade i djungelkaret som jag gjort om idag. Ska fixa en bild imorgon 😀

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Loppelus
2017-04-21 20:22
#60

Kanon

Djurälskare

Torreador
2017-04-21 22:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Här kommer lite nya bilder. Här är hela väggen där karen står.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-21 22:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Och karen lite närmre.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
Torreador
2017-04-21 22:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63
Torreador
2017-04-21 22:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64
Torreador
2017-04-21 22:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65
Torreador
2017-04-21 22:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Vattenfallskaret: tagit bort bacopan i förgrunden. Just nu är det tomt där och jag vet inte vad jag ska sätta där. Eller om det ska vara tomt.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-21 22:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Dragonstone: Har satt mer cuba på vänstersidan. Högersidan får vara som den är tills jag vet hir jag ska göra.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-21 22:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Djungelkaret: har planterat om det helt och nu känns det bättre. Det ska fyllas på med mer växter men jag har inga mer just nu.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-21 22:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Terrassen: katastrof… funderar på att göra om det helt. Men hur vet jag inte

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
Torreador
2017-04-21 22:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Korallkaret: Nu är även detta fyllt men jag har inte hunnit plantera det än. Funderar på röd mossa och sötvattentång? Förslag annars?

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Loppelus
2017-04-21 22:42
#71

Röd mossa? Såg inte mina växter…

Djurälskare

Cecilia.S
2017-04-21 22:47
#72

#66 och #68 är riktigt häftiga tycker jag! Bra jobbat med övriga också såklart, men just dom två tycker jag har det lilla extra. Röd mossa och sötvattenstång tror jag blir en snygg combo :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Torreador
2017-04-21 22:52
#73

Loppelus: bakom pilen i djungelkaret Cecilia.S: tack :D Har du några tips på de andra karen?

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Lizelda
2017-04-21 23:22
#74

Skitsnyggt! :D

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Cecilia.S
2017-04-22 08:57
#75

Hm… jag hade nog gett mig in på att göra någon typ av bro, t.ex en böjd rot som man kan plantera mossa på. Annars en riktig kluring: en vackert träd som sträcker sig ut mot ena sidan, med en hängmatta på.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Loppelus
2017-04-22 09:15
#76

Vad heter röda mossan? Aldrig sett.

Djurälskare

Annons:
Torreador
2017-04-22 09:33
#77

Loppelus: Caloglossa cf beckarii Cecilia: böjd rot som en bro har jag i djungelkaret men det är svårt att se då roten är brun och vattnet thefärgat… men jag ska klä den med mossa och då kommer den synas bättre :) Ett träd som sträcker sig vore coot!! Har inga rötter eller grenar som kan funka dock så måste ge mig ut och leta :) Tack för tipset!!

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-22 16:28
#78

Ny film på karen samt hela "djungelrummet" :-)  Bilder på alla karen samt info finns där också. KOM GÄRNA MED TIPS :-D

http://bondmoran.nu/?p=15787

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Draken
2017-04-22 18:55
#79

Snyggt.

Djungelkaret blev otroligt snyggt, och korallkaret WOW 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Torreador
2017-04-22 20:29
#80

Wiiee :) Vad glad jag blir!!! Har du ngt förslag på växter och invånare i korallkaret?

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Yuuuhanna
2017-04-22 21:23
#81

Vad snyggt det blir! :O


Draken
2017-04-23 08:33
#82

Röda växter och mossor, mestadels låga, men nån högre lite i bakkant. Nån snygg snäcka med fin färg och kanske Endlers guppy eller Killis :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Torreador
2017-04-25 17:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Nu har jag börjat plantera i korallkaret. Har beställt röd mossa och sötvattentång också som ska i sedan. Tänkte några dvärgkulfiskar där kanske och snäckor. (Ursäkta gulsticket i bilden)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
Torreador
2017-04-25 17:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Terrasen är nu omgjord då det var så fult. Vet inte vad jag ska kalla detta då det inte har något direkt tema… Förslag? Det ska till ngn bakgrundsväxt men vet inte vad, ska också ha lite hydrocotyle sp japan som slingrar upp längst trädstammen på höger sida. Vad tror ni om det? Trädet på vänster sida som knappt syns ska få mossa på grenarna.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-25 17:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Vattenfallet har blivit av med växterna i framkant och fått lite lobelia framför stenarna

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-25 17:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Djungelkaret har bara fixats lite smått hör och där. Avvaktar lite tills jag vet hur jag ska gå vidare i det.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Lillyrod
2017-04-25 19:03
#87

Vilken fantasi. När jag tittar i mina kar tycker jag de ser likadana ut allihop : )

love-child
2017-04-25 19:40
#88

Gud va snyggt. Önska du kunde komma hit å inreda mitt, jag har absolut ingen fantasi. Dina e verkligen så coola. Jätte impad.

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Torreador
2017-04-30 10:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Har fixat bakgrunder nu och ändrat lite här och där. Så nu får ni nya bilder. Vi börjar med vattenfallet: Ny bakgrund annars detsamma

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-30 10:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Närmre

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
Torreador
2017-04-30 10:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Kvällsbelysning

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-30 10:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Dragonstone håller jag på att ändra i och det får se ut som det gör tills jag vet hur jag ska ha det. Men den har fått ny bakgrund.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-30 10:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Närmre

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-30 10:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Kvällsbelysning

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-30 10:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Skogskaret har fått ett nytt träd till vänster och mossa till höger samt bakgrundsväxt och ny bakgrund.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Denna kommentar har tagits bort.
Torreador
2017-04-30 10:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Närmre

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
Torreador
2017-04-30 10:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Kvällsbelysning

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-30 10:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Djungel. Bara lite små ändringar här

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-30 10:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Närmre

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-30 10:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Korallkaret har fått några fler växter, nästa vecka kommer min röda mossa så då ska den i också.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-30 11:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Och nya invånare har det blivit också :)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-04-30 11:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Såååå söta!!!

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Lillyrod
2017-04-30 11:09
#104

Skogskaret är min favorit. Väldigt snyggt.

Annons:
Draken
2017-04-30 11:15
#105

Gillar korallkaret. Det är min favorit, jag verkligen länghtar till att se när även mossan har kommit i karet :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: