Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 688 ggr
Ixtris
2017-04-07 15:27

Corydoras rom

Jag köpte för någon vecka sen 2 st till mitt yngelkar. Idag såg jag rom på och bakom pumpen. Jag vet inte könen på malarna. Om det är hona och hane kommer romen bli yngel då ?

Annons:
Lillyrod
2017-04-07 18:15
#1

Om det är dina corydoras som lagt rom så kan det bli yngel. Corydoras är dock kända för att äta sin egen och andras rom. 

Tänk på att corydoras är en stimfisk och vill vara minst 6 stycken. De är inte algätare utan behöver vanlig mat.

Loppelus
2017-04-07 19:35
#2

De behöver även tabletter med kött i har jag hört

Djurälskare

Lillyrod
2017-04-07 19:37
#3

De ska inte matas med algtabletter nej.  Annars äter de samma mat som övriga fiskar : )

Ixtris
2017-04-07 21:08
#4

Köpte dom till mitt yngelkar men ska få flytta till det större karet när mina Molly yngel blir så stora att dom kan flyttas. Har 5 st i det större karet. 2 albino och 3 prickiga. Dom äter varierad kost. Flingfoder , frysta röda maskar och maltabletter.

Lillyrod
2017-04-07 21:45
#5

Det är bra mat för dem. Dock är det så att de behöver vara en flock av sin egen art. Inte några av varje. De vet exakt vilken sort de är  och vet att de inte tillhör de där andra.

Erik97an
2017-04-07 22:41
#6

Jag har fått liv i mina corydoras! Ynglen klarar sig bäst om du har tätt med växter! helst tjocka blad då de trivs bäst med att fästa de där, javaormbunke, anubias är bra! mina fäste de på en javaormbunke och det resultera till att jag nu har 4 små bebis corys i mitt kar.

I mitt akvarium har jag 8 pandor + ca 5 trillis. + 4 yngel nudå. enda anledningen till att de överlever är då att de glömmer av sin rom förmodligen eftersom växterna sitter tätt intill varandra! 🤪

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Annons:
mimåne
2017-04-09 10:45
#7

Jag håller med Lillyord. Du har inte 5st i ditt större akvarium. Du har 2st och 3st. Nu har du också 2st till i ditt yngelakvarium. Är alla dessa tre olika arter så behöver du fylla på alla arterna så att du har minst 6st av varje. Totalt rör det sig alltså om 18st fiskar. Det är ganska mycket också.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: