Annons:
Etikettallmänt
Läst 606 ggr
[krutgubben]
4/4/17, 5:05 PM

En zoobutik för mig.

En BRA zoobutik för mig är när det finns information och kunskap hos den jag köper mina fiskar av, butiken ska heller inte blanda ihop fiskar från samma art som har olika färger. Rent i sina akvarier och inga döda fiskar och dom butiker som verkligen går bort är där säljaren bara vill sälja, bara för att ta ett exempel så var det en butik som sa att jag kunde ha Guldsömciklid med Kardinaltetror. Visst det gick bra ända fram tills Guldsömcikliderna började leka för helt plötsligt var mina Kardinaltetror borta….. Så då fick den här zoo handlaren höra att han levde, ja det var nog om det.

Annons:
Kirnzy
4/4/17, 5:45 PM
#1

Varför ska de inte blanda ihop olika färger?

[krutgubben]
4/4/17, 6:53 PM
#2

#1 För att då korsar ju sig tex röda korallplatys med tuxedoplatys och då blir ju deras avkomma i alla möjliga olika färger, jag tycker man ska behålla stammarna i samma färg som dom har men sen om kunden vill blanda olika färger själv hemma i sitt akvarium så är det upp till dom.

mimåne
4/5/17, 9:14 AM
#3

Det du säger att vore en bra djurbutik, tyvärr ser det inte ut så i handeln idag. Du måste själv ta ansvar och leta reda på fakta om de fiskar du är intresserad av istället för att lita på vad de säger i djurbutiken. Deras jobb är att sälja. Det tar dem hand om och du som konsument om köpen. Tyvärr.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Draken
4/6/17, 10:45 AM
#4

Man skall aldrig gå till en djuraffär och tro att det är kunnig personal som jobbar där.

Visst finns det butiker där personalen faktiskt är mycket kunnig och faktiskt vet vad de pratar om, men de butikerna blir tyvärr sällan långlivade, de klarar inte konkurensen mot de större kedjorna som faktiskt kan hålla nere priserna, och som säljer bara för att sälja.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: