Annons:
Etikettfoder
Läst 904 ggr
Loppelus
2017-04-02 19:30

En undran

Har sett man kan mixa frysta räkor med annat. Men kan man ge fysta tinade räkor med? Tänker då på räkor och snäckor som ska äta den då?

Djurälskare

Annons:
Cecilia.S
2017-04-02 21:02
#1

Jag tvekar faktiskt här, om jag inte minns fel är dessa räkor väldigt salta och därför inte lämpliga att ge rakt av. Det kan även ha varit någonting annat, men jag är ganska säker på att de är olämpliga i denna typ av bruk. Men jag överlåter denna fråga till någon annan.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

mimåne
2017-04-03 08:59
#2

Du kan ge frysta, tinade, skalade räkor till dina fiskar. Det går faktiskt jättebra =) Det är likadana som används till att göra räkmix. Räkor som ligger i burk i saltlag ska man inte ge dem.

Till räkor och snäckor skulle jag inte ge det som mat utan målgruppen skulle vara köttätande fiskar så som större ciklider t.ex. Har man mindre fiskar så man kan pressa räkan genom en vitlökspress.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Loppelus
2017-04-03 09:39
#3

Varför inte till räka och snäcka? Nyfiken 😁. Som mellanmål till Kampfisk då?

Djurälskare

mimåne
2017-04-04 10:01
#4

Nog skulle väl kanske räkor och snäckor äta det men jag hade nog föredragit att mata dem med annat =) Kampfisk tror jag hade gillat det.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Loppelus
2017-04-04 12:50
#5

Men då vet jag, tack.

Djurälskare

Draken
2017-04-04 15:32
#6

Mina rovfiskar får tinade, skalade räkor i mellan varven :) De älskar det, men jag skulle inte ge det till mina mindre fiskar, isf. skulle jag köra det genom en press (vitlökspress eller liknande) innan jag ger dem det. Rovfiskarna får hela räkor ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Loppelus
2017-04-04 15:51
#7

Tack

Djurälskare

Upp till toppen
Annons: