Annons:
Etikettväxter
Läst 773 ggr
love-child
2017-03-27 21:05

Vad äter växten? Ljusbrist?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som frågan lyder, vad äter växten? Står helt still i pannan nu så namnet på växten e borta, hahaha. Är det kanske ljusbrist? Använder happy plant och easy carbo (tror dom heter så) Så att jag tror inte det e näringsbrist. Tacksam för svar. Om växten ser ut så förresten, ska jag slänga el återhämtar den sig med nya fina blad?

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Annons:
love-child
2017-03-27 21:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

bild 2

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Tjeja
2017-03-27 21:50
#2

De har inte blivit övergödda då? Hoppas någon kunnig svarar snart för jag är nyfiken på vad de tror.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Draken
2017-03-28 08:39
#3

Ser ut att kunna vara näringsbrist. Tror inte på ljusbrist, eftersom det ser ut att vara en anubias, och de kräver inte så mycket ljus ;)

Nyp (klipp) av det/de fula bladen, men lämna rotstocken och fortsätt ge näring, så kommer den troligtvis att hämta sig igen :)

På andra bilden ser det ut som du kan ha en "mjölkig dimma" i vattnet, stämmer det, eller är det bilden som luras ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

love-child
2017-03-28 14:19
#4

 Har två anubias och det e bara den ena som ser ut så. den som är fin sitter lite högre upp då den sitter på en stor rot. Därför misstänkte jag ljusbrist, men som sagt så vet jag inte mycket då jag e nybörjare. Har precis börjat med easy carbo så det blir kanske bättre när jag haft den lite längre. tack för svar

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Draken
2017-03-28 16:13
#5

Den kommer gå till sig. anubias är väldigt tacksamma :)

Men klipp bort de fula bladen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

love-child
2017-03-28 16:41
#6

perfekt, tack så mycket

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Annons:
love-child
2017-03-28 16:42
#7

det vita grumliga är nog bara bilden. jag zoomade med mobilen å då blev bilden helt kass, hahaha. Gammal iphone 5c. Hahahaha

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Upp till toppen
Annons: