Annons:
Etikettallmänt
Läst 1152 ggr
Flischa
2017-03-23 14:46

Silikona om gammalt akvarium?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Har precis fått hem mitt gamla akvarium. Det är över 10 år gammalt och har stått tomt mesta delen av tiden. Var helt inställd på att jag skulle silikona om hela karet men nu när jag tittar på silikonet tycker jag inte att det ser ut som på bilderna. Alltså ingen tjock kant som täcker båda sidorna av glaset utan mer som en tjock sträng som sitter mellan glaset och som har svämmat över från när glaset har pressats ihop. Hoppas ni förstår förklaringen.

Blir så osäker, kanske bäst att fylla karet och se om det läcker. Ni som är mer kunniga, vad tror ni? Hur hade ni gjort i min situation?

Annons:
love-child
2017-03-23 15:52
#1

Jag hade provat å ställt karet i duschen å sett om det läckte först. hur känns silikonet? Mjukt, hårt?

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Lilolizeit
2017-03-23 16:27
#2

Jag hade känt på silikonet, känns det torrt och smuligt eller som att det lätt går att få bort hade jag silikonat om, känns det mjukt så hade jag hällt upp vatten och testat om det håller tätt eller inte.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Flischa
2017-03-23 17:14
#3

Silikonet är mjukt, fyllde karet för 2 timmar sen och inte en läcka än så länge. Tänkte låta det stå och hålla utkik efter vatten!

Tack för svaren

Draken
2017-03-25 20:53
#4

Hur går det ? läckte det ut något vatten ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: