Annons:
Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 562 ggr
PeG
3/22/17, 11:42 AM

Ciklider till 400 liter

Ska byta invånare i ett 400 liters akvarium där det nu gått Sajica och multispinosa. Funderar på att ha 4 zebraciklider tillsammans med 2 jack Dempsey. Jag hade denna kombination för många år sedan i ett 375 liters med bra resultat men fick då avveckla pga flytt till mindre boende. Internetsökningar nu säger att det kanske var mer tur än skicklighet att det fungerade senast så jag tar gärna emot synpunkter innan jag prövar detta igen

Annons:
Draken
3/22/17, 6:40 PM
#1

400 är i minsta laget för jack dempsey. Och jag skulle nog bara ha ett par med zebracikider

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

mimåne
3/23/17, 9:37 AM
#2

Jag måste nog hålla med om att det kanske var mest tur som gjorde att det fungerade sist. Om du prövar kombinationen igen så är jag rädd att du får en mindre rolig erfarenhet. Kanske är det bäst att inte röra det trevliga minne du har om kombinationen.

Zebraciklider förökar sig mycket och gärna, vill du hålla dem så räcker det nog med ett par i första hand. De kommer ändå med stor risk att bli flera så småningom. Något att tänka på är att avkomman är hemskt svår att bli av med.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: