Annons:
Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 675 ggr
Erik97an
3/15/17, 12:57 AM

Vart kan man få tag på stenen?

Hejsan! såg en video som jag blev ganska intresserad av då jag kommer börja med mattor i akvariumen men vill inte ha en matta i hela utan jag vill att den ska sluta på ett visst ställe. tänkte först använda mig av sten såhär https://www.youtube.com/watch?v=IE5klMGUyoQ

men vart kan man få tag på den? eller finns det andra sätt som går?

Tanken är att ena halvan ska va en matta och den andra delen ska vara vanlig sand med någon anubias kanske. men behöver något som separerar det.

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Annons:
Cecilia.S
3/15/17, 7:01 AM
#1

Du kan köpa en BTN bakgrund och såga i den, så att du får så många delar du vill och i den form som du vill ha. :-) 

Stenarna på videon vet jag dock inte vart de går att få tag i.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

mimåne
3/15/17, 9:44 AM
#2

De runda stenarna hittar man i trädgårdsbutiker. De platta, kvadratiska stenarna tror jag kommer från byggindustrin. Det ser ut som sådana man kan köpa och ha på väggen likt klinker och kakel.

Jag vet att din fråga bara rörde stenarna, men jag kan inte låta bli att förvarna dig lite. Det här projektet är mycket svårare än vad det ser ut som på filmen. Det är något av de svåraste du kan göra. För bottentäckande växter som bildar mattor måste du ha trycksatt co2 och kraftig belysning.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: