Annons:
Etikettreptilhörnan
Läst 973 ggr
molam
3/14/17, 5:30 PM

Tips på fisk som kan gå mer räkor

HAr ju ett kar på ca 30 liter där jag ska ha några Blåa rili räkor (Dom kommer Hit om ett par veckor)
Men jag har funderat på om jag ska ha nån fisk med, som kan hålla till med i mitten och väcka Upp karet lite, så det inte är så tråkigt.
Men problemet är att Killi som kan gå i små kar äter räkor OCH räklingar. Men jag har även Tänkt på Rasbora (Galaxy isf) har tidigare haft Drottningsrasbora och dom åt Mina räkor xD hur är det med Galaxy? (Max 6)
Eller har ni nått annat tips? Platy/Guppy vill jag inte ha.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
mimåne
3/14/17, 6:20 PM
#1

Jag brukar inte vilja rekommendera någon fisk till 30L, jag tycker det är lite för litet =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

molam
3/14/17, 6:26 PM
#2

Joo jag är väl lite så jag med xD Men det ser så tråkigt ut med bara räkor och snäckor i, blir så tomt i "mitten" eller var man ska kalla det, i vattnet simytan, har vägt lite fram och tillbaka jag med :p hur jag ska göra och har funderat länge länge länge både inte velat ha fisk (just pga storleken) och velat ha fisk (för det känns så tomt) xD och  kommit fram till att jag nog vill ha fisk.. men dom enda JAG kan tänka mig ska kunna gå ned där är Killi, för dom trivs bättre ju mindre karet är, men då har ja inga räkor kvar efter 5 dar xD
Men finns det ingen möjlighet alls till annan fisk som kan trivas då nöjer jag mig med räkor, då får man helt enkelt bygga upp mer i den öppna ytan så dom kan röra sig överallt ^^ Med illusionen att som simmar, det har jag redan tänkt ^^
Men det skadar inte att kolla ^^ =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Cecilia.S
3/14/17, 6:28 PM
#3

Kampfisk och Killi är de fiskar som jag vet kan bo i ett 30 liters kar, men båda arterna är kända för att gärna ta sig en räka till mellanmål ibland. Jag tycker dock att 30 liter är för litet för någon fisk. Om det var mitt kar hade jag satsat på enbart räkor, men med en snygg miljö. Någon rot med mossa och anubias nana i mitten av karet och någon snygg bottenväxt? :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

molam
3/14/17, 6:33 PM
#4

Rot med mossa är i redan =D Det växer så det knakar, har haft 3 barber där i som bajsat in karet I  2 månader snart xD, dom har flyttat nu så det är bara några snäckor kvar och räkor kommer om ca 2 veckor ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lilolizeit
3/14/17, 7:48 PM
#5

Det blir inte tomt i mitten av karet om man har växter och rötter i olika höjder för då håller räkorna till där. Man får se till att planera sitt nano väl :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

molam
3/14/17, 11:12 PM
#6

Inte ett nano heller xD då hade det varit annorlunda, bara ett litet kar ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Lilolizeit
3/15/17, 8:30 AM
#7

Ett nano är ett litet kar :P

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

molam
3/15/17, 12:26 PM
#8

Ohå, nano för mig är en liten Kub, inte ett litet akvarium som vilket som helst =3 då har man lärt såg nått nytt igen då xD Rätt så oviktigt.. but you know xD Altid bra med nya lärdomar 😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lilolizeit
3/15/17, 12:31 PM
#9

:D

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Amanda Richardson
4/2/17, 10:02 AM
#10

Jag tycker 30 liter är lagom för Kampfisk, men räkorna kan bli middag, men inte säkert! Jag hade en hane som bodde med körsbärsräkor utan problem, men den jag har nu kan inte bo med räkor, han äter dem, så köp t ex 2-3 körsbärsräkor och en betta hane och se vad som händer, om det funkar kan du ha kampfisken me dina räkor:)

molam
4/2/17, 9:28 PM
#11

Kampisar äääääälskar räkor xD och det är inte billiga räkor jag föredrar xD såååå inga kampisar…

Nää, deet blev mosquitorasbora, Blå Rili och blå tigrar….. dom blå tigrarna ska vara i 30l med snäckor….Men Rili och mosquito Rasbora råkade ett 54liters på bänk också haka på xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Cecilia.S
4/2/17, 10:04 PM
#12

Det kommer säkert att bli supersnyggt! Rött mot blått, i ett grönt kar. Åhh!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

molam
4/2/17, 10:06 PM
#13

JAaa Det kommer bli som att titta på ett barnprogram :p näää men tror det kommer bli asbra! =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Cecilia.S
4/3/17, 7:44 AM
#14

Haha! Lite taggad? :D

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

molam
4/3/17, 8:24 AM
#15

Haha definitivt! xDD Ska bara komma på om jag Vill ha mina vackra Rasboror med Bli rili eller blå tiger =3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: