Annons:
Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 4016 ggr
Lillyrod
3/11/17, 6:51 AM

Babbel och bildtråd. # 3

Eftersom det Babblas för fullt så kommer en ny tråd. Prata på och visa era bilder nedan 😉

Tänk på att våra Skrivregler gäller här med.

Förra tråden: http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/58a5f566ce12c4436700067d-babbel-och-bildtrad-2?discussions-1

Annons:
mimåne
3/11/17, 8:57 AM
#1

Lördag, äntligen lördag.

Vad händer i resten av sverige idag?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Elin16
3/11/17, 9:10 AM
#2

Fint väder, semi final i f17 bandy, mello final. Hehe mycket idag :)

MsZ
3/11/17, 9:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sol. Guppyflytt till nytt hem. Promenad. Påtvingad mello. Men först morgongos.

mimåne
3/11/17, 9:39 AM
#4

Dessa ord kan symbolisera planerna för min lördag.

Familjemys. Lek och mys med 9mån bebis. Sola ute i snön. Familjemiddag. Mellomys. Inget går upp emot familjen =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chocopops
3/11/17, 11:28 AM
#5

Här.är min lördag - jobba 7-12 sedan hem,käka bada hundar rota i garaget efter påslakan till deras sängar, sedan blir de bad för mig å sedan dö i soffan X-D för att upp å jobba i morgon igen X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Maleficum
3/11/17, 12:01 PM
#6

Har precis bytt till mig Gletta mot Sixten :P Mamma och pappa ska till landet och eftersom Gletta blir åksjuk av att åka bil så får hon vara här istället men då hon inte är så förtjust i fåglarna (som den labbe hon är så är vatten läbbigt och fåglar läskiga ;)) så mamma och pappa får ta med sig duvan till landet istället så får han lite egentid också (även om de även skulle ta med sig svägerskans katt).

Tydligen doftar Gletta extra gott just nu för Fjant vill på och jucka på henne (hon är kastrerad och han är kemiskt kastrerad) och hon är ju för snäll för att säga ifrån.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
molam
3/11/17, 3:09 PM
#7

Jag och brorsan såg årets första fjärilidag trots fortf. snöiga vägar, hen hade Fastnat i tösnön och var Kall och "Ihopvikt" (vingarna rakt upp) Så jag och brorsan gjorde det ända vu tyckte var rätt, och plockade upp en snöklump som innehän snön hen hade fastnat i, och sedan plockade vi isär snöklumpen försiktigt för att skydds hens lilla ben och sen när all snö var borta fick han sitta på brorsans finger när vi var ute, vi ville hitta en bra pinne eller nått som vi kunde släppa av hen på, men vi hittade ingen så hen fick sitta kvar på fingret till brorsan… Sedan började hen att vibrera och göra sig klar för att flyga iväg, och lyckan var stor! speciellt när hen väl flög iväg… men Lyckan varade inte länge…. När väl fjärilen flög iväg så kom en svala eller nått Och MUMS! sedan var fjärilen borta för evigt v-v

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

love-child
3/11/17, 7:01 PM
#8

Hahaha, vilket livsöde för den stackars fjärilen som kommit fram lite för tidigt.

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Tjeja
3/12/17, 12:51 AM
#9

Uj hinner inte riktigt med att säga något alltid här emellan  trådbytena! Men jag vill vara med här också så bäst att säga nåt i alla fall! 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Chocopops
3/12/17, 6:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

God morgon :-) snart dax att dra sig mot jobbet :-P, men de blir nog en fin dag i dag med :-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
3/12/17, 6:59 AM
#11

God morgon! Vilken himmel det är hos dig. Så vacker. Solen är på väg upp här med men det har varit kallt och frostigt i natt : )

Chocopops
3/12/17, 7:19 AM
#12

Eller hur :-D i bland får man dom perfekta korten även om man går upp tidigt, kallt har de varit här med :-/, låg på 0 an :-/ kallt att köra moppe :-/

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

mimåne
3/12/17, 8:10 AM
#13

0 grader och det var kallt? .. 😃

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Lillyrod
3/12/17, 8:12 AM
#14

Allt under +5 är kallt. I synnerhet om man åker moppe 😉

Chocopops
3/12/17, 10:21 AM
#15

Ja när man kör moppe är de kallt X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
3/12/17, 10:45 AM
#16

Sätter en fena här också :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Bettysara89
3/12/17, 5:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Äntligen söndag liksom! Här i Göteborg är vädret ok och vi har varit på långpromenad på stranden med lille hunden. Annars har söndagar blivit min "akvariedag". Varje söndag blir det vattenbyte och pyssel med växterna, som för övrigt börjar se helt ok ut :).  Sen skriver jag lite i min akvarieblogg (https://bettyvilleblog.wordpress.com/) om veckan som gått. Dessutom hinner jag sitta och filosofera en lång stund efteråt och bara titta på fiskarna. Härliga söndagar!

"Om du bedömer en fisk utifrån förmågan att klättra i träd, så kommer den att leva hela sitt liv i tron om att den är dum". - Albert Einstein
Kika gärna in på min blogg: https://bettyvilleblog.wordpress.com/

mimåne
3/12/17, 6:52 PM
#18

Det är ett ruskigt fint akvarium du har Bettysara89. Stimmet med neontetror gör sig väldigt bra där.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
3/12/17, 6:53 PM
#19

Men för att vara mars är det väl ändå inte så kallt😎

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MsZ
3/12/17, 6:56 PM
#20

Jag vill så sjukt gärna ha ett akvarium till…. hjälp mig med argument till varför två bör bli tre….. 😄

Annons:
love-child
3/12/17, 7:02 PM
#21

Blev precis av med en massa yngel som jag haft ute på annons. Lite vemodigt måste jag säga. Konstigt att man kan fästa sig så.

Wish i was a little bit stronger Förlägen

mimåne
3/12/17, 7:40 PM
#22

#21 Det känns nog bättre när de har flyttat sen =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

love-child
3/12/17, 7:44 PM
#23

Dom har redan flyttat, å det känns så tomt. Hahaha. fast det behövdes då yngelkaret började bli fullt. Nu får jag bara hoppas att dom får det bra hos sin nya ägare.

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Chocopops
3/12/17, 7:53 PM
#24

A nä mimåne de är ju sant :-), i går hade vi ca 10 grader i solen :-), men hitta man ett ställe där.de va lä blev de betydligt varmare :-), riktig härlig vårdag :-)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

molam
3/12/17, 10:45 PM
#25

HÄrligt i solen på Dagarna nu, har ått i shorts och linne utomhus i nästan en vecka! 😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Cecilia.S
3/13/17, 6:28 AM
#26

Oj, vad skönt! Men då måste det vara ganska varmt hos dig, Molam? Hos mig blåser det en hel del, det växlar dessutom mellan minusgrader till några få plusgrader haha :P

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

molam
3/13/17, 6:55 AM
#27

Njaeee…. är väl runt 2 grader om inte solen ligger på xD (Bor i norrland) men jag tycker att det är skönt, och min brorsa likaså… iof pratar ni med personen som gärna har på sig shorts i -12 till -15 grader xD (Mamma är väl inte lika lycklig 😉 )

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
3/13/17, 9:13 AM
#28

#27 Nej, jag kan garantera att eran mor inte alls är lycklig. Störda ungar, ni är inte riktigt klok nån utav er 🤦‍♂️

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

mimåne
3/13/17, 9:36 AM
#29

Va?? Shorts och linne? Det låter galet molam😎 Jag tar absolut inte av mig mina långkalsonger innan midsommar.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

molam
3/13/17, 10:53 AM
#30

#29 Men det är ju helt fantastiskt underbart och skönt ju! =D och inte blir man sjuk heller =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

MsZ
3/13/17, 11:14 AM
#31

Med tanke på att vi häromåret hade exakt samma väder och temp på midsommarafton och julafton så låter långkalsonger helt rätt!

Maleficum
3/13/17, 12:05 PM
#32

#27 Låter lite som mig och min mamma, vi klagar alltid på att det är för varmt :P Och folk har för det mesta slutat kolla konstigt på mig när jag rider runt i t-shirt mitt i vintern ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

molam
3/13/17, 12:50 PM
#33

#32 Precis!!! Visst är det härligt! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

mimåne
3/13/17, 8:12 PM
#34

Där jag firade midsommar var det faktiskt kallare än på julafton samma år.

Tack gode gud för elektriska värmefiltar. De senaste 5 åren har jag kört slut på 1 per år. Använder den även under sommarmånaden men kommer det tropisk hetta på 30 grader så får den vila under tiden =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
MsZ
3/13/17, 8:17 PM
#35

Libanesisk Meze till middag. Tolv kalla/varma röror/rätter plus grilltallrik. Och lite efterrätt. Kommer aldrig behöva äta igen….

Lillyrod
3/13/17, 8:21 PM
#36

Hahahah MsZ det lät jättegott. Det konstiga är att i morgon är du dubbelt så hungrig. Magen vänjer sig snabbt : )

MsZ
3/13/17, 8:44 PM
#37

Ja det är konstigt det där Lillyrod 😳😂 Min mage tycks dock ha svårare för att vänja sig vid att äta mindre 😇

Lillyrod
3/13/17, 9:02 PM
#38

Ja precis så är det : )

Chocopops
3/13/17, 9:23 PM
#39

Sitter å svär över att jag inte fick in dotterns jacka i tvätten så fort vi kom hem :-/, nu får jag sitta uppe å vänta på att torktumlaren ska bli klar :/, kan iförsig passa på att lägga värme kudden i nacken å hoppas att värken ger sig lite :-P .. Men jag vill ju sova är dö trött i dag :-/

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Maleficum
3/13/17, 10:23 PM
#40

#34 Värmefilt på sommaren? Jag tycker det är jobbigt varmt som det är under somrarna. Så skönt på vintern när man kan få till det ordentligt svalt i sovrummet så man faktiskt kan sova! Även om det börjar bli varmare där nu när det börjar bli varmare ute också (är 14 grader där just nu). Tyckte väl det var lite svalt att gå upp den morgonen när det var 9 grader i sovrummet :P

Låter lite som hur jag kände mig när jag upptäckt att Fjant varit upp och kissat i sängen precis innan vi skulle gå och lägga oss… var ju bara att stoppa lakan och täcken i tvätten och börja tvätta madrasser, var så glad att jag faktiskt har egen tvättmaskin och torktumlare så man slapp vänta på tvättid i tvättstugan… då tyckte jag inte jättemycket om Fjant.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
3/14/17, 8:26 AM
#41

Det där med att det skulle vara jobbigt varmt om sommaren tror jag aldrig jag har upplevt =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
3/14/17, 9:30 AM
#42

Visserligen så har jag jobbigt när det blir för varmt, men att vistas ute, i T-shirt och Shorts, när det är 2-3 plusgrader, där går gränsen. Jag har skällt, bråkat och svurit åt dem ett antal gånger, men de bara skrattar åt mig. Inte blir de sjuk heller. Molam och hennes bror är väl de enda av ungarna som sällan och aldrig är ens förkyld …Trots att de går halvnaken, även på vintern 🤪🤦‍♂️

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
3/14/17, 9:47 AM
#43

#42 Det är därför vi inte blir sjuk fattar du väl xD Vi är härdade som f*n xD Även när jag var bebis/Barn tog jag av mig kläderna får du tänka på =3 Kolla på Chibi, hon är alltid sjuk xD men hon är så sjukt frusen med så hon har till och med Tjocktröja på sommarn (Inte långt ifrån iaf ;) )

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hyrule
3/14/17, 10:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Igår fick blommorna ny jord :) Vill ha vår snart!

Chocopops
3/14/17, 3:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

I dag blir de hundbad, dragit på de, men nu hitta jag schampo som luktade kanon gott :-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

molam
3/14/17, 5:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Vi ska äta potatis och köttbullar till middag och iom att vi gör så mycket potatis skalar vi alltid potatisen innan vi käkar, eller oftast iaf…. och just i dag hade en av potatisarna vi skalade ett ansikte…. har den en själ med? o-o

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

love-child
3/14/17, 7:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Hahahaha, jag hittade i förrgår kärlek i en rotselleri. ❤️

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Lillyrod
3/14/17, 7:17 PM
#48

Vilka bilder! Så kul med såna mönster i vanliga grönsaker : )

Annons:
jollycox
3/14/17, 9:22 PM
#49

Igår när jag åt tacos droppade det tre droppar på tallriken som såg ut precis som musse piggs huvud. :P

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

mimåne
3/15/17, 9:51 AM
#50

Och här skalade jag en potatis häromdagen som såg precis ut som en stor fet rumpa. Det är kul hur det kan bli konstiga saker av något så vanligt =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

molam
3/15/17, 12:23 PM
#51

Haha jaa det var lite obehagligt att skala potsatis och prata med varandra, alltså inte titta på potatisen och sedan när man väl kollade på potatisen var det ett Ansikte som stirrade upp på en xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hyrule
3/15/17, 4:32 PM
#52

På Coop brukar dem sälja "knasiga grönsaker" billigare än de "vanliga". Hur kul som helst o få välja ut morötter m ben o armar mm. Och barnen får mer intresse för dem också :)

Maleficum
3/15/17, 4:56 PM
#53

Är så trist det där att de "knasiga" (alltså roliga) grönsakerna räknas som andraklass och sällan hamnar i affärerna. Minns på landet förr när det var en tomatodlare i närheten (tyvärr inte kvar längre) och man kunde åka dit och köpa "foster" och andra spännande tomatformer (stora var dem ju också).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lizelda
3/15/17, 7:48 PM
#54

Är i Norrköping och kör fyrhjuling, sambon är upprörd över att jag har hans vita jacka och kör i 😂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
3/15/17, 8:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#55

#54 Gasa på så han får en anledning att vara upprörd, dom blir den vita jackan grå :p

BÄsta vänner kommer Ta mig f*n i alla storlekar, här är Shaggys bästis, CottonFluff (även Råttan Stitch har stor plats i hans hjärta), hunder går bättre ihop med alla djur än vad ha går ihop med hundar… inte rätt på en fläck denna kille xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Chocopops
3/16/17, 8:10 AM
#56

Sitter å funderar på vad man kan ha för växter i nya karet X-D , begreppet skynda långsamt har fått en ny betydelse för mig X-D, stått tomt i 2 månader nu X-D . Men denna månaden finns de ekonomi att starta upp de äntligen =-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
3/16/17, 8:11 AM
#57

Inredning är kul. Ibland. Vissa gånger blir man tokig för ingenting blir som man tänkt : )

mimåne
3/16/17, 8:30 AM
#58

Var det något särskilt tillfälle du tänkte på Lillyrod? 😎

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
3/16/17, 8:32 AM
#59

Ja det var något särskilt jag tänkte på 😃 Bilder kommer under dagen.

Chocopops
3/16/17, 8:46 AM
#60

Ja inreda är.nog de roligaste :-), enda jag vet helt säkert är roten vi köpt å som legat i böter i över en månad X-D , på den ska de bli mossa så de blir som ett träd som skuggar över :-), men sedan är de blankt X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lizelda
3/16/17, 6:40 PM
#62

#55 Den är faktiskt helt vit efter fyra timmars körning i lera! :D

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
molam
3/16/17, 8:43 PM
#63

#62 Äsch då :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Chocopops
3/17/17, 5:42 AM
#64

Blää hatar att jobba till 21:15 å sedan börja 6:45 dagen efter :-/, man känner sig helt död ju X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
3/17/17, 6:30 AM
#65

Ja det är knappt så man hinner sova mellan de passen. Får du sluta tidigt idag då?

Chocopops
3/17/17, 8:06 AM
#66

Man har ju gör svårt att koppla av :-/, slutar 14 tror jag X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

mimåne
3/17/17, 8:58 AM
#67

#61👍

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Bettysara89
3/17/17, 3:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Trevlig fredag på er! En av mina amanoräkor anammar fredagskänslan fullt ut och festar till det ordentligt med en bit maltablett, ser han inte väldigt nöjd ut??

"Om du bedömer en fisk utifrån förmågan att klättra i träd, så kommer den att leva hela sitt liv i tron om att den är dum". - Albert Einstein
Kika gärna in på min blogg: https://bettyvilleblog.wordpress.com/

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
love-child
3/17/17, 5:45 PM
#70

Varför görs det inte en iFokus app? Det hade ju varit såååå mycket smidigare. Tycker det är så tråkigt att va på sidan via telefonen. Kanske bara e jag som saknar det?

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Lillyrod
3/17/17, 6:03 PM
#71

Jag tror det är något som ifokusfolket håller på med. Det finns ju en mobilversion men den funkar kanske inte till hundra : )

love-child
3/17/17, 7:24 PM
#72

Nä, tycker inte att det gör det just nu. Svägerskan är ju medlem men är nästan aldrig här då hon alltid använder mobilen el paddan. Även hon tycker att det är omständigt men mobilen. Toppen om dom jobbar på det. Vi är ju väldigt många medlemmar. Kul

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Draken
3/18/17, 9:59 AM
#73

Jag har använt mobilversionen några gånger men jag tycket inte alls om den. Den är jätteomständig, så jag fördrar att sitta vid datorn när jag är ute på iFokus :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
3/18/17, 2:30 PM
#74

Så skönt nu kan man koppla av å bara vara =-D , gjorde en kort tur i dag ledig i morgon =-D, passat på att va ut en sväng med hundarna å lyckades få ett bra kort på dom =-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Chocopops
3/18/17, 2:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75
Maleficum
3/18/17, 3:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Dagens pälsskörd från Gletta. Blev ungefär lika mycket (om inte mer) igår. Fattar inte att hon inte blir naken när man borstar! Ska bli så skönt när det blir varmt nog så man kan raka henne!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
mimåne
3/18/17, 7:22 PM
#77

Trevlig lördagkväll =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
3/19/17, 3:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Innan jag flytta till Bro så hade jag aldrig sett mistel i naturen. Nu under vinter gör man inget annat än ser mistlar…

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

love-child
3/19/17, 4:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#79

Idag kände jag verkligen att det va vår. Min söta 4 åring plockade blommor i naturen till sin mamma. Goa lilla unge 🌺❤️

Wish i was a little bit stronger Förlägen

MsZ
3/19/17, 6:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Lunch vid havet idag.

mimåne
3/19/17, 7:50 PM
#81

Mistel i träd?! Vad är detta för intressant Maleficum. Aldrig sett förut trots att jag är så mycket i skog och mark.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
3/19/17, 7:51 PM
#82

Det är så de växer mimåne. De är parasiter på andra träd : )

MsZ
3/19/17, 7:54 PM
#83

Mistlar  har jag sett ngn enstaka gång.  Har för mig att de är fridlysta?

Annons:
Lillyrod
3/19/17, 7:55 PM
#84

Ja det tror jag att de är. Det finns ganska gott om dem på Öland.

MsZ
3/19/17, 8:00 PM
#85

Jag vet att jag såg dem på en ö i Uppland på 90-talet.

Maleficum
3/19/17, 8:16 PM
#86

De är fridlysta (och även träden de växer på får man egentligen inte röra) men inget man märker här för de finns ju på i princip vartenda träd :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
3/20/17, 7:58 AM
#87

Jaså parasiter på träden, ojdå. Jag har aldrig sett det förut, kanske finns de inte så här långt norrut?

Hur är det på sommaren när träden får blad, samsas mistlarna då eller vad händer med dem? Försvinner de över vintern för att komma igen på våren?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MsZ
3/20/17, 8:25 AM
Maleficum
3/20/17, 9:11 AM
#89

De sitter där de sitter men syns inte lika tydligt när träden har blad.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lizelda
3/20/17, 11:06 AM
#90

Jag kan ju erkänna att jag faktiskt aldrig sett en mistel… 😞

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
molam
3/20/17, 12:19 PM
#91

Måste nog Erkänna att jag aldrig heller har sett en mistel =3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

MsZ
3/20/17, 1:04 PM
#92

Har som sagt sett dem - men aldrig blivit kysst under ngn  :D

Men å andra sidan  behöver man ingen mistel för en sån sak ;-)

Lillyrod
3/20/17, 5:16 PM
#93

Haha MsZ håller med dig. Mistlar är ju som sagt parasiter och de försvinner inte. Förr eller senare om det är gynnsamt för dem så tar misteln livet av trädet som en sann parasit. Det blir för mycket mistel och för lite träd kvar. 

Det trädet i #78 skulle nog gärna bli av med lite : )

Maleficum
3/20/17, 6:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Är nog många träd här omkring som skulle vilja bli av med dem…

Idag kom jag hem med detta :) så nu ska mina projektguppies få det större! (är ca 86 liter till skillnad från det de bor i nu som bara är 50,5 liter). Ska bara testa så det inte läcker först (stått i källaren hos min kusin i några år).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
3/20/17, 6:23 PM
#95

Kul med ett nytt projekt maleficum.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
3/20/17, 6:48 PM
#96

Jo. Insåg bara att jag nog inte har något som passar för det att stå på :P Om inte min gamla TV bänka kan funka men vet inte om den klarar vikten (var bänk för tjocktv) så måste fundera lite på det (känns lite för stort också att ha på köksbänken jag hade det andra innan det flytta till badrummet).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Chocopops
3/20/17, 8:24 PM
#97

jag sitter här å studerar mina nya Endlers guppy som jag fick för mig att köpa i dag 😃

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Draken
3/20/17, 8:30 PM
#98

Har aldrig sett en mistel i naturen, men har sett dem inomhus, har även blivit kysst (i min gröna ungdom) under en mistel, på julafton ;)

Tror inte de finns så här långt norrut som du och jag bor Mimåne, har i varje fall aldrig sett några. Och jag rör mig också mycket ute i skog och mark.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

MsZ
3/20/17, 8:43 PM
#99

oh…. några km härifrån säljer någon ett  akvarium med alla tillbehör för 400 kr eller bud….och inga bud är lagda på en vecka.  Om måtten är rätt verkar det vara runt 70 l…..vore ju helt perfekt för  en kampfiskskille eller hur……..  #operationövertalamakenharinletts

Lizelda
3/20/17, 8:47 PM
#100

#99 Lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse 😇😃

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

MsZ
3/20/17, 8:49 PM
#101

#100  Hahaha, ja du har så rätt :)  Men jag vill nog ha med honom på tåget om jag ska sätta upp ett akvarium till :D

Lizelda
3/20/17, 8:53 PM
#102

#101 Du får skaffa dig en sån som jag har, han hittar kar på eget bevåg och riggar sedan både mina och sina kar!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Draken
3/20/17, 10:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Vad har ni gjort ikväll då ? Det här har jag roat mig med 😛

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

MsZ
3/20/17, 10:17 PM
#104

Pysslar du med EKG?

Annons:
Draken
3/20/17, 10:21 PM
#105

Njae.- Jobbar på kardiologen och det här är en Telemtriavläsning. Uskorna brukar få hjälpa till med vissa avläsningar 🙂 Så ja, egentligen pysslar jag väl med det också. Jag tar en herrans massa ekg'n under ett arbetspass i varje fall ;)

Jag frågade sjuksköterskan om jag fick knäppa kort, och det fick jag, om jag täckte över namn och personnummer :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

MsZ
3/20/17, 10:29 PM
#106

Har ett förflutet som HIA-ssk, blev lite nostalgisk :)

Chocopops
3/21/17, 5:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Fått myrinvation i vardagsrummet pch dottern fick snabbt plockat fram en "skydsdress" i fall dom anfaller X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
3/21/17, 11:10 PM
#108

#106 Ja där ser man :) Vilket sjukhus , det råkar väl inte vara Sundsvall väl =D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Tjeja
3/22/17, 5:42 AM
#109

#103 o #106 Ser inte så friskt ut! Svårt att se på lilla mobilen. Men kan det vara sinusrytm med VES och FF på samma gång ? Ser även lite bakvänt ut med en s-våg istället för en p-våg? *testar om det finns något gammalt minne kvar från barndommen* (hon som 9åring skulle bli hjärtläkare när hon blev stor) 😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

mimåne
3/22/17, 7:43 AM
#110

#107 Hahaha, vilken snygg skyddsdräkt. Tofflorna, perfekt att mosa myror med😂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chocopops
3/22/17, 8:50 AM
#111

#110 eller hur X-D dock vägrade hon gå in i vardagsrummet innan maken kommit hem å damsugit upp resterande myror X-D , jag ska ta och strö kanel å salt längst listerna så dom inte kommer in mer X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
mimåne
3/22/17, 9:12 AM
#112

Om du vet var vid listen de kryper in så kan du stryka på lite silikon för att täppa igen hålet. Silikon är bra till allt möjligt =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chocopops
3/22/17, 3:28 PM
#113

Vet inte exakt vart dom kommer in , men misstänker att dom kommer in där maken dragit sladdar genom väggen =/ . sagt till våran vicevärd om myrdosor , så får vi se hur lång tid det tar innan dom kommer,

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

love-child
3/22/17, 4:54 PM
#114

Alltså, jag blir så ledsen å arg. Tittade på ett klipp på youtube som kommer att följa mig länge. Ni måste titta för å förstå. Kunde inte annat än å börja böla. 😭 Jag bara säger det, stackars personal (el inte) om jag hade kommit in å sett detta. På riktigt! Va e det för människor som jobbar där?  😭

https://www.youtube.com/watch?v=4kpx7QP-Gmk

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Draken
3/22/17, 7:04 PM
#115

#109 Nej inte särskillt friskt ;) Det här är en av de bättre (friskaste) avläsningarna.

#114 Men fy F*N, det är nåt av det värsta jag har sett någon gång 😢

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
3/22/17, 7:16 PM
#116

Jag vill inte veta vad det är.

molam
3/22/17, 7:23 PM
#117

#114 Fyfan är allt jag kan säga, hur kan man ens tillåta något sådant! OCh hur kan man ha dom Synliga och sälja REsterande?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

love-child
3/22/17, 7:50 PM
#118

Ibland är det kanske bättre att vara ovetande, men samtidigt så är det bra att sånt kommer fram för att uppmana folk att inte handla just där. Har som tur är inte upplevt sånt brutalt men dock va jag mycket illa till mods när jag va i en zooaffär och barnen som är mycket mindre visade mig att under karen. där man inte ser så noga om man inte tittar på golvet. Där låg ett 10-15 tal döda fiskar. Blev så chockad så jag faktiskt inte sa något. Tycker att det e lite oproffsigt att inte se till att fiskarna inte kan hoppa ut ur karen, å att sedan bara låta dom ligga där. Om det nu inte va döda fiskar dom plockat ur karen. Då e det ju ännu värre att dom bara slänger dom på golvet. Nä fy.

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Annons:
mimåne
3/23/17, 9:39 AM
#119

Jag vill inte heller veta vad klippet innehåller..

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Tjeja
3/23/17, 9:54 AM
#120

Inte jag heller. Avskyr när folk skickar brutala djurplågerifilmer på fb i syfte att avskräcka. Det är bara jobbigt att se och jag kan inte göra mer för att hjälpa o förhindra än jag redan gör. De som inte bryr sig om djurs mående blir inte avskräckta ändå utan många av dem ser det som underhållning istället. 💔😭

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lillyrod
3/23/17, 6:42 PM
#121

Det är fruktansvärt jobbigt att se och det förändrar ingenting för någon. Antingen fortsätter man att ta ställning för djuren eller gillar man filmen. Jag kan må dåligt i månader över dessa filmer och vägrar att se dem.

MsZ
3/23/17, 7:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

På jobbet är det låååång väntan på hissar. Idag stod jag länge och väl och väntade. Ingen hiss. Hann reta upp mig och muttra fula, inte så väl valda, ord….tills insikten kom att hissar kommer fortare om man trycker på knappen….#inteminljusastestund #fail #komhemtillslut

mimåne
3/24/17, 7:51 AM
#123

Någon som har några tips till en torr hårbotten? Hade kunnat klia sönder huvudet inatt.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chocopops
3/24/17, 8:04 AM
#124

Kokosolja är bra :) både för hår å hårbotten :), man ska smeta in de på kvällen, så man gärna sover med de i, sedan tvätta bort dagen efter :)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

mimåne
3/24/17, 8:19 AM
#125

Kallpressad, ekologisk kokosolja brukar jag använda i hårbotten, ca 1 gång i veckan. Då smetar jag in massor och låter det sitta ungefär 1h innan jag tvättar håret. Sen börjar det klia och rinner något så hemskt då oljan blivit varm av kroppsvärmen..

Jag tycker också att man blir så hemskt flottig i håret efteråt =/

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Chocopops
3/24/17, 8:51 AM
#126

Ja kliar å rinner gör de X-D , jo man får ju passa på å göra de när man inte ska någonstans ;-), jag använder mitt till allt möjligt ;-), dottern älskar att få de i badet, hon brukar sitta med de i handen tills de smälter å rinner ner i vattnet ;-)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

mimåne
3/24/17, 8:56 AM
#127

Jag gör likadant, planerar in behandlingen en kväll när jag ska bara ska vara hemma dagen efter. Man vill inte gärna visa sig för någon den morgonen haha =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chocopops
3/26/17, 9:36 AM
#128

Ja man måste nästa göra de annars blir de inte bra alls :-P.. I dag har vi även välkomnat ett 10-15 tal Endlers guppy yngel i 54 l karet =-D så små söta å pigga krabater ♡

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Chocopops
3/26/17, 1:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Lyckades få några små bild :-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Denna kommentar har tagits bort.
MsZ
3/26/17, 8:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

Tittut….

mimåne
3/27/17, 9:28 AM
#132

Hur har ni det söderut? Stormar det något? Jag blåste nästan bort igår. Idag kommer det mera snö.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
molam
3/27/17, 9:50 AM
#133

HÄr blåste vi också bort igår xD jag och brorsan tog en långpromenad i all den där blåsten xD och när vi var påväg hem då blåste det så illa att Jag och brorsan började "Bråka" men Vindguden xD En av komentarerna blev "BRING ME WHAT YOU GOT WINF GOD! I AM STILL STANDING!" och då av nån anledning så började det blåsa som bara den xD så jag och brorsan började fundera på om det verkligen fanns en vindgud, iaf vid just det tillfället.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
3/27/17, 9:56 AM
#134

Våren kommer anstormande med hårda vindar, samtidigt som solen kämpar mot Kung Bore så han skall lämna oss i fred. Något bättre idag, men stormkasten kommer då och då. Tempen är 8,6 grader plus :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
3/27/17, 10:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

Vi hade vår igår enligt Fjant som, precis som Kenzie, direkt rusa ut för att lägga sig i solen och sova när jag öppna altandörren på morgonen.

Blir nog varmt idag igen för solen skiner och det är redan 11 grader ute.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lizelda
3/27/17, 12:59 PM
#136

Idag blir det intervju med Borås Tidning, jag taggar :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Lilolizeit
3/27/17, 1:05 PM
#137

Idag har vi 18 grader och sol, i morgon 6 grader och på onsdag snöblandat regn… det gäller att ta till vara på dagarna :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lillyrod
3/27/17, 5:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

En bild säger mer än tusen ord heter det väl 😉

Maleficum
3/27/17, 5:34 PM
#139

Idag fick jag börja dagen med att tvätta hallmattor… Fjant hade av nån anledning fått för sig att kissa inne igen :(

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
molam
3/27/17, 9:07 PM
#140

#138 går alldeles för snabbt i det härliga vädret 😂

#139 det är inte kul x.x

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
3/29/17, 11:45 AM
#141

Vi har fått upp en ställning utanför fönstret igår och idag när jag satt halvnaken i sängen så dök det plötsligt upp en man utanför fönstret! 😂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

MsZ
3/29/17, 12:23 PM
#142

#141 spännande. Gevalia-moment?? 😂

Maleficum
3/29/17, 7:52 PM
#143

Dagen började med att fiska upp en kissprov från Fjant. Åka och lämna det på djursjukhuset för att sen fortsätta till mamma och pappa och skriva under ett papper och skicka. Blev upphämtad av min kompis och det bar av till hennes syrras djuraffär för upphämtning av nya kompisar och hundmat. Sen hem till kompisen för middag och lämna Fjant för att fortsätta hem, en hund mindre men med massa nya krabater, äppelgrenar och en stor säck hundmat (tur man kan köra upp på gården precis utanför ytterdörren).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Boson
3/29/17, 7:58 PM
#144

Äntligen kan jag göra ett semi-biotop akvarium!! Sydamerika-biotop! Tänkte ha platys, neon el kardinaltetror. Rötter, blad (bok, ev ek). Ska ha Javaormbunke, dv anubis och en jag ej minns namnet på! HEJDÅ CIKLIDER, HEJ Platy, GUPPY

Chocopops
3/30/17, 9:19 AM
#145

Känner mig totalt eländig i dag X-D, vaknade med värsta bagen i höger ögat :-/, tur jag ändå kan se så de inte är helt igensvullet, å att de gamla ser dåligt då jag ska jobba sedan X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Maleficum
3/30/17, 11:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146

Här är några av alla krabater som kom hem till mig igår :) Och det är enbart karantänsakvarium, dem ska sen flytta hem till min kompis med ordentlig sandbotten och flera kompisar! Blev fyra pansarmalar, fem små siamesiska algätare, två elefantsnäckor gold, två av nån annan snäcka, två hjälmsnäckor(?), två av olikfärgade snäckor (orkar inte kolla upp nu vad det är för sorter) och 50 amanoräkor! De flesta av amanosarna ska stanna hos mig och placeras ut i alla mina akvarium (så de blir runt 10 i varje) och resterande amanosar och alla snäckor och fiskar ska hem till min kompis efter att de gått färdigt i karantänen. (blir troligen i början av Maj de flyttar till henne då dem ska till Cypern i slutet av april).

Ska bli spännande att se hur fort amanosarna äter upp alla alger jag är översållad med i karantänsakvariet (de lär ju knappast gå hungriga de närmsta dagarna) och ska försöka komma ihåg att ta ett foto om dagen på det så man kan se förändring. De flesta av räkorna kasta sig direkt på algerna igår när jag släppte ut dem.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
3/30/17, 12:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#147

Tycker det är så häftigt att se när snäckorna varit framme och ätit alger från rutan och ger så fina "ätmärken".

Dags att fixa lunch. Sen får jag se om jag hinner börja städa något innan jag ska iväg och vara barnvakt och senare iväg till stallet. Fullt upp idag också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
3/30/17, 5:06 PM
#148

Vilka läckra märken maleficum! Snäckan har putsat väldigt metodiskt ser det ut som =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
3/30/17, 5:23 PM
#149

Nu är den på väg till bakrutan som är full med alger! :D

Kika lite i lexikonet på snäckorna och förutom de stora elefantsnäckorna är det två Neritasnäckor, en prickig och en randig, två militärhjälmssnäckor och två Celetaia persculupa snäckor.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Chocopops
3/31/17, 10:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#150

Sitter här å studerar mina små yngel 😄, dom får simma i yngel kasse just nu, tills jag skaffat lite mer flytväxter =-), honorna slipper kassen får föda i karet sedan håvar jag upp ynglen å ner i kassen, då kan jag även se om de ev är fel på någon så man kan ta bort de ev sjuka missformade ynglet , sedan när 110l karet är igång ska alla vuxna Guppy ditt å kökskaret får fungera som yngel kar ;-)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Tjeja
3/31/17, 11:00 PM
#151

😍 småpluttar!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

mimåne
4/1/17, 9:15 AM
#152

Lördag, så härligt =) Hoppas att ni får en trevlig dag allihopa.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Draken
4/1/17, 10:17 AM
#153

Skall åka ut till lokalerna om lite drygt en timme. Vi skall ställa iordning allt inför morrondagens träff och auktion, så vi är ett helt gäng med galna akvarister som skall träffas och ställa iordning 😃……..Hmmm undrar om det blir gjort något vettig, eller om det bara blir fiskprat 😛

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Amanda Richardson
4/2/17, 9:55 AM
#154

Idag ska man hoppträna lite med ponnybusen, annars plugga😑

molam
4/2/17, 9:36 PM
#155

Klev opp halv fem imorse… sitter fortfarande rakt! (Wihoo!!) nu blire Tvtittande, kolla runt lite på iFokus och käka något innan man drattar i säng =3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

MsZ
4/2/17, 9:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#156

Åh, min vackra Mio har varit med om en olycka.  Han sågs inte till igår kväll - de har kattluckor så de kommer och går som de vill, men nästan alltid kommer de in och äter frukost och middag. Funderade över vart han var men tänkte att han, som han ibland gör, tyckte det var varmt och skönt och höll sig utomhus. Men imorse när vi skulle till stockholm över dagen så syntes han inte heller till :( 

Dottern var hemma och sov när vi åkte. Jag ringde vid 11 och berättade att just Mio ännu inte ätit frukost. Då gick hon ett varv i huset och hittade honom i en korg vid ett element. Vi vet inte hur länge han legat just där - om han kom in igår redan eller idag på fm. De har många många sovställen och gömmer sig väl ibland :( 

Det var riktigt riktigt jobbigt att vara i sthlm och ha långt hem.  Kontaktade en veterinär som gjorde hembesök på em.  Kisse är genomkollad på alla sätt man kan utan röntgen. Vi kan inte hitta ngt annat än att han är mörbultad och har skrapsår men klorna är slitna på alla fyra tassarna. Vi tror att han kommit för nära en bil :( 

Nu vilar han i eget rum - äter och dricker med god aptit och går på lådan. Han har fått smärtstillande och sover på favoritfilten. 

Usch det här är nackdelen med att ha utekatter. Att man inte kan skydda dem mot alla faror. Samtidigt så är ju det ett val vi gjort - för att vi vet hur fint de har det här på landet med skogen och vidderna :(

mimåne
4/3/17, 10:52 AM
#157

Åh så hemskt MsZ. Vilken tur att han klarade sig vad än han var med om. ❤️

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lizelda
4/3/17, 12:53 PM
#158

Var på akvarieauktion igår i Sundsvall hos Molam och Rovfisk med sambon och enda regeln vi hade för besöket var att vi inte skulle ha med oss något akvarium hem. Vi packade in tre kar i bilen och skickade med Marlene ett fjärde som vi inte fick in…. 😂 Till mitt försvar så ska det ena vidare, det andra var bestämt sen länge och det tredje behövdes faktiskt så där hade jag en bestämd plan! Men sambon shoppade ett fjärde utan någon mer plan utom att det var fint… En äkta akvarist! 😂 Men jag var lite kinkig då han dagen innan hade sagt åt mig att jag inte fick köpa något som inte kunde användas direkt medan han köpte ett kar vi inte kan göra av någonstans alls -.-

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

mimåne
4/4/17, 9:59 AM
#159

Så kul med nya akvarium Lizelda. Har du planerat något kul för dem? =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Tjeja
4/4/17, 10:51 AM
#160

#158 Oups… så det kan gå… 😂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Lizelda
4/4/17, 12:36 PM
#161

#159 Typ :) Det ena karet skulle aldrig stanna, det är ett nytt 30 L som ska bli en födelsedagspresent till min äldre bror och hans sjuåriga dotter. 54 L ska få husera axolotlbebisar ett tag och sedan bli växtkar med typ ett dvärgciklidpar eller dylikt och det sista vettefan vad min söt och rar tänkt med…

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Lizelda
4/4/17, 3:10 PM
#162

Alltså, min sambo.. Han vet att jag vill ha en mal till mitt kar så idag har han shoppat en åt mig bara sådär, har jag valt rätt med den här? 😂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

mimåne
4/5/17, 9:28 AM
#163

Åh vad blev det för en slags mal? =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lizelda
4/5/17, 3:09 PM
#164

L052 :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

mimåne
4/5/17, 8:21 PM
#165

Hur långt har våren kommit längre ner i sverige då? Här uppe i norr smälter snön i rasande fart nu. Både svan och gås kom igår och satte sig på älvens tjocka istäcke. Nu sitter de där och tjattrar i kör medans de väntar på att ett hål i isen ska smälta fram. För att sen trängas där i pölen. Som de gör varje år😛

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
4/5/17, 8:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#166

Här blommar, scilla och vitsippor för fullt. Ser att bladen på vissa buskar är färdiga att spricka ut. De väntar bara på några varma dagar till. Påskliljor blommar på skyddade ställen. Otroligt vackert i naturen nu. Tog detta foto på Öland i morse. Det var fortfarande lite morgondimma då så solen var inte framme men gräset är grönt : )

Starar och bofink är här och bofinken sjunger sommarsången så det står härliga till.

Maleficum
4/6/17, 1:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#167

Hos mamma och pappa hade påskliljorna börjat blomma i måndags. Hos mig har de knopp och är en hel del andra blommor som blommar speciellt så är det fullt med tussilagos på fälten!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
mimåne
4/6/17, 7:35 AM
#168

Så här uppe är vintern på väg att bli vår, maleficum har redan vår och hos lillyrod går våren mot sommaren. Tänka sig hur det kan vara =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chocopops
4/6/17, 8:55 AM
#169

Här blommar påskliljor krokus å tussilago =-D även de japanska körbärsträden böjar slå ut nu =-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

mimåne
4/6/17, 9:25 AM
#170

Låter härligt Chocopops!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

molam
4/6/17, 12:01 PM
#171

Här Har vi sett Tussilago och några få fjärilar, men Drivorna har fortfarande inte smält, Vägarna är Iaf bara,  Och gräsmattorna lika så, Ängen är nästan bar! Iof är det Ju Västernorrland och Nästan precis i mitten av Vårt avlånga land =3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Chocopops
4/6/17, 12:25 PM
#172

Ja känns underbart =-D å just nu håller jag på att vårstäda med XD

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lilolizeit
4/6/17, 2:43 PM
#173

Hade sällskap av en humla på balkongen igår :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Chocopops
4/6/17, 5:59 PM
#174

Fick även se att mina rabarber sticker upp massor 😃😃

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Lillyrod
4/6/17, 6:14 PM
#175

Åh rabarberpaj!! Vad gott.

Chocopops
4/6/17, 6:53 PM
#176

eller hur ;) dock är det för tidigt att plocka dom än ;)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
4/6/17, 6:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#177

Lite vår till er som inte har någon än 😉

Lilolizeit
4/6/17, 7:01 PM
#178

Så vackert lillyrod!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lillyrod
4/6/17, 7:02 PM
#179

Ja det är syndigt vackert i naturen nu : )

Draken
4/6/17, 7:08 PM
#180

Helt underbart. Jag bara älskar våren 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
4/6/17, 7:09 PM
#181

Jag med!

Annons:
Chocopops
4/6/17, 8:35 PM
#182

Nu är de officiellt vår i trollhättan ;-), nu försvinner väggtapet på gatorna =-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lizelda
4/7/17, 10:18 AM
#183

#182 Väggtapet?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Denna kommentar har tagits bort.
Lillyrod
4/7/17, 12:07 PM
#185

Försökte med en rolig länk här men det funkar inte 😕

Chocopops
4/7/17, 3:15 PM
#186

Haha väg gruset skulle de va X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lizelda
4/7/17, 3:57 PM
#187

#186 Var jätteförvirrad, fick fråga sambon som pluggar där vad i hela friden de sysslar med där! 😂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Chocopops
4/7/17, 3:59 PM
#188

Haha XD för står de, men hade bilden behagat följa med hade du nog förstått ändå ;-),

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Lilolizeit
4/7/17, 4:15 PM
#189

Misstänkt terrorattentat i Sthlm - Drottninggatan.. fy så obehagligt

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lillyrod
4/7/17, 4:30 PM
#190

Håll dig hemma Lilolizeit. Det ser inte bra ut. Skönt att se att du inte var där. De jag känner är säkra nu när du är här med : )

Lilolizeit
4/7/17, 4:32 PM
#191

#190 <3

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

mimåne
4/8/17, 9:54 AM
#192

Jag tänkte precis på dig lilo, så skönt att se dig här och att du var i säkerhet.🤗

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Draken
4/8/17, 11:14 AM
#193

#189  Om du visste hur skönt det var att se dig här nu. Håll dig inne tills det har blåst över 🤗

Min ena arbetskamrat, som är i Stockholm på semester, var på väg ner i rulltrappan på Åhlens när lastbilen körde igenom, men hon kom sig i säkerhet. Vi har varit på helspänn mina arbetskamrater och jag, för även 3 av våra stafettsköterskor bor i centrala Stockholm. Sent igår kväll fick vi besked om att de var i säkerhet 🤗

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
4/10/17, 7:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#194

Går fin hjälp att mata fiskarna ;-)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
4/11/17, 8:26 AM
#195

😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Chocopops
4/11/17, 8:28 AM
#196

Sitter å inser att jag måste snart få igång mitt nya kar X-D , då jag nu helt plötsligt har 35+ endlers yngel i 54 liter karet XD , räknade in alla jag hitta i helgen då hitta jag 31 st ( fanns säkert fler som gömde sig) i går la jag en hona i yngel kassen då jag såg ögon i baken på henne XD skulle bara fota å sedan släppa ut henne igen, mobilen ringde å blev sittandes i tele, glömde henne där i :-/ , å kom på de när jag vakna, hon har pluppar ut minst 5 yngel under natten :-P

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

mimåne
4/11/17, 10:08 AM
#197

Haha så söt liten fiskmatare. Jag gissar att era hundar var nöjda de också så som det såg ut på golvet😃

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chocopops
4/11/17, 11:23 AM
#198

Haha eller hur ;-), ja hade dom fått va där inne hade dom varit överlyckliga X-D dock är dom portade i sovrummen då olivia är lite alergisk när hundarna fäller :/

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

mimåne
4/11/17, 7:06 PM
#199

Chocopops, att du inte tar och är med i fototävlingen förresten. Du som har ett sånt fint, grönt akvarium. Jag är förvånad att jag inte har sett din bild där ännu =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chocopops
4/11/17, 8:11 PM
#200

Haha tänkt tanken men inte.fått till en bra bild än ;-)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
4/12/17, 8:54 AM
#201

God morron. Sista lediga dagen efter sjukskrivning, så imorron bitti är det iväg till jobbet igen. Ska bli ganska skönt att komma ut och träffa folk, är inte van att gå hemma flera dagar i sträck ;)

Solen skiner och det är 11 grader varmt idag, kanske ska sätta mig en stund på balkongen och njuta av våren :D Vad skall ni göra idag ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
4/12/17, 2:35 PM
#202

Idag har vi varit hos barnmorskan och lyssnat på hjärtljud (gravid i sjunde månaden), sedan var vi och käkade asiatisk buffé, så nu är jag övermätt och sömnig. =) Är heltidssjukskriven så det är skönt med såna små "utlfykter" när man mest går hemma och väntar på att tiden ska gå. =)

Här är det mulet och tråkigt idag.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Draken
4/12/17, 5:31 PM
#203

Oj visste inte att du väntade smått :D Grattis till den lille :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
4/12/17, 6:10 PM
#204

Har passat på att njuta av våren :), efter hämtning på dagis blev de att vara ute en extra stund :)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Chocopops
4/12/17, 6:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#205

Iriterande när bilden inte ville :/

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Maleficum
4/13/17, 10:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#206

Igår var jag och mamma i Torp och jag var såklart in i djuraffären :P skulle ha fågelmat som de tyvärr inte hade och när jag gick förbi akvarierna såg jag denna krabat som jag blev sugen på. Men tyvärr så är det ju inte läge att skaffa fisk här nere just nu eftersom vi inte ska åka hem på ett tag.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lilolizeit
4/13/17, 10:41 AM
#207

Otroligt vacker Kampfisk!! Nu blev jag jätte sugen igen..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Maleficum
4/13/17, 5:28 PM
#208

Idag har det blivit stora friserardagen. Kenzoe har blivit klippt och fått klorna klippta, tack vare mammas klapphjälp låg han snällt stilla och det gick rekordsnabbt och smidigt och han behövde bara en kisspaus (när bara baktassarna var kvar att klippa). Sen har Gletta fått sina klor klippta också så nu har alla djur nytrimmade klor (eftersom Fjant fick sig ett bad och kloklippning häromdagen efter att han rullat sig i något äckligt).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

molam
4/13/17, 7:12 PM
#209

#208, min fjant ska få SPAdag med Kloklipp, Pälsklipp, Bad, Analsäckstömning, Tandkoll, Fästingkoll och Föning den 25e =3 Då ska han bli snygga killen QuQ Brukar klippa han själv, men mina rakapparater gav upp :p så måste köpa ny x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
mimåne
4/13/17, 8:07 PM
#210

Åh grattis Lojs! Vad roligt att det väntas tillökning. All lycka🌺🎈

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lojs
4/13/17, 8:22 PM
#211

Tack #203 och #210 =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

mimåne
4/15/17, 9:54 AM
#212

Vad gör ni under påsken? Någon som är på semester? =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Draken
4/15/17, 10:42 AM
#213

Jobbar Fredag och måndag, så vi är bara hemma och tar det lungt.

Ungarna letade påskägg i morse och de hittade inte det sista, näst yngsta flickan blev ganska olycklig och tyckte att påskharen nog hade glömt henne iår.

Och den minsta då, hon är ju för god, hon skulle minsann dela sitt påskägg med storasyster 😍 Men vi sa åt dem att kolla på alla ställen de INTE hade kollat ;) Så näst yngsta gick raka spåret till sin garderob …Och där var ägget 😛

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

MsZ
4/15/17, 11:12 AM
#214

Glad Påsk från ett snöigt men vackert Sörmland

Lillyrod
4/15/17, 11:13 AM
#215

Där var det blandat väder : )

Chocopops
4/15/17, 11:43 AM
#216

Jobbar precis hela helgen :p, ska ner till svärföräldrarna en sväng, å olivia ska se om påskharen har varit där å lämnat ägg, för här hemma va han inte X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Maleficum
4/15/17, 6:00 PM
#217

Är på landet (som jag brukar under påsk) och idag var vi runt på KVIRR (konstvandring i Ranrike) och kika på lite konst.

Börjar dock luta åt att det är Fjants sista levande tur hit till Hee :( Av de problem han har så är väl de mer allvarliga som hans hosta sämre (som beror på att hjärtat trycker på lungor och luftrör) och han dricker mer vatten och kisseriet är därefter vilket resultera i en ganska stor blöt fläck på mattan inatt trots inkontinentskydd som var supertungt så verkar inte som han kan hålla sig mer än kanske 5 timmar just nu. Annars är han ju pigg på promenaderna så länge det inte råkar vara lite för varmt för då tycker han det är jobbigt. Är inte kul att ha gammal vovve och behöva försöka ta beslut om det är dags att ta bort eller inte :(

Glad Påsk.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
4/15/17, 6:01 PM
#218

Usch. Det är bland det värsta som finns när djuren går bort. Det är ju en familjemedlem och man lider lika mycket som om det vore någon annan i familjen 🤗

mimåne
4/16/17, 10:20 AM
#219

Ett väldigt svårt beslut att ta, maleficum. Styrkekramar till dig🌺

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Draken
4/16/17, 10:24 AM
#220

#217 Vilket svårt beslut att ta. Massor med styrkekramar till er 🤗

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
4/16/17, 10:01 PM
#221

Tack! Är iaf skönt att inte ensam behöva ta beslutet, i slutänden är det ju hans egentliga ägare som får ta det slutliga men vi har ju diskuterat det flera gånger (eftersom han ju bor hos mig så jag märker ju mest förändringarna och sånt). Vi hade ju tänkt ta bort honom redan i början av året för han var så rädd för allt under en lång period i vinter men så vände det så det beslutet blev uppskjutet.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

MsZ
4/17/17, 2:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#222

Får ändra mina planer de närmaste veckorna 😳

Lillyrod
4/17/17, 2:05 PM
#223

Men din stackare. Vad har hänt nu? 😮

Annons:
Maleficum
4/17/17, 3:54 PM
#224

Det där ser inte skoj ut!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

MsZ
4/17/17, 6:33 PM
#225

Katt på påskris. Jag hoppade upp för att springa dit. Foten hade domnat och vek sig. Gjorde typ ont. Högläge och en påse isade grönsaker över natten botade mig inte. Så det blev akuten. Framfotsfraktur. Gips i första hand i en månad. Sen utvärdering.

Lillyrod
4/17/17, 6:41 PM
#226

Åh så det kan gå. Dumma kisse. Nu får han/hon se till att hålla dig sällskap där du sitter. Hoppas det läker fint 🤗

Draken
4/17/17, 6:50 PM
#227

Aj. Ser inte så skönt ut.

Krya på dig och se till att hålla dig i stiltje så det läker som det skall 🤗

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

mimåne
4/17/17, 7:17 PM
#228

Tråkigt MsZ, hoppas det läker och blir bra fort.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
4/18/17, 4:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#229

Nu blir det bildbombning ;)

Först ut är en bild på dagens väder!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
4/18/17, 4:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#230

Sen raka jag ner Gletta idag så både hon och mamma slipper all päls som hon fäller just nu! Var riktigt tjockt på sina håll så den nästan tog stopp i maskinen.

Och traditionsenligt så fick hon sig ju hjärtan på baken.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
4/18/17, 4:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#231

Sen har jag bakat bullar. De blev väl lite misslyckade i formen än planerat och sen kanske de blev liite för länge i ugnen för jag fick ett viktigt telefonsamtal precis när jag stoppat in dem.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
4/18/17, 5:08 PM
#232

Ibland kan det bli knasigt när man försöker prata. Mamma var iväg för att handla och ringde precis hem till pappa. Fråga pappa om hon var kvar i affären och han svara "akvarieaffären? nej hon är i Slottet". (Slottet är en av de mini"orter"som är på vägen mellan vårt hus och affären).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
4/18/17, 6:40 PM
#233

Jättefina bullar. Jag bakade brödbullar igår och de blev inte så vackra men goda var dem : )

Chocopops
4/18/17, 7:28 PM
#234

Jobbat, hunnit köpa present till gubben, plus att jag hitta en tid hos frissan å klippt mig :-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lizelda
4/19/17, 8:39 PM
#235

Jag blir så förbannad! Tre fiskar i tre olika kar har dött för mig på bara några dagar utan att något förändrats. Ingen stress, ingenting. Tyckte igår att vattnet ur kranen luktade klor men viftade bort det som inbillning men i morgon blir det ett samtal till vattenverket! 😡

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Draken
4/20/17, 8:59 AM
#236

Har hunnit med att flytta om fiskar i alla kar nu, startat upp ett 250 liters (nåstan 2 veckor sedan) och haft antydan till nitrit i två kar, som försvann till dagen efter med vattenbyten ;)

Nu är jag ledig i två dagar och kommer nog vistas här en del. Plita lite på nya artiklar och kanske publicera en också, vi får se vad som händer ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
4/20/17, 1:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#237

funderar på vad jag gett mig in på nu 🤪, dax för en förändring men vet inte hur jag ska ha det 🤔, vissa växter växer som ogräs å tar över karet för dom andra 😴.. sen fick jag se båda min L134 or 😃 växt massor sen jag köpte dom ❤️

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Chocopops
4/20/17, 1:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#238

den " lilla växten

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

molam
4/20/17, 5:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#239

Sag och Shaggy är hundvakt till denna lilla fjärten nu ^^ hon ska åkahem imorgon, men det här med mycket hundar och folk var riktigt jobbigt tycker Pixie, så hon däckade xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Tjeja
4/22/17, 9:43 AM
#240

Älskar bildbomber! 😊

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Chocopops
4/23/17, 9:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#241

Då de under en period nu dött endel fuskar för mig utan töreboda anledning :/, så har jag under en tid nu funderat på vad jag vill fylla upö med, varit sugen.på scalrer länge men å köpa de å sätta ner i karet som de va förut hade bara blivit en väldans fisksoppa , gjorde ett röj bland växterna i veckan, å insåg att de blev väldigt tomt när jag lovat bort massor X-D , så i går efter jobbet åkte jag i väg för att köpa nya växter :-), bara växter va tanken X-D , kommer då hem med några nya växter och 6 st scalarer då mitt hjärta föll pladask för dessa ;-), ( planen är även längre fram att skaffa ett större kar med å dr ska va på ca 500 ) . Dessa 6 sötnosar charmar mig var gång jag går in å kilar till dom ;-), dottern har döp dom efter gänget i paw patrol X-D.. Har nubben bättre bild just ny ( om den kommer med) dom vart väldigt stressade igår å låg på botten å flämtade så fick släcka ner karet för deras skull, denna bild är tagen nu på morgonen

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
4/23/17, 10:29 AM
#242

Åhhhh …dantum "cream red eyes", världens vackraste skalarer. Har letat dessa men inte hittat npågra här uppe :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
4/23/17, 10:56 AM
#243

Japp ;-), föll helt pladask för dom :-D ( där av planen större kar X-D ) å farligt dyra va dom inte heller :-), 6st för 500:- ;-), hon hade assa olika även en som va blåmarmorerad men dom gick i karantän än ;-).. Men ångrar inte en sekund att jag valde dessa 6 :-), så nyfikna nu i dag :-), kommer fram när man kikar å tigger mat redan X-D . Ska bli kul å följa dessa ungfiskar =-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Chocopops
4/23/17, 10:56 AM
#244

Du får ta en roudtriop ner hitt helt enkelt ;-)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Draken
4/23/17, 11:08 AM
#245

Var bor du ;) Skall åka sträckan Sundsvall-Malmö och vidare till köpenhamn med bil i juli 😃

Har haft dem tidigare, men jag kan ju säga att de är betydligt dyrare i inköp här uppe 😮 Ungefär dubbla priset för 5 😮

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
4/23/17, 11:41 AM
#246

Trollhättan :-P, handlar allt mitt på marlenes zookällare ;-), oj de va mycket skulle jag bara köpt 2 skulle som kostat 99 st om jag inte mins fel

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
4/23/17, 12:29 PM
#247

Aha. då ska jag ta kontakt med Marlene innan jag åker neröver, hade iaf tänkt svänga in till henne på den åkturen 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
4/23/17, 12:31 PM
#248

Jag har lyckats att hitta två killar att samåka med till autkionen i Örebro. Lite småläskigt att spendera massa timmar i bil ihop med två okända personer, men det blir det säkert värt i slutändan! Jag börjar få ihop en liten lista på vad jag vill shoppa. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Hogstedt
4/23/17, 1:45 PM
#249

Vet inte om dethär fungerar som en idétråd men iaf 😃 Är det bara jag som tycker det skulle vara kul med en "svara-så-fel-du-kan-lek"? Vet att det fanns en förut men tänkte att man kanske borde göra en ny. Alltså t.e.x:

Person 1: Vad är en Ancistrus?

Person 2: Det är en sorts pump man har i saltvatten!                                                                 Vad är en Guldfisk för något?

Person 3: Det är en vattenlevande insekt nära besläktad med silverfisken…

Etc 😊

Chocopops
4/23/17, 2:42 PM
#250

#247 ja de tycker jag fädu ska göra ;-), hon har massa roligt inne gämmt ;-) å nu massa nya kar som ska startas upp ;-)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
4/23/17, 3:43 PM
#251

#249 Vi har faktiskt haft en sånn tråd. Det var väldigt populärt, försök leta rätt på den senaste, eller starta en egen  :)

#250 Det skall jag absolut göra 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: