Annons:
Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 736 ggr
Ixtris
2017-03-07 18:13

Kan en Molly ta paus i födandet ?

Hittade i morse ett yngel bland växterna. Har svårt att tro att alla andra blivit uppätna. Så kan dom föda någon enstaka och sen fler efter några timmar eller någon dag ?

Annons:
mimåne
2017-03-07 18:22
#1

Jajamän, det händer att de pausar och att resten kommer senare =)

Det kan bland annat bero på stress, för tidigt födande, eller att honan blivit avbruten i födseln och inte ansett det lämpligt att föda dem ännu.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Ixtris
2017-03-08 20:03
#2

Har inte hittat nå mer yngel än iaf. Det var lite mer än 5 veckor sensen hon fick senaste kullen. Hoppas det kommer fler för jag har tänkt spara några.

love-child
2017-03-08 20:07
#3

Är det första kullen så blir det inte alltid så många. I min ena silvermollys första kull va det bara 5 st, å nästa fick hon runt 35 så det kan variera. Oroa dig inte, du kommer snart ha hela karet fullt med yngel. Jag sparar dom jag ser i ett extra akvarium å det kan jag säga börjar bli mer än fullt. Min Black molly pausade sin födsel en gg. Först några få på morgonen å sedan dagen efter kom resten. Grattis å lycka till

Wish i was a little bit stronger Förlägen

love-child
2017-03-08 20:08
#4

Såg nu att det inte va första kullen, hahaha

Wish i was a little bit stronger Förlägen

mimåne
2017-03-09 09:40
#5

Om hon började föda för fem veckor sedan så är nog den kullen förbi nu. Det låter inte riktigt rimligt att hon efter fem veckor ska fortsätta födseln. Då tror jag man får vänta en ny kull istället.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

love-child
2017-03-09 17:04
#6

Tror inte att hon menar att hon fortfarande håller på från fem veckor sedan. Hon menar nog att hon tyckte att det va för lite yngel i den kullen som kom nu i dagarna å hon undrar om det kanske kommer fler snart. Eller så e det kanske jag som e helt ute å cyklar hahaha🤪

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Annons:
Upp till toppen
Annons: