Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 2064 ggr
Ixtris1
2/26/17, 12:29 PM

Molly beter sej konstigt

Min hona har varit konstig i nån dag. Hon hänger med stjärtfenan så hon blir nästan lodrät. Sen vibrerar hon lite då och då. Hon äter iaf. Men är slö mot för vad hon brukar. Hon ska få yngel när som helst. Fick för 4 veckor sen.

Annons:
Ixtris1
2/26/17, 12:32 PM
#1

I fredags behandlade jag mot vita pricksjukan med ektozon. Alla andra fiskar är pigga. Hon fladdrar inte med stjärtfenan utan böjer hela bakre delen när hon simmar.

Lillyrod
2/26/17, 12:34 PM
#2

Det går inte att behandla vitapricksjuka med salt. Har du vita prick i karet så måste det till medicin annars kommer de flesta fiskarna att dö för dig. Har du någon bild på fisken som inte mår bra?

Ixtris1
2/26/17, 12:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Dom på djuraffären sa att man kunde använda det till vita pricksjukan. Deras prickar har försvunnit iaf.

Draken
2/26/17, 4:08 PM
#4

Hon ser ut att vara krokig i ryggen, det är därför man får intryck av att hon "hänger med stjärtfenan" Ser inte ut att vara jättegravid heller, hon är för smal för det …tycker jag i varje fall.

Har du  Vita Prick i karet, så måste du behandla med medicin, annars får du inte bukt med pricksjukan, och dina fiskar kommer förmodligen att stryka med. :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
2/26/17, 4:15 PM
#5

Det ser inte ut som att du fiskarna är utan prickar - på bilden du har här tycker jag mig se vita prick på henne. Hon kan mycket troligt dö på grund av sjukdomen. Åk till djuraffären, köp medicin mot vita prick och dosera så fort du kan! Dödsfall är inte ovanliga och sjukdomen är mycket smittsam. Jag håller med förgående talare. Hon ser inte ut att vara nära på att snart yngla av sig.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Ixtris1
2/26/17, 7:50 PM
#6

Det enda dom hade i butiken var ektozon och dom sa att det skulle hjälpa. Min Black molly har inga prickar kvar. Det man ser på bilden är prickar från glaset. Syns om man förstorar bilden. Hon var inte jättestor sist hon fick yngel heller. Hon kan ju inte bli så av vita prick ? Hon borde väl vara sjuk på annat sätt ?

Annons:
Cecilia.S
2/26/17, 9:30 PM
#7

Jag tänker främst på pricken längst bak på stjärtfenan. Fiskar kan bli hängiga av vita prick i och med att det är en dödlig sjukdom. Det kan hända att honan snart ska yngla av sig; alla fiskar ynglar av olika stora kullar och blir alltså inte riktigt lika storleksmässigt.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Upp till toppen
Annons: