Annons:
Etikettreptilhörnan
Läst 1346 ggr
Volpes
2017-02-25 13:42

räk akvarium?

Hej. Jag har sätt bilder på egengjorde räk akvarium där de enbart bor i en stor glasburk, altså utan filter eller värmare. Jag undrar om detta fungerar, klarar sig räkor utan filter och värme eller är det något man borde ha?

Annons:
Draken
2017-02-25 14:34
#1

Jag har hört talas om att folk har "räkvaser" men jag tror inte det är helt optimalt, jag tycker att även om det bara är små räkor, så behövs både filtrering och värme. men det är jag det ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
2017-02-25 19:04
#2

Jag skulle inte våga mig på ett akvarium utan filtrering, eventuellt utan doppvärmare om den inte behövs. Det är nog svårt att få en bra balans i akvariet och få det dit man vill utan hjälpmedel. Det är enkelt att dölja doppvärmare och filter om man inte tycker att det ser snyggt ut. Växter, annan inredning eller varför inte en back to nature bakgrund (om karet är i en något större modell) :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Amanda Richardson
2017-05-07 18:33
#3

Utan värmare skulle jag kunna köra till exempel körsbärsräkor går bra i temperaturer mellan 10 och 30 grader;)

Lillyrod
2017-05-07 18:49
#4

Tio grader för invånare som kommer från tempererade länder känns…. Kallt 🥶

Lojs
2017-05-07 18:54
#5

Jag har haft en räkvas, men jag skulle inte vilja ha utan cirkulationspump, så lätt att vattenkvalitén blir kass då. Doppvärmare behöver jag inte,  temperaturen har hållt sig runt 20-22 grader av sig själv och det funkar ju för neocaridina (arten som körsbärsräkor hör till).

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Fridiipida
2017-08-09 17:35
#6

Om man har lampa över räkvasen blir det ju lite varmt av det när den är tänd iaf. Så går bra utan doppvärmare.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Upp till toppen
Annons: