Annons:
Etikettallmänt
Läst 4545 ggr
Lillyrod
1/21/17, 10:34 PM

Babbel och bildtråd #1

Jag väljer att lägga ihop Babbel och Bildtråden från och med nu. Jag tror det blir roligare med både bilder och kommentarer i samma tråd.

Tänk på att våra Skrivregler gäller även här.

Babbla på om allting ni känner för och visa bilder på vad som händer hemma hos er 👍

Förra babbeltråden har ni här: 

http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/580f04258e0e742ed2002115-babbeltraden-17?discussions-1

Annons:
Draken
1/21/17, 10:49 PM
#1

Jättebra ide :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
1/22/17, 2:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Sådär då va 54 l karet flyttat till köket ;-)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
1/22/17, 2:39 PM
#3

Kaffe med fisktv! Det är annat det än de här tråkiga morgonprogrammen 👍

Draken
1/22/17, 3:18 PM
#4

Snyggt, skulle också vilja ha ett akvarium i köket 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
1/22/17, 3:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Har försökt övertala min yngsta dotter om att julen är över för den här gången, men hon vill inte riktigt lyssna på mig 😓

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
1/22/17, 3:38 PM
#6

Jag blev gör nöjd ;-), så frågan är om de inte får stå kvar sedan även när nya karet kommer X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Draken
1/22/17, 4:46 PM
#7

Det är snyggt med ett akvarium i köket, om man har plats över …jag skulle ställa upp ett kar där, utan tvekan, om bara platsen fanns ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
1/22/17, 5:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Ja de är de allt =-D här har vi gott om plats på köksbänken ;-), Har nu blivit helt valp sjuk ;-), syrran va här med sina små troll ♡

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

mimåne
1/22/17, 7:13 PM
#9

Men så gullig bild på dig och valpen Chocopops =)

Och vadå "tråkiga morgonprogrammen" Lillyrod? Nyhetsmorgon på tv4 är ju min höjdpunkt om mornarna 😃

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
1/22/17, 7:23 PM
#10

Jag köpte en ny, söt liten krukväxt idag. Släkting till elefantöra men dess egna namn har jag redan glömt.. Någon som kan det? 65:- på Ica! =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
1/22/17, 7:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#2 Har också haft akvarium i köket! Är super, speciellt eftersom datorn är så placerad att jag även såg in i det när man satt där! Dock efter ombygge av köket har jag ju nu äkta ekbänk som är lite känslig mot vatten och jag är en känd vattenslaskare när jag fixar med mina kar så ville inte riskera fläckar och problem med bänkskivan så karet fick flytta till badrummet så man får lite fisk tv när man är på dass :P

#10 är tyvärr ingen hejjare på krukväxter men har också fått hem lite nytt idag =D

Och då var det inte bara ekologiska kycklingvingar på extrapris (tre stora för 4 kr, perfekt till Fjanten som extra smaskens). Utan även fem små amanoräkor som förhoppningsvis ska hjälpa mig med mitt algproblem! Om de trivs så kommer det införskaffas minst 5 stycken till.

Blev lite kär också i de långfenade praktbarberna dem hade! Påminde lite om slöjstjärtar men i ett betydligt mer behändigt format! Blev väldigt sugen att skaffa ett gäng (eftersom jag nu varit sugen på slöjstjärtar jättelänge men inte riktigt känner att akvarierna räcker till i storlek, speciellt inte när man såg de fullvuxna de hade i affären) men vet inte om de funkar att ha ihop med mina Svärdbärare och siameser.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
1/22/17, 7:58 PM
#12

Amano är jätteroliga att titta på. Särskilt min stora hona när hon bara SKA ha en egen algtablett. Det är egentligen för tungt men hon brukar få med sig en. Det ser ut som en fyllehund som fått en för mycket i ena benet när hon ger sig iväg 😃

TantLena
1/22/17, 8:27 PM
#13

Du pratar om odessabarb. Vacker. Hur stor blir den? Snäll? Akvariestorlek? Zoopet har den arten "låst".😂

Annons:
mimåne
1/22/17, 8:39 PM
#14

Även om arter på zoopet är låsta för guldmedlemmar så kan man trycka på artikeln för att få fram lite smyginformation i en rad under fisken. Där brukar det stå det nödvändigaste, storlek, vattentemperatur, ph osv. Ett litet tips! 🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
1/22/17, 8:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Så här ser det ut🤫 Jag klickade i rutan där symbolen för guldmedlemmar (den guldfärgade malen) ligger.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chocopops
1/22/17, 9:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Så underbart goa å ja ville behålla båda ;-), men 4 hundar i en lägenhet är lite mycket :-P , men både tilja å tuva stal mitt hjärta ♡

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

TantLena
1/23/17, 3:01 AM
#17

Tack mimåne.

Draken
1/23/17, 9:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

#13 Odessabarben är en mycket trevlig, och fredlig barb. Har just nu 3 stycken (hade 15) men skall fylla på stimmet så de blir 8-10 stycken. De tre jag har går i 240 litern, men skall få flytta till 112 litern när det är ombyggd :)

En av mina

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

mimåne
1/23/17, 9:46 AM
#19

Åh vilken mysig bild, man ser din glädje chocopops!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

.m.m
1/23/17, 10:05 AM
#20

Känner mig lite besviken på zooaffären som har rekommenderat och sålt oss en mal där det verkar vara en tidsfråga innan h*n har vuxit ur akvariet.

Annons:
.m.m
1/23/17, 10:09 AM
#21

#16. Så go!

Lillyrod
1/23/17, 10:10 AM
#22

Tyvärr är det sådana de är. I synnerhet de stora kedjorna som säljer allt möjligt. 

Jag har turen att ha 2 stycken rena akvarieaffärer här och jag handlar fisk i den ena och utrustning i den andra. Ingenting på storkedjan : )

mimåne
1/23/17, 10:48 AM
#23

Förstår din besvikelse Shine. Du är långt ifrån ensam att ha blivit lurad. Många gånger vet nog inte personalen heller om att de gör ett misstag.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Draken
1/23/17, 10:49 AM
#24

#20 Låt mig gissa, de har "lurat" på dig en Pleco eller gibbiceps, eller kanske en Ancistrus eller två till 47 litern ? Jag måste säga att jag är tyvärr inte förvånat 😕

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
1/23/17, 10:55 AM
#25

Mycket kan man ju säga om affären jag köpte mina räkor i igår men en sak tycker jag iaf är bra och det är att de har utskrivet artbeskrivningarna från zoopet för de fiskar och räkor dem säljer så man lätt själv kan se hur stora de kan bli och sånt.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
1/23/17, 6:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Någon kanske undrar hur det gått för min Kampfisk jag håller på att måla. Innan jul så såg den ju ut såhär innan den brändes.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
1/23/17, 6:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Idag när jag kom till mormor och plocka fram den såg den däremot ut såhär! All orange/rosa färg som skulle ge den fina persikofärgen var borta och den var bara gul…

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
1/23/17, 6:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Måla på nytt lager så nu ser den ut såhär, får se hur den ser ut när den blivit bränd, vill inte dessa färger bli som tänkt får den nog bli en gul kampis istället…

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Hyrule
1/23/17, 6:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#29

Lite blandat :)

Hyrule
1/23/17, 6:41 PM
#30

Ojdå, inte trodde jag att det skulle bli bildspel O.o

Hyrule
1/23/17, 6:42 PM
#31

O alla hamnade på sidan också , typiskt

Tjeja
1/23/17, 6:42 PM
#32

Åh vill också hänge med i den här tråden! *babblar* 😉😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Draken
1/23/17, 8:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

#28 Vilken fin, tror jag har missat denna. Hoppas färgen håller sig den här gången :)

#32 alla är välkomna att babbla i den här tråden 👍

Säg hej till Khumba, som verkligen ville vara med på bild 😛

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
1/23/17, 8:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Syrran, Tindra, var inte alls lika intresserad av att vara med på bild, så henne fick jag smyga mig på med kameran när hon låg och chillade i värmen ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
mimåne
1/23/17, 8:52 PM
#35

Härligt att se att så många vill vara med och babbla =)

Så fin kampfisken är maleficum! Den orangea färgen är jättefin. Jag hoppas att den håller för bränning nu.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chocopops
1/23/17, 10:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Ja både Tuva å Tilja är helt underbara :-D men så har dom bra blod i sig ;-), deras pappa Ossian är en mänisko älskare älskar allt å alla :-D , mamma Elsa är kanon med när man lär känna henne ;-), å mormor Cilla då ;-) Som är enligt mig de bästa av 2 värdar ;-) fast i dag går hon under namnet tratten :-P

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

khaleesi
1/23/17, 11:46 PM
#37

#36 Naw, haha! Tratten är ju nästan större än henne! 😊

Ejjah
1/24/17, 12:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Tänkte höra om det är någon tro sig veta vad som är fel på min ancistrusmal? Det är en hona som jag bara haft i 2 veckor :o Alla spekulationer är välkomna:)

Ejjah
1/24/17, 12:19 AM
#39

Glömde att skriva att hon har blivit väldigt tjock på bara några dagar :o

Lizelda
1/24/17, 7:34 AM
#40

#38 Starta en egen tråd om det istället :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

.m.m
1/24/17, 8:21 AM
#41

#22. Det är en privatägd zoobutik. 

#23. Jag tror inte heller de vet. De är lite "oldschool" skulle jag gissa på om jag fick spekulera fritt och inte så uppdaterade kanske på nya upptäckter de senaste decennierna. Ska hålla mig lite mer skeptisk framöver.

#24. Något sånt ja. Nu är det ok, men det känns tråkigt att tänka på att han måste flytta så småningom. Vi har blivit förtjusta i den lille rackaren.

Annons:
Lillyrod
1/24/17, 8:26 AM
#42

Jag har förstått att det finns några sådana kvar därute. Eftersom det florerar mycket 70-tals vetenskap fortfarande så måste det ju vara någon som håller liv i det.

Salt i karet. Allt måste plockas ur minst en gång om året och göras ordentligt rent samt slöjstjärtar går utmärkt i ett 100 liters. Allt det fick jag lära mej när jag började på 70-talet : )

Fia81
1/24/17, 8:59 AM
#43

För 15 år sedan trodde jag att det var ok att ha en slöjstjärt i en vas. Gud så hemskt, jag tog död på två stycken. 😥😥😥

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Maleficum
1/24/17, 11:06 AM
#44

#42 Det där att ta ut allt och göra rent vet jag att brorsan gjorde nån gång när jag var liten. Minns inte om han gjorde det många gånger. En av gångerna vi gjorde det var när vi fick plötslig massdöd i akvariet, hälften av fiskarna dog på kvällen och resten var döda på morgonen, den enda som levde var vår algätare! Fortfarande ingen aning om vad som hände men då gjorde vi hel rent och sen gick algätaren själv i ett antal veckor innan vi vågade skaffa nya fiskar. Ända stora katastrof jag varit med om under alla mina år (som tur är).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
1/24/17, 12:36 PM
#45

Som jag ju skrev tidigare köte jag ju råa kycklingvingar till Fjant. Idag hade vi ett långt samtal om dessa vingar…

(film två https://youtu.be/3FQoaRuoaWM)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

molam
1/24/17, 6:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

imorgon flyttar mig gäng med snyggingar ;) och då bestämde sig storpappa för att visa hur snabb han egentligen är.. fartränderna Lyser

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

mimåne
1/24/17, 7:33 PM
#47

Vad är det med cilla när hon måste ha tratt på sig? Något som hänt?

Jag skulle vilja köpa kycklingvingar till mina katter, men samtidigt är jag lite feg.. Jag nojar mig över benen och att de ska sätta i halsen.. 🤪

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chocopops
1/24/17, 8:45 PM
#48

Hon har kliat sönder sig bakom öronen :-/, plus att hon fått en myssen ansamling melanom två av tårna på framtassarna :-/, å då slickar hon frenetiskt på de å så blir de till slut infekterat :-/ , så tar de säkra före de osäkra nu :-)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Chocopops
1/24/17, 8:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Om nu tass bilden vill med

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
1/24/17, 9:08 PM
#50

Tycker mej se två tassar där?

Chocopops
1/24/17, 9:16 PM
#51

Beror på hur man det de ;-), om du räknar min fot som tass med ;-) , men hund tass är bara en

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
1/24/17, 9:18 PM
#52

👍 😃

Maleficum
1/24/17, 9:24 PM
#53

Beror väl på hur glupska djur man har huruvida de kan råka sätta i halsen, de flesta är ju ändå rätt bra på att tugga om det behövs.

Fjant sprang lite senare runt med vingen i munnen och pep innan han grävde ner den i sin bädd och satte sig och stirra på mig och pep. Var först efter vi varit ute på promenad och vi lekte lite med vingen som han faktiskt börja äta på den. Tror han ätit upp den för har inte hittat några spår (än iaf :P).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
1/25/17, 12:11 PM
#54

Ojdå, lilla cilla då. Hoppas det blir bra.

#53😃

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chocopops
1/25/17, 12:32 PM
#55

Brukar läka ut på några dagar :-), bara hon har tratt på sig å inte kan skicka på de :-P

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Chocopops
1/25/17, 3:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Just nu är jag som ett barn på julafton =-D vill få upp de nu nu nu men måste vänta tills maken kommer X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Hyrule
1/25/17, 5:31 PM
#57

Åh, så roligt! :) Bästa sortens paket ;)

Chocopops
1/25/17, 5:45 PM
#58

Men eller hur :-D dock är jag värdelös på att bygga, så nu har jag piskar på maken så han får bygga ;-)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
1/25/17, 6:06 PM
#59

Är det bänken som ska ihop? Jag trodde jag var den mest otekniska människan i Sverige men jag kanske har kompisar? 😛

Chocopops
1/25/17, 6:12 PM
#60

Japp de är bänken som ska ihop :-P jag fixar inte ens att få ihop en ikea byrå rätt X-D . Så du är inte ensam om att vara oteknisk ;-)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Fia81
1/25/17, 6:15 PM
#61

Å vad roligt med ett nytt akvarium :) spännande :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Maleficum
1/25/17, 6:53 PM
#62

Verkligen jättespännande med nytt kar! Vad är planen för det? Eller det kanske redan tagits upp och jag bara har missat det.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Chocopops
1/25/17, 7:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Ja de är alltid spännande med nytt :-D , detta karet ska startas upp med sol pch co2 å sedan när de är inkört ska vi köpa Endlers guppy å lite mera små fiskar ;-), ev flyttar mina räkor ner i de med men har inte bestämma mig än ;-), nu är de i alla fall monterat å kollat så de " funkar" =-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Fia81
1/25/17, 7:28 PM
#64

Ååå vill också ha :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Maleficum
1/25/17, 7:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Tjusigt!

Fota Kenzie (för har lyckats klippa ryggen på honom idag) och övergick till att fota räkor och fiskar. Lyckades faktiskt få en bild på mina trinidader jag blev ganska nöjd med med tanke på min kamera. Räkorna är ju lite lättare att fota eftersom dem oftast sitter mer stilla :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
1/25/17, 8:02 PM
#66

Trinidadhane

Ska se om detta funkar nu, lite fler bilder på fiskisarna och räklingarna och Kenzie med naken rygg.

Kenzie

Hybridling?

Crystal Red

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
1/25/17, 8:03 PM
#67

Ingen aning hur man ska få bilderna att ligga som man vill… Eller om man kan få annan storlek på bilderna.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
1/25/17, 9:33 PM
#68

Mycket snygga bilder maleficum. Så söt kenzie är med den nyklippta pälsen!

Åh ett nytt juwel akvarium. Inte alls lite avundsjuk..

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
1/25/17, 11:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Han var så duktig så klippte faktiskt resten av honom redan idag, så bekvämt nu när han inte tror rakapparaten ska äta upp honom och man kan använda den till tovor och magen, går så mycket fortare än med saxen! Dock ville han inte riktigt vara med längre när bakbenen var kvar och han nöp mig i benet när vänsterfoten var kvar att göra. Gick ju inte att vara snäll och lugn när matte är dum och försöker klippa mitt i mattiden! Nu är han en mager och supermjuk energibomb som troligen kommer hålla mig uppe i natt med all överskottsenergi som han nu inte blir för varm att skutta sig av.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
ElinvBorg
1/25/17, 11:25 PM
#70

Varför rakar du honom Maleficum? 🙂

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Maleficum
1/25/17, 11:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

#70 Han är angora och deras päls växer konstant (ca 1mm/dygn) och klipper man inte minst vart tredje månad (eller vart 90dag lite beroende på individ) så slutar dem äta och dör (de blir för varma och pälsen tovar sig och drar i huden så de får ont eftersom pälsen inte fälls som hos en normal kanin). Ska man använda ullen så spar man ut i tre månader, annars kan man klippa oftare vilket jag brukar göra på sommaren eftersom det blir så himla varmt för honom och han får problem med aptiten och magen. Så om tre månader kommer han vara lika fluffig igen som på denna bild jag tog i går.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

ElinvBorg
1/25/17, 11:46 PM
#72

Jaså deras päls fälls inte på samma sätt, det förklarar saken 🙂

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Chocopops
1/26/17, 7:19 AM
#73

#68 :-), jag råka nämna för maken för ett tag sedan att jag skulle börja bara till ett ;-), men så fick han för sig att köpa ett i bröllopspresent till mig å då tackar man inte nej till de ;-), han har även beställt co2 apparaten X-D , men jag vill ju bara ha igång de nu typ X-D, men de tar ju tid å få igång de =-P

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Fia81
1/26/17, 9:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74
Rolig vardagslek för stora och små! 

Jag tänkte dela med mig av en rolig och enkel lek vi leker här hemma just nu. Man behöver familjens skor och en mjuk geleig skämtbajs.

Det hela går ut på att en i familjen i smyg lägger skämtbajset i någons sko. När personen sedan ovetandes tar på sig skon kan det bli en rolig reaktion. Kanske är det en "spindel" "guldfisk "kackerlacka" som finns i skon?  Sen är det den personens tur att hitta en ny sko i största hemlighet :) 

Jag skulle gå ut med hunden nu på morgonen och självklart låg bajset i min sko,  man vaknar helt klart till. Nu har jag placerat den i makens "gå ut med hunden" skor…

Leken är påhittad av vår dotter Moa, 9 år.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Maleficum
1/26/17, 10:48 AM
#75

#74 Är ju de enklaste sakerna som ofta är de bästa och roligaste lekarna :D Man får bara passa sig så man inte har en såpass smart hund att den också vill vara med och leka och lägger en riktigt korv i någons sko ;) (tänkte direkt på en kompis katter som ofta protestkissa och bajsa i besökares skor eller kläder i hallen om hon hade killar på besök hemma).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Fia81
1/26/17, 11:09 AM
#76

#75 ha ha, ja det vore mindre roligt det :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Annons:
mimåne
1/26/17, 11:30 AM
#77

Haha men så söt din dotter moa är Fia81 =) Varför ska man ha dyra tekniska och komplicerade leksaker när man kan ha en bajskorv.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Fia81
1/26/17, 8:25 PM
#78

#77 Så sant mimåne :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Cecilia.S
1/26/17, 9:59 PM
#79

Jag hittar inte snabba-frågor-och-snabba-svar tråden, så jag tar det här istället :p Hur får man tag i musselblommor? :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Lillyrod
1/26/17, 10:00 PM
#80

Man kan lägga upp en köpesannons : )

Cecilia.S
1/26/17, 10:05 PM
#81

#80 Tackar och bockar. Då kanske det kommer upp en köpesannons här någon gång ;-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Chocopops
1/27/17, 8:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Här har jag precis avslutat fredagen med ett varmt bad å lite skönhet X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
1/27/17, 8:33 PM
#83

Åh vad härligt det ser ut. Jag sitter och tittar på Masterchef USA och dreglar trots att jag ätit middag. Kul att se andra laga mat med ingredienser en annan bara kan drömma om 😃

Annons:
Chocopops
1/27/17, 8:54 PM
#84

De va inte fel alls :-D dottern kom in å la på gurkor på ögonen, men dom va så kalla så de kändes som ögonen skulle förfrysa :-/ . Älskar att se andra laga mat ;-),

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Fia81
1/27/17, 8:56 PM
#85

Här hemma ser hela familjen på den allra första JönssonLigan från 1981 :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

mimåne
1/28/17, 10:31 AM
#86

Så mysigt Chocopops! =) Vad använder du för ansiktsmask?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chocopops
1/28/17, 1:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Jag använde en från hm, dom hade rea på dom så betala bara 10:- :-), I dag har jag röjt i badrumsskåpet ;-) försökte få årdning på sminket lite :-P

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lizelda
1/28/17, 1:54 PM
#88

#87 Åååh, jag vill ha allt! 😍

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

mimåne
1/28/17, 2:03 PM
#89

Ser att du gillar ögonskuggor Chocopops =) Jag använder inte så mycket ögonskugga själv för det blir alltid att köra på läppar istället. Jag älskar att måla dem i rött. Just nu har jag ett mörk rödlila läppstift från Idun minerals som jag älskar. Den är såå snygg!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
1/28/17, 2:17 PM
#90

Jag använder nästan aldrig makeup överhuvudtaget. Rätt som det är tål jag inte mascaran och det börjar rinna längs kinderna 😃. Samma mascara som jag tål de andra gångerna. Lite märkligt det där men jag använder oftast bara om det är fest på gång och inte till vardags.

Årets första semla har jag i magen nu! Såå gott.

Annons:
Maleficum
1/28/17, 2:25 PM
#91

Inte dåligt med smink!Själv kan jag väl räkna på en hand antalet gånger jag haft smink på mig…

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
1/28/17, 2:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Upptäckt att min mossa börjat "blomma" i mitt ena akvarium. Kan inte minnas om jag sett det tidigare eller inte. Vet någon om man kan artbestämma mossan med hjälp av dem?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Chocopops
1/28/17, 2:56 PM
#93

Älskar ögonskuggor :-P, många är köpta från wish :-P, andra på rea ;-), älskar att handla smink när de är rea ;-), häromdagen blev de smink å ansiktsmasker på hm för 450:- ;-), dom hade ju även ta 3 betala för 2 ;-) , älskar att kunna variera när de gäller smink :-P, hitta två lorial läppstift för 75:- st :-), ena rött de andra rosa :-), dom satt visst väldigt länge med :-P, är jag ibte van vid ;-)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
1/29/17, 10:29 AM
#94

OJ det var mycket smink, min ena dotter skulle ha varit i sjunde himlen där :p

Själv använder jag ingen makeup alls, knappt ens när jag skall iväg på något. De flesta sorter tål jag inte och det börjar klia i ögonen och jag ser ut som jag har fått fläcktyfus i ansiktet 🤐

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
1/29/17, 11:03 AM
#95

Hihi ;-), Jag hade en period där jag bara använde maskara i bland :-P, men för ett par år sedan blev jag helt fast :-P, dock har jag kommit ditt nu så jag kan inte vissa mig i affärer utan smink :-/, känns som folk stirrar :-/, ( vilket dom inte gör), Sitter nu även å funderar på vad jag mer kan ha mitt nya kar förutom endlers :-P, kolla skalar men då va akvariet för litet, skulle vilja ha en par bildande fisk, fjärilar har jag i de stora karet så dom går bort :-P

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

mimåne
1/29/17, 12:19 PM
#96

Jag tycker om att använda smink men gör det absolut inte dagligen. Ska jag bara vara hemma så låter jag bli. Jag har känslig hy och försöker hålla den ren och luftad så mycket som möjligt =) Jag använder bara mineralsmink idag och produkter som är snälla. Gärna eko och organiska =) Skulle inte våga sätta ens mitt finger på smink från hm haha =)

Men Chocopops, du är ju jättefin naturlig. Varför ska inte du få gå på affären utan smink om du vill det. Låt inte andra ta det ifrån dig =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chocopops
1/29/17, 1:30 PM
#97

Ja är jag bara hemma struntar jag helt i sminket :-P, tack mimåne :-) vet inte varför, har blivit en fix idé bara :-P

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Fia81
1/29/17, 4:30 PM
#98
Oj vilket intresse! 

I fredags la jag ut en annons på blocket med 3 st akvarium till försäljning (jag har ju bytt till större kar här hemma) Ett 54 L såldes direkt på fredagen, ett 10 L Nano i lördags och det sista 96 L i dag :) 

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Maleficum
1/30/17, 10:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Vad roligt det gick så fort att sälja dina kar Fia81! :)

Mitt nanokar har fått bli sjukstuga till min Hoya cumingiana som börjat se ledsen ut nu under vintern. Vet inte vad som är fel med den men den har börjat torka och tappa blad :/ Får hoppas extra ljus och lite skydd runt den får den att piggna till lite igen. (Mina färdiga om målade figurer står där just nu också).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

khaleesi
1/30/17, 10:51 AM
#100

Mäh, butter! Blev goldmedlem på zoopet men kan ändå inte läsa artbeskrivningar för det kommer bara upp att man måste vara goldmedlem. Har ju betalat! Surt.

Chocopops
1/30/17, 11:44 AM
#101

Precis hemkommen från vårdcentralen, 2 blod rör fattigare å konstaterat gallsten anfall :/, inte sovit mer än kanske 8 timmar på 2 dygn :/, är så tacksam att maken tog ledigt i dag så jag fick åka ner, nu väntar man på remis på ett ultraljud som kommer om ca4-6 v :/, ångrar lite att jag inte tog makens råd i natt å åkte till akuten faktist :-/, men man lär sig något dagligen

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
1/30/17, 5:31 PM
#102

#100 Det kan ta någon dag/dagar efter du betalat innan de uppdaterat så du kan komma in och läsa. Jag tror jag fick vänta 3 dagar eller något sådant : )

Lizelda
1/30/17, 6:23 PM
#103

Har varit med i flera intervjuer om mig och min NPF-hund Lynette men nu har det varit lugnt ett tag.. Tills idag när de ringde från TV4 Nyhetsmorgon och frågade om jag vill vara med. Jag är jättetaggad och jättenervös på samma gång, hjälp! 😮😃

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Lillyrod
1/30/17, 6:28 PM
#104

Heja Lizelda. Vad roligt!

Annons:
Fia81
1/30/17, 6:37 PM
#105

#99 Vad smart, det blir ju en riktigt bra återhämtnings miljö 😊 #101 Aj aj aj 😥 krya på dig. #103 Å vad roligt och spännande 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Lizelda
1/30/17, 6:55 PM
#106

Jättespännande! Eventuellt blir det på sportlovet men vi har inte bestämt något datum än :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

khaleesi
1/30/17, 7:27 PM
#107

#102 Aha, då får jag vänta ett par dagar med att sura ihop då om det inte skulle vara uppdaterat ! 😃

molam
1/30/17, 7:35 PM
#108

Grattis Grattis Lizelda! kommer att gå riktigt bra! =D Du har ju Lynette med dig! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
1/30/17, 7:39 PM
#109

#108 Det som gör mig mest nervös är nog att pojkvännen kommer vara i närheten, han lär ju åka på att köra mig och jag vill absolut inte att han ska se mig när jag är så nervös 😂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
1/30/17, 7:46 PM
#110

#109 BAra bra att han får se alla sidor av dig! =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
1/30/17, 7:48 PM
#111

#110 Tack gode gud att han inte såg mig idag… Men jag kommer liksom av mig om han kollar, jag blir jättenervös 😂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
molam
1/30/17, 8:38 PM
#112

#111 En dag kommer han se det med ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
1/30/17, 8:56 PM
#113

#112 Den dagen kommer han ge sig av tills det gått över xD

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
1/30/17, 8:58 PM
#114

#113 Nejdå! Inte då! Fast man vet ju aldrig,  han är ju snubbe ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
1/30/17, 9:24 PM
#115

#114 Esmeralda, the manliest of them all 😂 Fast iof, han låter mig ha 400 liter vatten på våra 14 kvadrat så han kanske stannar ;)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
1/30/17, 9:27 PM
#116

Extremely many dude xDD  Jaaa det är ju nått, det är massor på 14kvadrat xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
1/31/17, 11:43 AM
#117

Grattis Lizelda, och jag vet att det kommer gå bra. Du är starkare än du tror, det vet jag 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lizelda
1/31/17, 1:02 PM
#118

#117 Tack, om du bara visste hur mycket det betyder att få höra det från dig 🙂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Maleficum
1/31/17, 1:20 PM
#119

Idag är det ärtdag här hemma :P ärter i min mat, ärter i akvarierna, ärter till fåglarna och ärter till hunden. Bara kaninen som inte får ärter.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Chocopops
1/31/17, 6:34 PM
#120

#105 tack ♡ Nu ät de 4 :e dagen jag har ont :-/, hoppas dom skyndar på med remissen så jag får mera svar

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Carmarino
2/1/17, 2:36 PM
#121

Spola inte ner era fiskar i avloppet. Det är inte alla VVS-firmor som har plats till ett akvarium.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

ElinvBorg
2/1/17, 2:46 PM
#122

Nej fy, de som spolar ner levande fiskar är inget annat än djurplågare i mina ögon 😕 Bra att de blev omhändertagna men hoppas de fort får flytta till något större då det var några stycken och såg ut som ett kar på under 100 liter

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Fia81
2/1/17, 2:46 PM
#123

#121 Ja vad säger man… Det är riktigt illa. Hur tänker folk? Härligt av VVS gänget att få upp dom ur avloppet :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Chocopops
2/1/17, 2:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Jag spolarbinye ens ner död fisk i toan, utan dom hamnar i kompospåsen, Fick min efterlängtade beställning i dag =-D , nu slipper jag rota runt efter sminket X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Fia81
2/1/17, 2:57 PM
#125

#124 Vilken värsting 😮😍 Snygg också 😃

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Annons:
Carmarino
2/1/17, 3:26 PM
#126

#122 Om jag förstod det rätt så hade VVS-firman kontakt med någon som skulle ta hand om fiskarna, eftersom de själva inte hade plats med ett större akvarium. Det här var nog något av en nödlösning för att fiskarna skulle ha någonstans att vara så länge.

#124 Det gör du rätt i. Döda fiskar ska inte spolas ner i toaletten, och inte heller akvariesanden med tillhörande växter. Det var tydligen det som hade orsakat stoppet i avloppet. På så vis var det tur i oturen att det blev stopp, för nu kunde ju fiskarna hämtas upp levande.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Chocopops
2/1/17, 7:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Måste få dela med mig =-D , de är långt i från bästa kortet vårat Bangai kardinal par har precis spottat ut yngel =-D lyckan total å sötchoken ska vi inte prata om, precisa kopior av föräldrarna =-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Draken
2/2/17, 8:07 AM
#128

#121 😡 Vem f*n spolar ner levande fiskar i avloppet 😡 Vilken tur att VVS firman räddade dem. Tycker inte de skall lastas för att de har dem i ett alldeles för litet akvarium heller …För Slöjstjärtarna är det nog rena himmelriket misstänker jag, trots att det är lite trångbodd ;)

#124 WOW …Tjusigt :D

#127 😍 Åhhh vad jag längtar till att jag kan starta upp mitt saltvattensakvarium "på riktigt" igen 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chocopops
2/2/17, 8:57 AM
#129

#128 eller hur :-D Kan förstå att du längtar =-D vi blev överlyckliga igår när vi såg den lille, hoppas bara de finns fölet å att dom har överlevt natten, men dr flesta fiskarna har rätt små munnar så chansen finns att den/dom överlever =-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Carmarino
2/2/17, 9:28 AM
#130

#128 Idioter finns överallt. På amerikanska filmer ser man ju ibland att familjen har "begravning" av akvariefiskar genom att spola ner dem på toaletten, så det kanske finns de som tror att det är så man gör.

Även om akvariet är litet så är det i alla fall avsevärt större än "vattenpölen" de hade i avloppet. Dessutom var ju personalen på VVS-firman medvetna om att fiskarna behövde större plats, så de kommer säkerligen att få ett bra akvarium så småningom. Det är alltid trevligt med människor som tänker ett steg längre och verkligen bryr sig. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

mimåne
2/2/17, 12:41 PM
#131

Här babblas det =)

Lizelda, jag har ju läst en del tidningar där du varit med och jag är sååå glad att de ringde från nyhetsmorgon på tv4. Jag ser på det varje dag =) Det är fantastiskt att du går ut och berättar om det du gör och jag ser jättemycket fram emot programmet där du ska vara med =)

Vilken fin sminkförvaring Chocopops! Var ifrån är den? Jag har själv tittat efter någon ny förvaring till min samling men inte hittat någon jag fallit för ännu =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chocopops
2/2/17, 12:45 PM
#132

Mimåne den är från cocopanda dom hade kampanj på den så nu kostar den 639 i stället fär närmare 1000 lappen :-P, ju de bara inte låta bli den X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
love-child
2/2/17, 1:36 PM
#133

Åhhhhh, en sån "låda" vill jag oxå ha 🤪 Går den att låsa? hahahaha. Har en dotter på 13 år som gärna "lånar" lite smink när hon känner för det. Underbara ungar ❤️

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Tjeja
2/2/17, 1:37 PM
#134

Hu stackars fiskarna nere i avloppet! Måste varit kallt o ruggigt för dem där nere i mörkret också! Härligt med proffs som bryr sig om smådjur också! ❤

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

mimåne
2/2/17, 1:42 PM
#135

Lät som en bra rabatt =) Hur ser den ut när den är stängd?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chocopops
2/2/17, 2:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136

Den går inte att låsa tyvärr :-/. Så här ser den ut stängd mimåne ='D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Chocopops
2/2/17, 5:24 PM
#137

Nu har man precis hiva barnet i badet X-D jag vill ha mycket skum mamma ;-) , funderar även på vad jag ska göra till gubben kommer hem, slappa eller städa X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Chocopops
2/2/17, 5:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Bilden då X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
2/2/17, 5:46 PM
#139

Skumbad är väl härligt. Nu blev jag sugen på det med : )

Annons:
Maleficum
2/2/17, 6:32 PM
#140

Nu fick du mig att sakna badkar! Även om jag vet att jag inte har tålamod för att ligga i ett om jag hade haft det… Men tanken är ju så härlig ^^ och såklart massor av bubblor! Precis som när man ska diska för hand ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

ElinvBorg
2/3/17, 5:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

När pojkvännen kommer hem med blommor efter jobbet 😊 Trevlig helg på er!

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Elisabethantero
2/3/17, 6:42 PM
#142

Tack desamma! Härlig bukett!!! 💐😍

Cecilia.S
2/3/17, 6:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

Ungefär en månad mellan bilderna. Så nöjd!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Elin16
2/3/17, 7:15 PM
#144

Oj vad vackert det är nu!

Denna kommentar har tagits bort.
Cecilia.S
2/3/17, 11:46 PM
#146

#144 Tack! Det är häftigt att de förändringen! Jag ska troligen ta en bild en gång i månaden, så kan jag jämföra hela tiden. Är det någon annan som gör något liknande? :p

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Hyrule
2/4/17, 12:06 AM
#147

#144 Gör inte än, men kommer definitivt att göra det nu när jag får köra igång m karet om någon dag :) Kanonidé verkligen!, annars är det ju lite som med barnen, andra ser hur de växer o själv tycker man att dem är oförändrade ^^

Fifill
2/4/17, 12:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#148

Vilket vackert akvarium! Rötterna! Växterna! 🤤 Helt underbart!

Jag kan ju, som kontrast, låta Vickan visa upp min vackra, eeehh, tofsalgsodling… 😇 Konstigt nog så är den under kontroll, algerna verkar hålla sig på några få ställen bara, så jag orkar inte göra något åt saken. Fast vackert är det inte, hehe! 😛

Urgh, borde väl gå och lägga mig, men det är så svårt att sluta lyssna på Creedence Clearwater Revival, en "ny" favorit hos mig. Sitter och diggar musiken medan jag rensar bland fiskbilder. Vem behöver sömn? 😃

Lillyrod
2/4/17, 6:37 AM
#149

CCR är jättebra så jag förstår att du vill fortsätta lyssna. Tofsalger gör ofta så att de bara sitter på några få ställen. T ex på en anubias…

Chocopops
2/4/17, 9:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#150

Ska snart ta med dottern mer å handla :-P, måste köpa mer av min nya favorit tvål X-D , den luktar underbart å är dessutom snygg X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Maleficum
2/4/17, 10:27 AM
#153

#148 Är lite tveeggad när det kommer till tofsalger. Kan vara fult och jobbigt om de hamnar på fel ställen men mins när jag var yngre fick vi det på vår ena stock. Den såg ut som en ullig teddybjörn! Skaffa då mina allra första siameser för fick rekommenderat att dem åt tofsalgerna och sen dess har jag alltid försökt ha några (för jag förälska mig helt i dem) "tyvärr" åt de ju upp algerna på stocken och den såg inte lika snygg ut igen :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Lillyrod
2/4/17, 10:30 AM
#154

Nej speciellt snygga är de inte normalt sett men håller de sig på ett eller två ställen i karet så kan jag gå med på det 😃

Cecilia.S
2/5/17, 3:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#155

Reflektor köpt och installerad (=100% mer ljus från ena ljusröret), vattenbyte klart och 4 nyinköpta fiskar ställer om till karet… :D

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

mimåne
2/5/17, 7:10 PM
#156

Vilken förvandling Cecilia.S. Fantastiskt vad det har hänt mycket med akvariet på bara en månad. Väldigt grönt och vackert.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Cecilia.S
2/5/17, 7:23 PM
#157

Tack Mimåne! Jag tycker dock att det fortfarande är ganska växtfattigt, men nu är det bara att vänta på att växterna ska växa till sig ordentligt och bli riktigt stora och fina! Förhoppningsvis räcker det med växtnäring, regelbundna vattenbyten och fiskar som inte stör 😃 Men visst har det hänt mycket! 😍

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
2/5/17, 7:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

God kväll ….Finns det någon mat eller ….😂 Snacka om att de är höjdare på att tigga, så fort man kommer fram till akvariumet 😂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
2/5/17, 7:47 PM
#159

Hahaha 😂

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

MsZ
2/5/17, 8:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#160

Har varit så oinspirerad och knappt ens tittat åt kamerorna hela hösten och vintern. Olikt mig som normalt inte går en meter utan kameran på axeln. Men idag från ingenstans kom lusten och då är det bäst att passa på. Vädret var dock grått och trist och jag har ont i foten så jag höll mig inne och lekte lite istället.

Annons:
mimåne
2/5/17, 8:34 PM
#161

Vilken vacker bild MsZ. Hur gjorde du för att få till den?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MsZ
2/5/17, 8:38 PM
#162

En glasform med vatten och olivolja. Ställde två stolar med ryggarna mot varann så att den kunde balansera på dessa över golvet. Nere på golvet lade jag en färggrann duk lite ihopknölad. Rörde runt i oljan/vattnet så det bildades bubblor, väntade tills de hade stillat sig. Tog sedan bilden med ett macroobjektiv.

MsZ
2/5/17, 8:39 PM
#163

….och jo, jag hade en blixt på kameran som jag studsade i taket istället för direkt mot motivet.

mimåne
2/5/17, 8:44 PM
#164

Så kreativt av dig!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MsZ
2/5/17, 8:47 PM
#165

Åh, tack! Men idèen fick jag av en annan tjej som fotograferar :)

Draken
2/6/17, 7:56 AM
#166

#160 Vilken läcker bild 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

MsZ
2/6/17, 10:34 AM
#167

#166  Tack :)

Annons:
mimåne
2/6/17, 10:50 AM
#168

Då var det måndag och en ny vecka. Kyla väntas komma in till sverige från ryssland denna vecka och med det även solen. Det skulle verkligen vara härligt att få se solen skina lite nu =)

Jag vill önska er alla en trevlig vecka☀️

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
2/6/17, 10:57 AM
#169

Tack mimåne :)

Lite ändring för mig denna vecka. I fredags undra min kompis om jag ville följa med henne och se Billy Elliot idag! Fört lite jobbigt eftersom det är precis på min ridtid! Och vi skulle börja öva mer på galoppombyten idag (något det var länge sen jag gjorde). Men, avboka ridningen (för inte varje dag man blir bjuden på teater/musikal) och hade turen att någon avbokat sin igen ridning igår! Så var och red igår istället (på stallets nya häst som jag inte suttit på förut).

Så nu ska jag hem till mormor och måla porslin och sen ska Fjant lämnas hos mamma och pappa och jag och min kompis ska åka till stan och äta och sen se Billy Elliot =D Kommer vara helt slut när jag kommer hem och imorgon men ska bli så skoj! Minns att jag gilla filmen när jag såg den (för många år sen).

Var dock lite jobbigt att vakna och se ett snötäcke utanför fönstret och och fortfarande snöandes. Hoppas det lagt sig till ikväll när jag ska åka hem (nästan så man vill packa med saker och sova över hos mamma och pappa men då blir nog inte Kenzie så glad att inte få sin kvällsmat).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
2/6/17, 11:13 AM
#170

Åh ska du få åka och se på Billy Elliot, så roligt. Jag skulle också vilja se musikalen. Du måste berätta efteråt vad du tycke om den =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MsZ
2/6/17, 11:29 AM
#171

Varit hos vetten med vår olycksfågel Aska (som är en katt och inte en pippi). Skulle kolla upp hennes förhöjda leverprover som nu var helt normala - men häpp, hon har visst njurproblem istället…..pust! Hon är inte så många år gammal men har varit med om det mesta - räddningar ur träd, försvunnen i flera dagar, salmonella med sjukhusinläggning, ringorm, operation pga sårskada, leverpåverkan av oklar anledning och därav medicinering och nu njurarna då. Och hon är sååå pigg och mysig så det är lite svårt att ta in. Men det är ju så - än är värdena inte så höga att hon känner av det. Tur vi har försäkring……

mimåne
2/6/17, 11:52 AM
#172

Åhnej, njurproblem.. Jag känner igen det där. Min ena älskade misse på 4år är i riskzonen han också, med svagt förhöjda värden. Vi ska in och ta nya prover på honom snart och jag hoppas för allt i världen att allt ska vara okej. Vi har tyvärr inte honom försäkrad.. 😕 Måste du byta till något specialfoder för din katt MsZ?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MsZ
2/6/17, 12:45 PM
#173

Ja, nu blir det anpassat foder till henne. Lite småtrassligt då vi har tre kissar och de går in/ut som de önskar. Blir ett projekt att ha koll på vem som äter vad och när. Men det får lov att lösa sig. Precis när vi skaffade katter för några år sen så var de inledningsvis oförsäkrade. En av dem blev akut sjuk och opererad. Den resan gick på 25000 och kisse överlevde inte. Så efter det tänkte vi om. Och iaf i Askas fall är den välutnyttjad….

Draken
2/6/17, 5:22 PM
#174

Usch, det är inte roligt när djuren blir sjuka. Men hoppas et går bra med Aska …Har fått intryck av att katter har en fenomenal förmåga att klara av det mesta, så det går säkert bra med din lilla misse också 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
mimåne
2/6/17, 7:53 PM
#175

Oj nej så hemskt det lät MsZ. Jag förstår att ni valde försäkring efter det. Det där med att ha flera katter och en som behöver äta ett anpassat foder.. Jag är rädd att vi hamnar där också. Vi har två innekatter och mat finns framme hela tiden. Förstår problemet ni står inför men vad gör man inte. Man kan inte annat än att försöka. På något vis måste det ju lösa sig.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lizelda
2/7/17, 12:21 AM
#176

#173 Matskålar med chip-läsare! Ska inte sitta och predika om dem för jag har ingen aning om hur de funkar, vet bara att svärmors svärmor har det till sina katter på grund av att en av katterna äter kopiösa mängder och sedan rullar fram. Jag utgår från att de antingen bara håller koll på hur mycket om äts eller gör som mjölkmaskiner till kalvar och ransonerar maten.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Maleficum
2/7/17, 2:20 AM
#177

Äntligen hemma! Blev lite paus hos mamma och pappa när jag skulle hämta upp Fjant också och sen var det rådjur som traska på vägen när jag nästan var hemma (som tur är så hoppa de ner på ängen när jag kom).

Billy Elliot var riktigt bra! Dem var riktigt duktiga också! Kan rekommendera att försöka komma iväg och se den (dock inte mycket platser kvar under våren så man kanske får satsa på hösten). Passa på att inviga mina nya öronproppar också och de funka perfekt.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Chocopops
2/7/17, 9:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#178

Har i dagarna kommit fram till att jag måste köpa flera prakt botier , trodde i ärlighetens namn att alla dom 5 jag köpte hade simmat vidare till evig lugna vatten , men i helgen dök en upp, blev gör paff, å i går dök de upp ytligare en , allså jag har inte sett skymten av dom på över en månad :-/, men nu är dom helt plötsligt framme så fort jag sitter framför akvariet :-), får be maken köpa 3 eller 4 till i morgon när han ska åka å hämta sina beställda salt fiskar ;-)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Maleficum
2/7/17, 10:04 AM
#179

#178 Har också varit med om det där fast med ancistrusar och pakistanbotiorna jag hade förut! Kunde gå hur lång tid som helst utan en skymt av dem och jag trodde de dött men så helt plötsligt dök de upp :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Chocopops
2/7/17, 10:07 AM
#180

Haha gott jag inte är ensam om de ;-), men kan ju inte bara ha dessa 2 utan får ju skaffa fler :p, dom är ju tråtts allt sociala fiskar :-) å trivs ju bäst i stim :-)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Maleficum
2/7/17, 10:20 AM
#181

Jo, minns att de gärna simma med tigerbarberna när min kusin hade båda delarna i sitt akvarium för många år sen. Jag har faktiskt fått uppgift att införskaffa en ny till min bror nästa gång jag kommer iväg och ska införskaffa fler amanoräkor och slöjdpraktbarberna. Fick även i uppgift att införskaffa fler amanos åt min kompis och låta dem gå i karantän hos mig. Nu ska ju bara jag komma iväg till affären också :P Fast ska först flytta denna gång amanos till det tilltänkta karet och måste flytta ut mina utrensade guppyhanar som just nu går i "karantändskaret" så jag får plats med nykomlingarna och med min "snabbhet" lär det ju dröja till kanske efter påsk ;)

Ligger väl iof mest i hur fort jag och kompisen kommer oss för att byta fiskar. Hon ska ta mina guppyhanar och jag ska försöka fiska upp hennes siameser och få dem (hon tycker hennes kar känns för litet för dem, men de kom med när hon skaffa det).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
mimåne
2/7/17, 6:05 PM
#182

Att använda sig av chipläsare på t.ex halsband eller liknande har jag läst om. Jag har sett att det finns dem som bygger "lådor" med kattluckor som bara öppnas när rätt katt kommer dit. Ganska smart. Undrar var man kan köpa såna chip.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MsZ
2/7/17, 11:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#183

Funderade på chip men då ingen av dem är van vid halsband så går det nog bort. Lite rädda att de ska fastna när de härjar runt ute. Nu har vi haft familjeråd och bestämt rutiner kring kattmatandet. Så får vi se hur det går. Alla är ju måna om att Aska ska må bra!

mimåne
2/8/17, 11:19 AM
#184

Just det ja. De var utekatter. Då förstår jag att du inte vill ha halsband på dem. Jag hade också varit rädd för att katten skulle fastna någonstans. Hoppas att det kommer fungera bra för er med matningen. Vad valde ni för foder åt aska?

Imorgon ska jag och missen in till veterinären och lämna blodprov. Det är nervöst att få svar på om han är sjuk eller inte.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
2/8/17, 11:35 AM
#185

#183 Kräver kanske många chip men finns ju halsband som går sönder om de fastnar (min svägerskas katt har förbrukat ett antal halsband :P). Numera har han (iaf på landet) halsband med radiosändare så man kan spåra honom (precis som man sätter på vilda djur). De skaffa det efter att han försvann ena sommaren och upphittades först några veckor senare så min pappa fick åka 50 mil ner för att plocka upp honom och sen köra hem honom dem 50 milen :)

Min första kanin var svart och kunde ibland rymma så jag lärde honom ha halsband med reflex och det funka toppen. Han lärde sig direkt att han inte fick gå ut i hagen förrän halsbandet var på, la sig snällt med huvudet fram (annars kunde han vara rätt aggressiv av sig).

Imorgon flyttar mina guppyhanar och förhoppningsvis så kommer jag hem med två till siameser (till mina tre jag redan har). Allt beror ju på om jag lyckas fånga upp dem också ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
2/8/17, 11:47 AM
#186

Men så söt kanin Maleficum! Lycka till med fångsten imorgon😉

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
2/8/17, 12:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#187

Han var en riktigt karaktär. Fick honom av mina kusiner för han högg utan att släppa taget så min ena kusin hade honom hängandes i handen vid ett tillfälle så de våga inte hålla på med honom. Själv så ville jag aldrig ha kanin (ett av få djur jag inte ville ha) för jag alltid haft en bild av att de är rätt tråkiga… (lärde mig ganska snart att han hata att bli buren och blev då mer aggressiv så fixa så han kunde hoppa ut och in själv från hage till bur, han hade troligtvis epilepsi också för han kunde sitta och vara helt borta och då bli jätterädd om man då gått fram till honom).

Så kan tacka honom från att gå från "vill inte ha kanin" till att helt plötsligt ha många kaniner… (kan ju bara älska min dåvarande sambo (numera särbo) som stod ut med att ha 10 skuttfluffar i vardagsrummet plus alla mina flygande dun och alla akvarium utan att klaga (och som man ser på golvet var det ju daglig sopning eller dammsugning som gällde när jag hade alla bebisarna).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

khaleesi
2/8/17, 12:06 PM
#188

#187 Nämen, så många söta fluffrumpor! 😍

Annons:
Chocopops
2/8/17, 5:11 PM
#189

Nu sitter man å väntar på att maken ska komma hem X-D, han har varit å hämtat sina clawnerna, plus 2 praktbotier till mig, dom ska tydligen mäta 8 cm X-D

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Lillyrod
2/8/17, 6:11 PM
#190

Vilket underbart rum. Fullt med kaniner 😃

Maleficum
2/8/17, 6:20 PM
#191

#190 Ja, det var härligt men lite jobbigt :P När ungarna var små (innan de lärde sig använda toalåda) var det ju kiss torkning som gällde så fort man gick upp, så fort man kom hem från skolan och innan man gick och lade sig (plus några gånger där emellan ;)) och fick en del sudd och annat söndertuggat när de var upp på skrivbordet och en och annan sladd behövde bytas eller lagas (mest mus sladdar) och gick inte att ha gröna växter i fönstret för där älska de att sitta och spana ut genom fönstret. Och så fort man gick in i vardagsrummet så var man omringade av fluff som ville ha uppmärksamhet och kela så man fick passa sig så man inte snubbla över dem eller råka trampa på någon ^^. Spara två av ungarna även om planen bara var att spara en hona, men ena hanen skutta rakt in i hjärtat och jag kunde inte sälja honom när de blivit stora nog (den viltblå med mest lugg till höger i bilden).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Chocopops
2/8/17, 6:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#192

Nu va mina botier hemma 😉, blev bara en bild på den ena dom om sköt i väg som 3 kanoner 😂

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

mimåne
2/9/17, 3:06 PM
#193

Idag fick vi svar från veterinären om hur vår katts njurar mår. De var inte friska och han lider av kroniskt njurproblem. Jättetråkigt, jag tycker så synd om honom. Vid njurproblem ska de inte äta mycket protein (kött) utan hålla sig till mer spannmålsbaserat foder, vilket är tvärtom mot vad han är uppvuxen på. Han har inte ätit något spannmål alls sen han var 12v. Bara köttbaserad mat.

Nu blir det en stor omställning att byta ut hans köttiga mat mot ett på majs och vete. Samtidigt som vår andra katt ska äta sin normala, köttiga mat.

Jag utfodrade dem för första gången nyss med varsin mat. Det var inte lätt och de tyckte att det var jättekonstigt. Den andres mat såg ju så mycket godare ut..

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Tjeja
2/9/17, 5:20 PM
#194

😕Åh vad tråkigt Mimåne! 🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lillyrod
2/9/17, 6:01 PM
#195

Åh vad tråkigt med kissen. Sjuka djur är så jobbigt och njurar är svårt att få ordning på. Hoppas det går bra med nya maten och att den hjälper ❤️

Annons:
jollycox
2/9/17, 7:57 PM
#196

MsZ: Angående matskålar med chipavläsning. Katterna är väl id-chipade? Matskålen läser av det chipet. Så man behöver inte ha halsband. Finns även kattluckor som läser av chip.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

mimåne
2/9/17, 8:07 PM
#197

Jo det går inte att bota sjukdomen så att säga utan det man kan göra är att försöka bromsa den och underlätta jobbet för njurarna.

jollycox, det där lät väldigt intressant. Jag visste inte att det var chippmärkningen man kunde använda sig av när man skapade matplatser åt dem med chipläsare. Lät himla smidigt! Har du någon erfarenhet av det här eller vet du vad man använder för chipläsare till det?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Fia81
2/9/17, 8:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#198
Idag fyller min mormor Lisa 100 År. Telegrammet från kungen och drottningen kom i brevlådan.

Mormor är dålig nu och har inte många dagar kvar i livet, men dom senaste åren har vi alltid skojat om att hon nog skulle bli 100 år. Och ja mormor det blev du. Grattis ❤️

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Lillyrod
2/9/17, 8:56 PM
#199

Åh vad underbart! Hälsa och gratta mormor. Samtidigt känns det lite tufft att hon inte mår bra ❤️

Cecilia.S
2/9/17, 9:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#200

Ibland är det ganska så kul att måla digitalt, faktiskt… :-) En Work in progress. Jag började med den ikväll. Eller egentligen igår, men det sparades inte. Så jag fick göra om :P

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Erratic_Eagle
2/10/17, 7:34 AM
#201

På måndag är man 13 år😋Fårlåt för att jag skrev och avbröt tråden!

Fia81
2/10/17, 7:41 AM
#202

#199 Tack :) Mormor har alltid varit pigg och stark för sin ålder och vi hade planerat för en fest. Men för tre veckor sedan sa kroppen ifrån. Ingen trodde att hon skulle hinna fylla 100 år . Hon sover mest nu och har inga krafter kvar, hon är vid medvetande men orkar inte kommunicera. Jag hoppas att hon ska släppa taget nu och möta upp morfar och alla andra vi saknar.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Annons:
Lizelda
2/10/17, 8:18 AM
#203

#201 Grattis i förskott!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Draken
2/10/17, 9:04 AM
#204

#198 Åhhh stort grattis till mormor. Jobbigt att hon inte mår så bra. Men hon kanske släpper taget om er nu, när hon har orkat låta er och sig själv uppleva 100 års dagen ❤️

#201 Grattis i förskott 🙂 I den här tråden får alla skriva. så du har inte avbrutit någon/något 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2/10/17, 9:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#205

#198 Grattis till din mormor! Synd hon inte mår bra längre men härligt att hon ändå kämpa sig till sin 100 års dag! Själv missade jag min gammelmorfars 100 års firande :( låg hemma och spydde och mådde superdåligt. Men fick iaf uppleva två till födelsedagar med honom innan han gick bort. Hoppas bara min mormor tar efter och kan vara med så länge.

#200 Tjusig början =D har du ritplatta till datorn? Själv har mina få försök inte blivit så bra men kan inte riktigt rekommendera att rita med roller-mouse… väldigt svårt att få linjerna dit man vill.

#201 Grattis i förskott!

Igår flytta mina utsorterade guppyhanar och jag fick hem två stora siameser istället :) Vart lite panik först av kompisens yngsta som trodde jag skulle ta hans fiskar men han lugna sig när han märkte att jag bara skulle ta de stora "yngelätarna" och inte hans egenvalda platys. Fick en halvtaskig bild på några av de tio hanar som flytta. Är några av orginaltrinidaderna jag använde (men inte vill släppa tillbaka till mina trinidader ifall att) och en del förstagenerationsblandningar som har lite knasig form på stjärtfenorna (ser bitna ut men de är de inte utan det är bara knasig början på svärd). Ingen bild på siameserna för kom hem väldigt sent och de var rätt stressade eftersom de fått bo i en hink några timmar hos kompisen innan hemtransporten så ville bara få ner dem i karet så snabbt och smidigt som möjligt. Har skymtat dem med mina små siameser bland alla växter idag så de lever. Får se när de börjar våga sig fram.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Erratic_Eagle
2/10/17, 9:41 AM
#206

Tack alla ochsynd om din mormor att hon inte mår så bra men coolt att fylla 100

MsZ
2/10/17, 11:08 AM
#207

#193  Åh vad tråkigt med våra kissars njurar.  Här går foderomställningen hyfsat.  Förutom att Aska verkligen inte gillar  käket. Hon äter det till slut, är väl hungrig….eller inte väl - hon ÄR hungrig….konstant.  Är lite för rund så vi hade redan innan inlett operation viktminskning.  Men hon verkar bli  mkt mindre mätt av denna kosten från vetten.

#196  Hm, det där var ny info för mig.  Två av katterna är chippade - men Aska är tatuerad. Diskuterade faktiskt om vi skulle chippa henne också med vetten senast men hon menade att så länge tatueringen är så tydlig som den är så behövs det inte.  

#198  Grattis  mormor och synd att hon inte mår så bra just nu 

#200  Snyggt!!!!

#201 Grattis i förskott!

Dagens  svåraste uppgift: Få urinprov från katten…….. wish me luck ;-)

mimåne
2/10/17, 11:49 AM
#208

Erratic_Eagle, grattis i förskott! Har du önskat dig något kul i födelsedagspresent? =)

Fia81, beklagar din mormors sjukdom. Vilken rörande historia om hennes önskan att få bli 100år och hur hon hållit ut in i det sista. I januari gick en vän till familjen bort med sina 105 år, så jag förstår situationen du är i. Det är en sorg samtidigt som man är glad och tacksam över all den långa fina tid man fått tillsammans. Styrkekramar till dig🌺

#207 Vi började med nytt foder igår. Katterna tycker det är jättekonstigt att de ska äta ur varsin skål och är nyfikna på om den andra har något godare i sin skål. De jamade lite inatt och ville ha mat men fick vänta till morgonen. Jag tyckte synd om dem när de inte hittade någon mat på sin vanliga plats.

Är det renal från royal canin ni har börjat med? Om missen inte vill äta det så finns det en variant som heter renal special, som ska vara mer smakrik än den vanliga varianten. Den innehåller lite mer fosfor vilket en katt med njurproblem inte ska ha i höga mängder, men äter katten inte renal så är det ju bättre än ingenting. Det finns provpåsar man kan få gratis hos veterinären om du vill pröva.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MsZ
2/10/17, 12:13 PM
#209

Mimåne. Ja det är renal från RC vi testar :) Ska dit och köpa fler i em. Får diskutera med dem då. Tack för tipset!

Annons:
Cecilia.S
2/10/17, 8:34 PM
#210

Tack #205 och #207 🙂  Ja, jag använder en ritplatta. Programmet är Photoshop elements 12. Stark rekommendation till båda! Jag försökte mig också på att använda datormusen i början, men tekniken gör underverk… Ritplattan gör allting mycket roligare 😊

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

mimåne
2/10/17, 9:09 PM
#211

Vi testar också renal. Katten här gillar det som tur är, men han äter det man ger honom även om han inte vill ha det egentligen. Han är så lydig och gör som man säger =) Ska ni också tillbaka för blod och urinprov om en månad?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MsZ
2/10/17, 9:38 PM
#212

Urinprov så snart vi kan. Förnyade prover om ca 2 mån

Denna kommentar har tagits bort.
Erratic_Eagle
2/10/17, 10:22 PM
#214

#208 jag har önskat mig ett nytt akvarium som nog kommer bli ett 54 liters. I det har jag tänkt att ha guppys, självklart kommer det ut en ny tråd om det som ni gärna får följa😋👍när det sen börjar på att bli överfullt med guppys så kan jag lämna in till en butik som tar emot Djurmagazinet Karlstad😉

Maleficum
2/11/17, 11:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#215

#210 Ritplatta är nästan ett måste! Var tvungen att gräva fram bilderna jag gjorde med rollermousen. Först ut en fjording. Kom aldrig längre än såhär med den. Efter ominstallation av datorn har jag för tillfället inte photoshop längre för jag har inte orkat installerat det igen så blir nog aldrig att jag gör nåt mer med den (har dock varit lite sugen att låna hem brorsans ritplatta eller sätta mig hos honom och rita lite men har så mycket andra projekt i luften som behöver bli färdiga först).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
2/11/17, 11:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#216

Sen en gul labbe. Med denna använde jag en bild på vår svarta labbe som referens.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
2/11/17, 11:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#217

Använde samma bild som referens när jag måla av Gletta på ett fat till mamma och pappa :)

Nu ska jag nog sluta bomba med bilder och faktiskt ta och göra något nyttigt istället.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
2/11/17, 11:34 AM
#218

Fortsätt gärna. Väldigt fina bilder.

jollycox
2/11/17, 11:38 AM
#219

mimåne: nej jag har inte erfarenhet själv, har bara läst om det på katter.ifokus. Finns speciella luckor och matskålar med som en båge över som läser av chipet. Man kan registrera flera katter på samma lucka/matskål.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Cecilia.S
2/11/17, 12:32 PM
#220

SÅ fina! Så bra har jag aldrig kunnat göra utan ritplatta. Jättefint 😍 Jag ska se om jag hittar några bilder på färdiga målningar från min dator.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Cecilia.S
2/11/17, 12:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8
#221

Den ena är skissad på vanligt papper men resten är digitala, haha. Jag har givetvis gjort många fler än dom här :P Jag är usel på att göra klart målningar, så dom som inte är färdiga här blev aldrig klara ;-) Klicka på bildspelet så pausas det om du/ni vill bläddra själv/själva :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Maleficum
2/11/17, 12:46 PM
#222

#220 Kan ju säga jag hade ganska ordentlig kramp i handen efteråt, och gjorde det under flera korta stunder… Ser gärna nått färdig du gjort om du hittar =D alltid skoj att se vad andra gjort (kan ju ge en lite inspiration också).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cecilia.S
2/11/17, 12:50 PM
#223

Haha! Det känner jag igen mig i 😃

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Maleficum
2/11/17, 1:28 PM
#224

#221 Riktigt snyggt!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cecilia.S
2/11/17, 1:45 PM
#225

Tack :D

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Carmarino
2/11/17, 2:37 PM
#226

Liten uppdatering till #121. VVS-firman auktionerar ut fiskarna de hittade i avloppet till högstbjudande. Pengarna kommer de sedan att ge till Prins Carl Philips och Prinsessan Sofias stiftelse som arbetar med dyslexi. Så förhoppningsvis kommer fiskarna att få ett större akvarium och en ägare som tar väl hand om dem.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
2/11/17, 4:42 PM
#227

Vilka otroligt fina bilder ni har ritat, önskar jag kunde rita så snyggt 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

surikatflicka
2/11/17, 5:14 PM
#228

Jag med!

Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PMGlad


Maleficum
2/11/17, 5:35 PM
#229

Tack =) och vad är det man brukar säga? Bara att öva? :P även om jag inte tror det är hela grejen. Är ju född i en släkt med otrolig konsttalang på främst mammas sida men även på pappas sida så lite fusk har man väl kanske med generna. Även om jag kan känna mig väldigt ojämn och ibland lyckas måla något exceptionellt (även i mitt egna tycke) bara för att några dagar senare inte alls få till det och se ut som om man precis börjat lära sig hålla en penna och det blir inte alls som bilden i huvudet. Sen har jag allt som oftast problem att jag vill måla eller rita men har noll idéer på vad jag faktiskt ska rita när jag väl sitter där med papper och penna. Därför det är så bra nu när jag fått "beställning" på fat från min kompis till hennes barn :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
2/11/17, 10:53 PM
#230

Så otroligt fint och verklighetstroget ni ritar och målar. Väldigt fina bilder =)

#226 Många, många tummar upp! 👍

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
mimåne
2/12/17, 9:12 PM
#231

Vilket datum är det semmeldagen? Det har väl inte varit redan va? 😛

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MsZ
2/12/17, 9:43 PM
#232

28/2 tror jag :)

Maleficum
2/12/17, 9:59 PM
#233

Är väl samma dag som Maria bebådelsedagen? (eller vad den heter) när Maria har namnsdag? Eller är jag helt ute och cyklar? Äter ju själv aldrig semlor så har ingen direkt koll på det (och numera säljer de ju semlor under flera månader).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Carmarino
2/12/17, 10:05 PM
#234

Här står lite om fettisdagen, som i år firas den 28 februari. Den är rörlig och firas inte samma datum varje år.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Elisabethantero
2/13/17, 8:11 AM
#235

Jag funderade oxå när den va, kom inte på, tjyvstartade för 2 veckor sen =) Nu vet jag! Tack!

mimåne
2/13/17, 10:28 AM
#236

Jaha den 28 februari, tack för det =) De har ju sålts så länge redan så man blir förvirrad när dagen egentligen är.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
2/13/17, 11:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#237

Intressant info =D Är det våfflorna då som är samtidigt som någon annan dag? (vet inte när det är heller :P speciellt efter att min kompis fick barn för då försvann våran våffeltradition tyvärr).

En bild på min ena nyinflyttade siames :) mina från tidigare är väl kanske 2/3 av storleken som dessa jag fick hem från min kompis. Och de verkar trivas för de har verkligen fått kolsvart linje och gillar att ligga och filosofera på bladen med mina mindre från tidigare (hos min kompis var de betydligt blekare i färgen och hade svårare att ta det lugnt). Så antar de blivit lite glada att få dubbelt så stor bostad.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
khaleesi
2/13/17, 12:53 PM
#238

Förstår inte hur man ska lyckas ta körkort när det inte finns en enda ledig tid för körlektion på flera månader!! 😡

MsZ
2/13/17, 4:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#239

Min njursjuka misse verkar utåt sett rätt frisk. Busar som tusan. Igår hittade hon en numera föredetta toarulle 😳😂

Carmarino
2/13/17, 4:54 PM
#240

#239 Hon ser ut att ha roligt.😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

molam
2/13/17, 4:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#241

#200 Gud så fint! ritar digitalt och använder mig av Gimp och musmatta xDD Det blir fördjävligt xD Här är kompisens Chihuahua xD Men man lär sig så länge man lever! =D Funderar på att skaffa en ritplatta själv, kanske bara KANSKE blir det bättre xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lillyrod
2/13/17, 6:56 PM
#242

#238 Vilken körskola går du på? Har förstått att man får boka upp flera månader i förväg och sen boka av när man inte kan. Det fick min son göra när han tog körkort.

Denna kommentar har tagits bort.
MsZ
2/13/17, 7:18 PM
#244

Har en toppenbra wacom ritplatta som jag använder  vid fotoredigering. Önskar SÅ att jag var duktig på att teckna - det har varit en dröm i hela mitt liv, men ärligt så ser det jag tecknar ut idag  ut som när jag gick i tvåan….typ

Annons:
MsZ
2/13/17, 7:22 PM
#245

Min dotter är riktigt begåvad dock (varifrån de generna kommit  vet jag inte….).  Har inte riktigt möjlighet att ha en Photoshopprenumeration till åt henne - men är Gimp ett bra alternativ att börja med om man vill rita digitalt? Andra alternativ?

molam
2/13/17, 7:29 PM
#246

#245 Jag tycker Att Gimp är Riktigt bra! Inget negativt där, Men även paint tool SAI är bra, dock kostar det litegrann och Gimp är Gratis, så Jag tycker att hon ska testa Gimp iaf ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

MsZ
2/13/17, 7:30 PM
#247

#246 - då ska jag föreslå henne det. Har en  avlagd ritplatta hon kan börja med.

Amanda Richardson
2/13/17, 9:28 PM
#248

Sjuk kampis här😫

khaleesi
2/13/17, 9:30 PM
#249

#242 berglunds ska jag börja på. Har bara skrivit in mig än sålänge och skulle boka min första körlektion idag och första lediga tiden som fanns var i slutet på mars på en av lärarna. Den läraren jag ville ha var fullbokad fram till juli. 😬

Lillyrod
2/13/17, 9:35 PM
#250

Oj då. Det var där sonen tog sitt för några år sedan. Att de har sån himla lång väntetid är ju inte bra.

khaleesi
2/13/17, 10:03 PM
#251

#250 jaha, tyckte han dom var bra då? 😊 Nej, jag hade helst velat ta nån lektion i veckan för att man ska få en chans att komma ihåg det man lärt sig och komma vidare men det känns som att det finns inte en chans att kunna göra så. 😬

Annons:
Maleficum
2/13/17, 10:38 PM
#252

Övningskörde först med min pappa men när jag flytta till Skåne börja jag på körlektion där. En liten en (med en körlärare bara), superbra och som tur är inte alls svårt att boka tider så hade riktig tur! Däremot när jag inte klara första uppkörningen var det ett jäkla problem att få en ny tid för uppkörning innan teoriprovet "gick ut" (de ändra ju det där precis innan jag skulle göra uppkörning) men lyckades hitta en tid i Uddevalla någon månad senare och det var ju tur det var sommar och vi ändå skulle vara på landet då, så fortsatte övningsköra en del med pappa där innan uppkörning igen (som jag då klara galant, mycket för jag var mindre nervös och slapp få hjärnsläpp som jag fick första gången).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Elisabethantero
2/14/17, 8:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#253

Vår lilla gäst sen 1 månad :) hon far hemåt igen idag! Sååå mysig! Blir tomt!!

Maleficum
2/14/17, 9:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#254

Fick låna hem två pussel av min kompis så jag fick lägga något lättare som paus från mitt lite stora knöliga pussel jag annars lägger (tar sin lilla tid att få det taget :P Speciellt eftersom jag inte tar mig tid just nu att faktiskt sitta och pyssla med det). Var inte alls så svåra som man skulle kunna tro.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
2/14/17, 5:43 PM
#255

#251 Ja han tyckte de var bra. Jag vet att det iallafall är en körlärare mindre där nu än då så det gör väl lite antar jag. Du får boka upp massor framöver så att du kan köra. Skulle det krocka med något sen får man boka av den gången : )

khaleesi
2/14/17, 10:50 PM
#256

#255 okej, ja man får nog göra så. Våra schemaperioder är bara 6 veckor åt gången så hade ju helst velat boka några veckor framåt åt gången bara så man slapp hålla på att avboka men eftersom dom första lediga tiderna är i mars/april så är det nog omöjligt att göra så.

Maleficum
2/15/17, 3:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#257

Har äntligen målat min ena ponny. Har en ponny kvar nu att måla men vet inte vad för färg jag ska ge den! Någon som har nåt förslag (har tyvärr lite begränsat med färgval men kan alltid blanda nåt. Fick tex blanda till brunt för det har jag inte. Bör passa med samma bruna färg som denna ponny för har tänkt ha den andra ponnyns sadel och träns i samma bruna färg.

I inlägg #99 går det att se arbetshästarna vad de har för färg (ljus rödbrun och svart) så vill inte göra nästa ponny i nån av dem färgerna heller.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

MsZ
2/15/17, 10:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#258

Undrar om det är värme eller käk han vill åt :)

Annons:
Fia81
2/15/17, 10:49 PM
#259

Stort Tack till er alla för fina ord om mormor Lisa :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

mimåne
2/16/17, 7:42 PM
#260

Khaleesi, du kanske kan be dom ringa till dig när någon avbokar en tid?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
2/16/17, 7:52 PM
#261

Nu tycker jag vi fixar en ny tråd där vi kan babbla och visa bilder. Den här börjar bli full : )

Länk till nya tråden: http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/58a5f566ce12c4436700067d-babbel-och-bildtrad-2?discussions-1

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: