Annons:
Etikettväxter
Läst 843 ggr
Cecilia.S
2017-01-19 20:03

Vilken växt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte hem 6st växter av denna sort idag. Vet dock inte vad den heter, då affärens växt-kunnige är sjuk och enbart pris framgår. Jag misstänker att det är Ludwigia repens (röd ludwigia)? :)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Loppelus
2017-01-19 20:05
#1

Ja det liknar det ju

Djurälskare

Cecilia.S
2017-01-19 20:08
#2

Jag ska givetvis plantera dom haha…. men väntar till helgen när vi ska göra vattenbyte :p #1 Eller hur? :)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Loppelus
2017-01-19 20:12
#3

Det kan du göra som du vill.

Djurälskare

mimåne
2017-01-19 20:12
#4

Det är absolut en ludwigia. Repens låter rättvist men jag är absolut inte säker. En del ludwigia arter är snarlika varandra och när de kommer köpta från butik kan de vara odlade emersed och inte ha sitt rätta utseende. Men absolut en ludwigia.

6st krukor, här har vi någon som inte orkar vänta på att de ska växa och skotta av sig utan vill ha resultat direkt =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Cecilia.S
2017-01-19 20:24
#5

#4 Haha :p Två av dom är till andra akvarium i huset, så jag får "bara" 4 krukor till 240 liters karet ;) Tror du att dom är relativt enkla i skötsel? Vi har relativt bra ljus och ger växtnäringen happy-life evolution 1 gång i veckan :)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Loppelus
2017-01-19 20:37
#6

Tror nog det ska bli bra. :-)

Djurälskare

Annons:
mimåne
2017-01-24 20:38
#7

Hade inte sett din kommentar tidigare men jag svarar nu om än det blev lite sent =)

Är det ludwigia repens du har så är den lättskött. Den ska nog trivas hos dig. Andra ludwigia kan vara lite knepigare så vi får hoppas på att det är repens.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Cecilia.S
2017-01-24 22:33
#8

Tack Mimåne, haha. :-) Jag tror att det är Ludwigia repens, i och med att den har växt någon centimeter per planta i 3 av 3 kar… :p

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Upp till toppen
Annons: