Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 2174 ggr
Supercoolninja
1/19/17, 5:34 PM

Sälja fisk

Måste man ha en speciell påse om man ska sälja fiskar? Sånna man får dom i på djuraffären eller kan man ha vilken plastpåse som helst? :)

Annons:
Lillyrod
1/19/17, 6:20 PM
#1

Du behöver lite kraftigare påsar än en vanlig plastpåse. Vissa fryspåsar är tjockare men bäst är nog om man kan få tag på "riktiga" fiskpåsar. Man vill ju inte riskera att påsen går sönder på vägen hem : )

Lilolizeit
1/19/17, 6:22 PM
#2

Jag skulle också valt "riktiga" påsar, jag har förut fått köpa för 1kr styck på zooaffärerna, så hör runt med dom

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Erratic_Eagle
1/19/17, 6:25 PM
#3

det va billigt

Supercoolninja
1/19/17, 8:13 PM
#4

Okej, ska höra med zooaffären nån dag :)

mimåne
1/19/17, 8:14 PM
#5

Håller med de övriga. Vanliga plastpåsar går det lätt hål på när de är tunga av vatten. Ett tips är att alltid spara påsen fisken kommer i när du köper nya fiskar. Då har du =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Erik97an
1/19/17, 8:33 PM
#6

ett tips är ju att spara alla påsar du får när du köper tex fisk eller växter i en djurbutik. jag har nog 12styckna just nu liggandes i en låda :)

knyter bara upp de lätt och låter de torka och sedan viker jag de o lägger in de i mitt akvarieförråd  🙂

sen är de bara o ta fram ifall man ska sälja växt/fisk

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Annons:
Supercoolninja
1/19/17, 8:33 PM
#7

Ja, har tänkt göra de men dom knyter alltid så långt ner och stenhårt -_-

VI har ju sånna zip-påsar från ikea som är rätt tlocka. Borde inte sånna funka? Man lär ju inte bolla runt med påsen (jag är livrädd att stöta i påsarna när jag köpt fisk) så de läker upptill?

Erik97an
1/19/17, 8:35 PM
#8

supercoolninja. då snurrar du toppen några varv och trycker hårt så går det bra att få loss den. de räcker inte med o ta tag i knuten o försöka dra.

man får liksom snurra toppen några varv så den blir hård.

förstår du hur jag menar haha? svårt o förklara hur jag gör med text.

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Erik97an
1/19/17, 8:37 PM
#9

PS: Hitta äntligen en video på youtube men dock inte akvarie påse men gör bara liknande som hon gör!

jag gör så om hon gör! 

'' twist twist puush! 😂

https://www.youtube.com/watch?v=pZIECZAmB0Q

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Supercoolninja
1/19/17, 8:40 PM
#10

Jo, ja vet hur man gör med dom sitter verkligen STENHÅRT och då klipper ja hellre upp den än att utsätta fiskarna för en massa stress i den lilla påsen i onödan :)

Erratic_Eagle
1/19/17, 8:51 PM
#11

jag med

Erik97an
1/19/17, 8:53 PM
#12

ett tips annars är att köpa gummiband då.

be dom att sätta gummiband istället för att knyta eller fråga om du kan få göra de själv 🙂

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Erratic_Eagle
1/19/17, 8:54 PM
#13

på vissa affärer jag har varit på har de gummiband och på andra knyter de stenhårt

Annons:
Erik97an
1/19/17, 8:55 PM
#14

#13 ta med dig gummiband till det stället de knyter hårt nästa gång och säg till innan de tar fisken att du vill att de sätter gummiband på din fiskpåse. 🙂

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Erratic_Eagle
1/19/17, 8:56 PM
#15

smart!😉

Maleficum
1/19/17, 8:56 PM
#16

Har man tur har man en djuraffär med personal som är fenomenala på att använda gummisnodd till påsen istället för att knyta.

Har också ett gäng påsar sen tidigare och en del har nog åkt emellan mig och släkt och vänner några gånger fram och tillbaka så måste alltid testa så det inte råkar blivit nåt hål i de mer välanvända påsarna (har hänt), är jag lite osäker brukar jag ta dubbla påsar bara för att vara extra säker (och speciellt om man använder något annat än fiskpåsar).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

ElinvBorg
1/19/17, 10:05 PM
#17

Det finns också transportpåsar att köpa billigt på nätet :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Supercoolninja
1/19/17, 10:08 PM
#18

#17 Ah okej, ska kolla upp de! :)

molam
1/19/17, 11:43 PM
#19

Vi köpte Faktiskt Extra KRaftiga Fryspåsar av en förening, som sålde de, Dom är ungefär lika "Hårda" som de man får från djuraffären, så Köpte vi  3-pack tre olika storlekar, 50 st per rulle, tror det gick på 75 spänn, så 150 påsar för 75 spänn, Det var inte illa pinkat! ^^ HAr aldrig haft problem med att de går sönder! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Erratic_Eagle
1/20/17, 7:15 AM
#20

det låter som bra påsar för bra pris

Annons:
Lizelda
1/21/17, 1:55 PM
#21

#19 En sån påse jag fick?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Erratic_Eagle
1/21/17, 1:56 PM
#22

ok

molam
1/21/17, 5:51 PM
#23

#21 Minns inte vad du fick…. Minns du inte att jag är glömsk xD Men var det inte en akvariepåse såååå jaa då var det nog en sån x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lizelda
1/22/17, 4:36 PM
#24

#23 Din mor drog fram en rulle påsar, de var skitbra 😃

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

molam
1/22/17, 4:51 PM
#25

#24 då var det nog dom! ^^ Enda Rullarna med påsar i använder till karen är dom =3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

khaleesi
1/22/17, 4:52 PM
#26

När vi skulle ge bort fisk till sambons bror så frågade vi om påsar på akvarieaffären där vi brukar handla och fick några stycken. Så har du en butik som du brukar gå till kan du ju alltid fråga om du kan få/få köpa några påsar! :)

Draken
1/22/17, 5:13 PM
#27

Butikerna brukar vara ganska bra när man behöver ha påsar, särskillt om man handlar där mycket. Ibland får man dem gratis, och ibland får man kanske betala en krona eller två pr. påse :)

Påsarna som Molam pratar om, är en kompis till mig som säljer för sin dotters idrottsförenings räkning. Det är tre olika storlekar på påsarna 2, 3 och 5 liter (tror jag det var)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Maleficum
1/22/17, 8:53 PM
#28

Köpte ju räkor idag och fick hem två påsar, men tyvärr eftersom vi inte skulle åka hem direkt så blev de gasade (som hon i affären sa, alltså hon fyllde på med syre i påsen) och då använder de tydligen metallklämma som var omöjliga (med mina få verktyg jag har hemma) att få upp så blev att ta fram saxen tyvärr :(

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Hyrule
1/22/17, 8:56 PM
#29

Åh gudars ändå, fick lov att läsa om det du skrivit tre gånger innan jag fattade att räkorna inte hade blivit ihjälgasade >. < :p

Maleficum
1/22/17, 9:21 PM
#30

#29 Kan säga att det var typ min första tanke när hon sa att hon då skulle gå in och gasa dem när vi sa att det skulle dröja innan vi kom hem.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
1/23/17, 9:23 PM
#31

gasa dem😃

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Amanda Richardson
2/12/17, 6:45 PM
#32

And the problem is solved:) 

https://www.zoo.se/produkter/akvaristik/akvarietillbehor/transportpasar.html

här kan man köpa påsar, även annat till akvariet:)

mimåne
2/12/17, 8:51 PM
#33

Smart Amanda Richardson! Bra tips, de var ju inte dyra heller kan jag påstå =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: