Annons:
Etikettväxter
Läst 1974 ggr
UniQz
1/17/17, 11:31 PM

Flytväxter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Skulle behöva hjälp att identifiera mina flytväxter som jag fick med vid köp av fisk och annat från akvarielagret! :) Tror det är minst 3 olika sorter…? Växer så det knakar gör dom och man får slänga minst en-två liter varannan vecka ungefär så dom verkar iallafall trivas ^^

Annons:
Erratic_Eagle
1/18/17, 6:58 AM
#1

kul

Cecilia.S
1/18/17, 9:58 AM
#2

Den ena ser ut som andmat… :)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

TantLena
1/18/17, 10:09 AM
#3

Sen har du musselblomma. Vad det bruna är får någon klok människa tala om för dig😊. Har du kollat växtlexikonet här? Jättebra!

[Tinitusan]
1/18/17, 10:30 AM
#4

nja andmat ser jag inte -de är mkt mkt mindre, de stora i mitten är musselblommor o du har också massa mindre av samma sort, sen har du vad jag tror är simbräken, men här är jag inte säker, men de mörka till vänster är mest troligt samma sort som de ljusare till höger.

[Tinitusan]
1/18/17, 10:33 AM
#5

det kan ev även vara en salvinia =)

Cecilia.S
1/18/17, 10:37 AM
#6

Lite virrig… förlåt :) Musselblomma såklart, inte andmat. Stor skillnad, men mitt huvud går lite kors och tvärs idag. Haha

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
mimåne
1/18/17, 10:58 AM
#7

Så kul! Detta vet jag vad det är till 100% =) Du har musselblommor och phyllanthus fluitans men även lite andmat här och där, men inga stora mängder av det.

Det är kul att se att du fått till så röd phyllanthus fluitans. Den kan vara lite krävande att få så pass röd. I främre kanten är arten grönare så förmodligen är det lite mindre ljus där.

Dessa arter växer som riktigt ogräs. Jag förstår att du får rensa ofta för att hålla det i styr. Även om du skulle rensa bort så att du lämnar en planta av vardera art kvar, så har du inom två veckor ett nytt täcke att rensa. Men tur är väl det att de är enkla att rensa bort, andmaten har du mindre av. Förmodligen tar de två större över och hämmar andmaten lite.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Tinitusan]
1/18/17, 11:29 AM
#8

ah se vår växtguru kan allt! 

haha CeciliaS där är ju faktiskt lite lite andmat såg jag precis nu när mimåne påpekade det o jag kollade en extra gång så det är jag som ska be om ursäkt =)

Cecilia.S
1/18/17, 12:56 PM
#9

#8 Haha :p

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Cecilia.S
1/18/17, 12:57 PM
#10

Härligt med en så växt- och fiskkunnig om dig Mimåne!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Denna kommentar har tagits bort.
Hyrule
1/18/17, 1:47 PM
#12

UniQz, eftersom du får hiva bort så ofta, kanske man kan få köpa lite av dig då? :) Om du skulle ha ork o lust att posta?

TantLena
1/18/17, 1:57 PM
#13

Jag skulle gärna ta lite av phyllantus😀. Skicka PM om du vill. Swishar portokostnad förstås.

Annons:
UniQz
1/18/17, 2:48 PM
#14

Tack för alla svar hörrni! :D Då blev man lite klokare igen ^^ Kan absolut skicka lite till behövande ;) Har dock precis rensat så dröjer någon/några veckor innan det blir dags för rensning igen!

Hyrule
1/18/17, 4:08 PM
#15

Underbart, vad glad jag blir :) Du kanske kan puffa upp tråden när det är dags igen, eller skicka pm?

UniQz
1/29/17, 9:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#16

Rensade idag bort lite flytväxter som jag skulle skicka till någon som vill ha för kanske 10kr+Frakt? Ansvarar inte för väder eller postens hantering men det brukar gå bra! :) Skickas isåfall i vanligt kuvert med lite tidningspapper och så runtom då jag inte har möjlighet att köpa något speciellemblage. Mängden är den bilderna visar.

UniQz
1/29/17, 10:03 PM
#17

Skickar isåfall imorgon, annars slängs det :)

Hyrule
1/29/17, 11:07 PM
#18

Köper gärna av dig! :) Pm

Hyrule
2/1/17, 2:55 PM
#19

Tack UniQz, det gick ju himla smidigt det hära :) Växterna kommer bli super i nya akvariet (bakgrunden jag väntar på kommer imorgon, så om ett par dagar får växterna jobba ^^ )

Upp till toppen
Annons: