Annons:
Etikettprojekt-diy
Läst 2132 ggr
tootiis
1/10/17, 1:07 AM

Bänk av lecablock?

Beställde hem ett 120 liters kar med måtten 75x40x40 i fredags, och sitter nu och funderar på vad jag ska ha för bänk. Har bara hört positivt om att ha lecablock och en rejäl skiva mellan block och kar. Finns det något negativt? Och hur många staplar behövs? Två på vardera sida, eller tre? Blocken jag hittat på byggmax är 59 (längd)x19 (höjd)x15/19/25 (bredd). Vilken av bredderna skulle ni rekommendera? :)

// MT ♥

Annons:
lutralutra
1/10/17, 1:14 AM
#1

Det negativa är väl att det inte är så snyggt, men man kan ju sätta något för, t ex ett tygskynke =) 

De andra frågorna överlåter jag åt någon annan


Lilolizeit
1/10/17, 6:11 AM
#2

Sprayar/målar man blocken typ svarta så tycker jag det blir snyggt. Jag har haft lecablocks bänk å min bror har det nu. :) vi båda har haft mycket större kar, å då har längden på lecablocken varit perfekt. Tror att jag hade 3 lecablock i höjd, tre staplar, 59x19x19 har jag för mig måtten var. Efter som ditt kar är mindre än dom jag haft så borde de räcka med de mindre blocken å beroende på längd på karet två eller tre staplar.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lilolizeit
1/10/17, 6:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Så här såg mitt ut.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Erratic_Eagle
1/10/17, 7:07 AM
#4

kör med de där blocken, lägg på lite färg är nog fint också!

tootiis
1/10/17, 10:09 AM
#5

Tycker faktiskt att blocken är snygga som dom är, få lite industri känsla av dom xD #2 karet är 75cm långt, så det kanske räcker med två staplar på vardera sidor? Hade tänkt ha tre block staplade på varandra

// MT ♥

mimåne
1/10/17, 12:05 PM
#6

Ja för ditt akvarium räcker det med två staplar på vardera sida om akvariet.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: