Annons:
Etikettreptilhörnan
Läst 810 ggr
Hoseok
11/22/16, 3:57 PM

Hur länge snäcka i plastburk?

Hej! Finns ingen möjlighet att ha min snäcka (Tror det är en militärhjälmssnäcka? Heter de så?) i mitt akvarium längre. Han ligger nu i en giftfri plastburk med vatten och glider runt. Han var inte min från början, för övrigt. Därför jag vet så lite om honom. Fick honom igår.

Min kompis ska ta emot honom, men jag kan inte åka dit före helgen. Kan snäckan vara i denna plastbunke tills dess, och om ja, hur gör jag det som bäst för honom? Ska jag lägga ner något speciellt? Vill ju att han ska må så bra som möjligt.

Annons:
ElinvBorg
11/22/16, 4:04 PM
#1

Ja det tror jag nog men byt lite av vattnet varje dag 🙂 Du skulle kanske kunna lägga ner en liten rot eller så om du har det så den har något att undersöka och kanske äta på innan den får komma till sitt nya hem men snäckor är inte så kinkiga men självklart ska de ha ett bra permanent hem :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

iskogen
11/22/16, 11:00 PM
#2

Det går men ta helst en så stort bytta som möjligt eftersom vattnet blir smutsigt fort annars. Byt lite vatten varje dag. Lägg ner nåt att äta nån gång och när det är uppätet/bortplockat byter du allt vatten och ersätter med vatten från akvariet.

mimåne
11/23/16, 11:02 AM
#3

Du kan ha snäckan i en plastbytta tills helgen. Ta ett så stort kärl som möjligt bara så att du får större vattenvolym. Snäckor skiter ner väldigt mycket och det här kan skapa dålig vattenkvalitet, därför är mer vatten att föredra. Du behöver också byta vattnet åt snäckan varje dag. Ta vatten från ditt akvarium. Innan vattenbytet kan du ge snäckan lite mat.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: