Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Akvarium och fiskar Allmänt Artbeskrivningar Auktioner / träffar / aktiviteter Berättelser Bilder Butiker och länkar Ciklider Dammar Filter, pumpar, Co2 m.fl Foder Labyrintfisk Levandefödare Malar Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Odling Projekt / DIY Räkor, snäckor, amfibier m.fl Salt- och bräckvatten Sjukdomar Säljes/Köpes Tetror Tävlingar Vattenvärden Växter och alger Årstidsfisk / Killis
Akvarium och fiskar

Räcker detta filter?

2016-11-20 19:19 #0 av: ayylo

http://www.cyberzoo.se/akvaristik/pumpar/svampfilter/svampfilter-dubbel.html
Länkar till det för jag är inte säker på om man får publicera andras bilder.
Tror din det filtret räcker till ett 54liters kar med ca 15 guppys?

Anmäl
2016-11-20 19:22 #1 av: Lillyrod

Jag skulle nog välja ett lite bättre filter. Dessutom måste du köpa till en luftpump som driver det där. Det funkar inte som det är.

Medarbetare på Akvariefisk ifokus.

Anmäl
2016-11-20 19:23 #2 av: ElinvBorg

Tänk på att detta endast är ett filter. Du måste köpa en syrepump för att det ska fungera. Jag skulle istället satsa på ett vanligt pump/innerfilter :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Anmäl
2016-11-20 19:25 #3 av: ayylo

ahh okayy, tack nu såg jag det :P

Anmäl
2016-11-20 19:28 #4 av: mimåne

Jag håller med de andra. Jag skulle nog köpa en riktig pump med filter. Eheim pick up fungerar bra för 54L och kostar inte så mycket.

Sajtvärd på akvariefisk ifokus

Anmäl
2016-11-20 19:37 #5 av: ayylo

Jag har en eheim pump som slutade fungera helt. Någon som vet vad det kan bero på? det kommer inga ljud alls när jag sätter in den i eluttaget. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.