Annons:
Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 2522 ggr
Anne.K
11/15/16, 11:06 AM

Vill rita av era fiskar :)

Hejsan allihopa!

Jag har nämligen ett stort intresse av att teckna och måla och har nu bestämt mig för att träna på att rita fiskar, då jag i princip aldrig gör det och jag vill bredda mina kunskaper inom mitt tecknande. Så nu vill jag be de som vill lägga upp sina finaste fiskfotografier på era fiskar att ge mig lite bilder som jag kan träna på att rita av och studera.

Det är viktigt att fotografiet har fisken i fokus och att fisken är så skarp och tydlig som möjligt i fotot så att jag kan se alla detaljer så bra som möjligt. Närbilder på fiskar uppskattas extra mycket, dvs, att det är mer fisk på bilden än bakgrund, men att hela fisken fortfarande syns. Jag söker bilder som antingen är från sidan på fisken, eller när fisken svänger lite lätt (alltså att fisken är i rörelse och kanske svänger under simturen så att jag får träna på olika positioner). Men främst så ska det vara en klar och tydlig bild på fisken. 

Ni som lägger upp bilder i denna tråden godkänner och går med på att jag publicerar mina teckningar på olika sociala medier för andra att se. Era fotografier publicerar jag inte. 

Om ni inte är okej med att jag visar upp mina teckningar i olika sociala medier så skriv det i inlägget med erat foto att jag endast får hålla teckningen privat. Men då är chansen mindre att jag ritar av just eran fisk, då jag gärna vill dela med mig av mitt arbete och utveckling på mina sociala medier för mitt skapande. 

OBS! Jag gör traditionella teckningar, inte digitalt. 

Jag kommer självklart även visa upp fiskteckningarna här i tråden så att ni får ta del av det jag ritat. Skulle ni gilla en fiskteckning extra mycket så får ni jätte gärna köpa orginalet av mig om ni vill ha teckningen på just eran fisk och hänga upp på väggen hemma hos er. :) 

Vid intresse av köp av erat fiskporträtt så kontaktar ni mig enklast via mail: annekananen@hotmail.com

Tack i förhand för era bidrag till mitt övande! Jag hoppas några vill bidra med fotografier i tråden. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Annons:
Cecilia.S
11/15/16, 11:16 AM
#1

Jag har inte köpt hem mitt kar än men har fotat andras fiskar. Vill du att jag ska skicka en bild ändå? :)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Anne.K
11/15/16, 11:21 AM
#2

#1 Absolut, är den tydliga och bra så får du jätte gärna lägga upp dina foton. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Cecilia.S
11/15/16, 12:06 PM
#3

Jag hittar inte så många, men det här är nog en av de tydligare där det inte är så stökig bakgrund osv.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Anne.K
11/15/16, 12:50 PM
#4

#3 Tack för ditt bidrag. Den ska nog gå att arbeta med. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Supercoolninja
11/15/16, 4:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

denna kanske funkar

mimåne
11/15/16, 5:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

Jag har inte så skarpa närbilder där en hel fisk syns, det är svårt att ta kort på fisk. Men jag ska bidra med något ändå så får du själv avgöra om det är tillräckligt eller inte =) Förhoppningsvis får du in många fler bidrag. En Kampfisk skulle ju vara kul om du fick rita av.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Chocopops
11/15/16, 6:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

denna kanske funkar med :)

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

iskogen
11/15/16, 6:53 PM
#8

Skulle du rita av snäckor också?

Aras1
11/15/16, 8:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Denna kanske? :)

Anne.K
11/16/16, 7:55 AM
#10

Tack allihopa för era jätte fina bilder. Ska verkligen bli kul att försöka rita era fiskar. :)

#8 Denna gången ritar jag bara fiskar. Men kanske kan köra en snäckövning längre fram. Men nu är det fiskar jag vill öva på. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Draken
11/16/16, 5:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Denna kanske funkar (Mina älsklingar ;) )

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
11/16/16, 5:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

En till :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Signizen
11/16/16, 8:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Kan denna funka? Tyvärr kan ju inte allt vara perfekt dock, om någon ser vad jag menar haha

Annons:
Anne.K
11/17/16, 8:09 AM
#14

#13 Haha, ja lite bajs får man tåla :P

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Nyanpire
11/17/16, 12:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

:)

Nyanpire
11/17/16, 1:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Har denna också om den inte är för suddig. :)

Penji
11/17/16, 11:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

:)

Anne.K
11/18/16, 7:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Nu ni, igår ritade jag färdigt den första fisken. 
Jag började med fisken i inlägg #5 . (jag kommer inte rita fiskarna i kronologisk ordning, utan kommer välja den fisk som känns mest lockande att rita av för stunden. :) ) Och igår kände jag mig mest dragen till slöjstjärten i inlägg #5

Här ser ni också vilken teckningsstil jag har. Jag ritar inte realistiskt utan mer illustrativt eller vad man ska kalla det för.  Tyvärr fick jag inte till färgerna som på bilden då jag inte riktigt har tillgång till rätt färger, så jag fick improvisera färgschemat på fisken, så att det åtminstånde går att antyda att det ska vara samma fisk :P .

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Hannahtheo
11/18/16, 8:41 AM
#19

Görsnyggt! Vad målar du med för färger?

Anne.K
11/18/16, 9:31 AM
#20

#19 Tack så mycket! Till de svarta linjerna använder jag fineliners. I denna teckningen är det fineliners med storlekarna 0.4 till de tjocka linjerna och 0.1 till de finare linjerna. Och för färgläggning har jag använt promarkers och vanliga färgpennor. Och till de vita detaljerna använde jag vit gelpenna. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Annons:
mimåne
11/18/16, 10:06 AM
#21

Vad duktig du är, bilden är jättefin! Jag har också promarkers då jag förut tecknade mer, men har aldrig kommit överens med dem. Får inte till denna vackra skuggning som alla andra verkar lyckas få till. För mig blir det som när man målar med tusch. Strecken syns 🤪

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Tinitusan]
11/18/16, 10:42 AM
#22

väldigt fin =)

Anne.K
11/18/16, 10:46 AM
#23

#21 Det kan vara klurigt att få till den mjuka övergången. Har själv kämpat och fått öva en del innan jag äntligen börjat hitta en teknik som funkar. Gäller att vara lätt på handen på de områden där man vill att det ska ljusna och att inte måla på fler lager. Då promarkers ju bli mörkare när man målar på flera lager på samma ställe. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Supercoolninja
11/18/16, 11:13 AM
#24

Wow! Jättefin bild på min Slöjstjärt. :D riktigt imponerande!

Draken
11/18/16, 5:36 PM
#25

Snyggt 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

mimåne
11/18/16, 8:10 PM
#26

Jo jag ser att du verkligen fått till det där. Jag har nog tränat för lite =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lizelda
11/18/16, 8:38 PM
#27

Herregud! Jag älskar den! 😍

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
oliverholmström
11/19/16, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28
oliverholmström
11/19/16, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29
oliverholmström
11/19/16, 9:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30
Upp till toppen
Annons: