Annons:
Etikettallmänt
Läst 1831 ggr
Tofflan
2016-11-13 12:49

Nördfrågan!

   Hur många kar har du? Hur stora kar och vilka sorters fiskar? Ser du skillnad på de av samma sort?  Har du gett dem egna namn? Vad heter favoriten?  Vad är det för sort? Eller de du gillar bäst om du inte kan välja!

Annons:
Supercoolninja
2016-11-13 13:01
#1

Har 5 kar

Ett 120L, ett 60L, ett 50L och två 30L. Allt från neontetror, glödbandstetror, rosentetror, koppartetror, Guppys, Platys, räkor. 

Dom har olika färger i guess men tetrorna ser jag ingen skillnad på

Nej, inga har namn än

Både Guppy och Platy är favoriterna. Har ingen speciell favoritfisk

Draken
2016-11-13 13:01
#2

Hur många kar har du?   I dagsläget 2 i full gång, 1 som skall cykla om (saltvatten) och två som är tomma (endast vatten, sand och pumpar) Samt Sköldpaddsakvariumet.

Hur stora kar och vilka sorters fiskar? 520 liter, 240 liter,225 liter,112 liter och 60 liter. Akvaterrariet 375 liter. Mestadels ciklider, ett stim Odessabarber och malar.

Ser du skillnad på de av samma sort?  Ja.

Har du gett dem egna namn? Sköldpaddorna: Tindra,Koumba och Misou. Chokladmalen Stickliss (småflickorna är skyldiga til namnen ;) )

Vad heter favoriten? Inga namn på dem.
 Vad är det för sort? Papegojciklider och Scalare.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
2016-11-13 13:23
#3

Hur många kar har du? Tre stycken igång och två tomma.

Hur stora kar och vilka sorters fiskar?  222 liter med ett par Apistogramma Baenschi, Kerritetra och Corydoras paleatus. 152 liter med Smycketetra, Corydoras elegans och panda, Otocinclus affinis samt snäckor i olika storlekar. 54 liter med Corydoras Hastatus, Otocinclus flexinis, körsbärsräkor och posthornssnäckor.

Ser du skillnad på de av samma sort?  Ja

Har du gett dem egna namn? Nej

Vad heter favoriten?  Inga namn

Vad är det för sort? Apistogramma och corydoras.

Lizelda
2016-11-13 13:31
#4

Ett igång och tre tomma, sen en drös hemma hos min mor.

20 l med kampfiskhanne, två 10 l och ett 16 l som står tomt

Vissa, hos min mor så bor t ex mina guramis kvar och där ser jag skillnad på de jag tycker är viktiga, min gamla marmorhanne t ex

Bara min stora mal som fått namn

Gordon! 😍 Åh, min älskade lilla Gordon, min ögonsten ❤️

Gibbiceps

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Tofflan
2016-11-13 16:17
#5

Gordon! Bra namn! 😁 Och småtjejerna som har gett Sköldisarna och i alla fall en fisk ett namn, de ska ha en eloge för det! Men skäms på er alla andra! Hur kan ni bo ihop med några som ni inte vet namnen på?! 😉 Jag har två slöjor, med namn så klart! Plus 15 guppies, med namn! Favoriten är en Guppy som heter Blue, vacker som en dag, nästan självlysande, och hon kommer alltid fram och ska noppa lite på handen om man ska ner och rota lite i karet! 😘🐟 💓

Upp till toppen
Annons: