Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Akvarium och fiskar Allmänt Artbeskrivningar Auktioner / träffar / aktiviteter Berättelser Bilder Butiker och länkar Ciklider Dammar Filter, pumpar, Co2 m.fl Foder Labyrintfisk Levandefödare Malar Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Odling Projekt / DIY Räkor, snäckor, amfibier m.fl Salt- och bräckvatten Sjukdomar Säljes/Köpes Tetror Tävlingar Vattenvärden Växter och alger Årstidsfisk / Killis
Räkor, snäckor, amfibier m.fl

Körsbärsrom?

2016-11-12 11:56 #0 av: MsZ

Dålig bild men visst borde detta vara från räkorna. Hur länge brukar det dröja till kläckning? Måste ordna gömme åt dem.

Anmäl
2016-11-12 12:01 #1 av: wille_wille

Nej, räkorna bär sin egen rom tills den kläcks. Det där är ägg från snäckor, troligtvis posthornssnäckor eller physa.

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Anmäl
2016-11-12 12:03 #2 av: mimåne

Jag tycker det ser ut som en romkaka från posthornssnäckor. Har du sådana i akvariet? =)

Sajtvärd på akvariefisk ifokus

Anmäl
2016-11-12 12:24 #3 av: MsZ

Men vad dum jag är 😄😄😄😊
Klart det är posthornen.

Anmäl
2016-11-12 12:41 #4 av: mimåne

Ibland vill man något så gärna att man börjar tro på det själv =)

Sajtvärd på akvariefisk ifokus

Anmäl
2016-11-12 13:00 #5 av: MsZ

Åh körsbären i stora karet får bebisar lite nu och då....har bara inte funderat på hur de gör - ser dem bära runt på rommen och så en dag är det småfolk på plats.....men jag vet ju hur snäckor gör, fick bara lite hjärnsläpp...

Anmäl
2016-11-12 13:03 #6 av: Rovfisk

Räkorna bär rommen i/under magen tills den kläcks, då släpper de räklimgarna. De flesta snäckor  lägger romkakor (förutom de få som är levandefödare).

Medarbetare på akvariefisk i fokus.

*520 l *240 l *225 l *112 l *60 l

Anmäl