Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Akvarium och fiskar Allmänt Artbeskrivningar Auktioner / träffar / aktiviteter Berättelser Bilder Butiker och länkar Ciklider Dammar Filter, pumpar, Co2 m.fl Foder Labyrintfisk Levandefödare Malar Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Odling Projekt / DIY Räkor, snäckor, amfibier m.fl Salt- och bräckvatten Sjukdomar Säljes/Köpes Tetror Tävlingar Vattenvärden Växter och alger Årstidsfisk / Killis
Akvarium och fiskar

Bengaldanio

2016-11-09 20:54 #0 av: Humle o Dumle

Hej!                                                                                                                                                                                  Har ett 240l kar med sorgmanteltetra o platy i,skulle gärna vilja ha bengaldanio oxå.Finns det någon som vet om de går? Är absolut nybörjare o väldigt tacksam för tips o råd.                    

Anmäl
2016-11-09 22:01 #1 av: mimåne

Jag ser ingen anledning till varför det inte skulle gå. Glad Alla tre passar i sällskapsakvarium, är fredliga och vill ha likadana förhållanden i vattnet och miljön. Du har också ett akvarium stort nog för alla tre arterna tillsammans.

Däremot så vet jag inte hur pass vanlig den här arten är, och om den går att få tag på ens. Personligen har jag inte sett den i butik någon gång och det får mig att tänka att det är en ovanligare sort.

Sajtvärd på akvariefisk ifokus

Anmäl
2016-11-09 22:05 #2 av: ElinvBorg

Om du får tag i arten så tänk på att köpa tio stycken bara då det är en stimfisk :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.