Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Akvarium och fiskar Allmänt Artbeskrivningar Auktioner / träffar / aktiviteter Berättelser Bilder Butiker och länkar Ciklider Dammar Filter, pumpar, Co2 m.fl Foder Labyrintfisk Levandefödare Malar Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Odling Projekt / DIY Räkor, snäckor, amfibier m.fl Salt- och bräckvatten Sjukdomar Säljes/Köpes Tetror Tävlingar Vattenvärden Växter och alger Årstidsfisk / Killis
Foder

Mysigt med grönsaker

2016-11-09 16:43 #0 av: MsZ

Bland det roligaste som finns är att bjuda på grönsaker. Växlar mellan ärtor gurka zucchini morot och broccoli. Alla äter med god aptit men ottosarna har jag aldrig sett mumsa oavsett vad. Kanske nattetid?

Anmäl
2016-11-09 16:45 #1 av: mati

Ja, men gör du något innan du ger den dem. Kanske tvättar? Eller något annat liknande?

Anmäl
2016-11-09 16:51 #2 av: MsZ

Allt utom gurka kokar jag. Ärtor skalar jag och mosar till lite. Gurkan skalar jag delar i halvor och tynger ner med gaffel.

Anmäl
2016-11-09 18:33 #3 av: mati

Så att du tar ut gurkan ur kylskåpet, skalar den och tynger ned den med en gaffel?

Inget annat? 

Vill gärna inte infektera mitt akvariumSkrattar

Anmäl
2016-11-09 18:34 #4 av: MsZ

Så gör jag. Med den mjuka insidan uppåt. De gillar den biten bäst.

Anmäl
2016-11-09 18:48 #5 av: mati

Tack för hjälpen MsZSkrattar.

Jag testade det och de verkar gilla gurkan.

Anmäl
2016-11-09 18:57 #6 av: mati

Bara en fråga till: Tar du ut det om dem inte äter upp allt? I så fall när?

Anmäl
2016-11-09 19:03 #7 av: mati

Och får jag ge dem några flingor till kvällsmat som vanligt, när de redan fått gurka?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.