Annons:
Etikettlevandefödare
Läst 713 ggr
Supercoolninja
2016-11-07 17:39

Guppy

Visst är Gupys ganska känsliga? Guppys är helt klart min favoritfisk men när vi har haft dem innan har dem inte levt så länge eller varit svåra att hålla vid liv. Har ni några tips då ja tänkte skaffa några Guppys igen för somsagt, dem är mina favoriter 😃

Annons:
wille_wille
2016-11-07 17:51
#1

Försök hitta svenskodlade eller köp direkt från någon som föder upp så brukar de klara sig bättre 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Supercoolninja
2016-11-07 18:22
#2

Ah okej 🙂 
Bara en fråga, när vi köpte platys i djuraffären sa hon som sålde dom att om dom får yngel så brukar ynglena bli mer tåliga och lever längre, kan de stämma?

Draken
2016-11-08 08:40
#3

Guppy köper jag endast från privatodlare numera. Levandefödare överlag skulle man egentligen köpa privat, eller garanterat svneskodlade.

Ynglena till "butiksfiskar" brukar kunna bli i bättre skick än butiksfisken, åtminstone första generationen, men eftersom de växer upp och får yngel själv, så blir det samma sak igen, om du inte har koll och separerar hanar från honor. Största problemet med levandefödare idag, är tyvärr inavel och massproduktion.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

mimåne
2016-11-08 09:46
#4

Jag håller med de andra. Kör helst levandefödare privat. Hittar du yngel i butiken så hellre dem än de vuxna =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Supercoolninja
2016-11-08 19:32
#5

Okej, hur pass tidigt kan dem para sig med varandra som yngel? Ja tänkte ju dela på dem så att de inte blir risk för inavel (eller iaf mindre risk) och försöka hålla koll på vem som kommer från vem liksom :)

Upp till toppen
Annons: