Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Akvarium och fiskar Allmänt Artbeskrivningar Auktioner / träffar / aktiviteter Berättelser Bilder Butiker och länkar Ciklider Dammar Filter, pumpar, Co2 m.fl Foder Labyrintfisk Levandefödare Malar Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Odling Projekt / DIY Räkor, snäckor, amfibier m.fl Salt- och bräckvatten Sjukdomar Säljes/Köpes Tetror Tävlingar Vattenvärden Växter och alger Årstidsfisk / Killis
Akvarium och fiskar

Hane eller hona?

2016-10-28 18:51 #0 av: Fruktzallad

Är det här en hona eller hane? Eftersom jag inte ser några långa spröt utan bara små, små taggar på nosen så borde det vara en flicka?

Anmäl
2016-10-28 18:58 #1 av: [Jens]

hur lång är denna? Gissar på 3-4 cm ? Det är i så fall för tidigt att säga vad det är för kön.. 5-7 cm brukar vara den tid man skulle kunna säga med lite mer säkerhet.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2016-10-28 20:03 #2 av: Fruktzallad

Men den är ju 5-7 cm.  Gapskrattar Eller mäter man inte från nos till svanstipp? Du ser ju att det är en stor matgaffel som den sitter på.

Anmäl
2016-10-28 20:23 #3 av: [Jens]

jojo, jag ser men kan inte bedöma så bra mätavstånd men om du säger som det är så är det garanterat en hane ! Ser tömmarna framtill så jag tror absolut det är en hane.

Anmäl
2016-10-28 20:36 #4 av: Fruktzallad

Men ska de inte ha spröt på nosen om de är hane? Denna är nästan slät.

Anmäl
2016-10-28 20:36 #5 av: Lillyrod

Honor kan ha små små spröt med. Den där kan vara vilket som känns det som ; )

Medarbetare på Akvariefisk ifokus.

Anmäl
2016-10-29 11:37 #6 av: mimåne

En liten växande ancistrus som börjat få antydan till små spröt. Låter som en hane i mina öron =)

Sajtvärd på akvariefisk ifokus

Anmäl
2016-10-30 09:22 #7 av: kallepudas

Jag gissar på att det är en hona för mina hanar har vid storleken 5cm & uppåt betydligt mer långa spröt på huvudet.

Anmäl
2016-10-30 09:34 #8 av: [Jens]

Jag justerade färg och gjorde grova kontraster för att ni ska kunna se spröten lättare.

Anmäl
2016-10-30 09:51 #9 av: kallepudas

#8 Var det nödvändigt nu blev jag ju osäker...hahahaGapskrattar

Anmäl
2016-10-30 11:23 #10 av: [Jens]

Det var därför jag lade in bilden kallepudas :))

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.