Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Akvarium och fiskar Allmänt Artbeskrivningar Auktioner / träffar / aktiviteter Berättelser Bilder Butiker och länkar Ciklider Dammar Filter, pumpar, Co2 m.fl Foder Labyrintfisk Levandefödare Malar Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Odling Projekt / DIY Räkor, snäckor, amfibier m.fl Salt- och bräckvatten Sjukdomar Säljes/Köpes Tetror Tävlingar Vattenvärden Växter och alger Årstidsfisk / Killis
Räkor, snäckor, amfibier m.fl

Amano Rom?

2016-10-27 21:28 #0 av: MsZ

Vet att det är näst intill omöjligt för Amanos rom att utvecklas utan ngn komplicerad procedur med bräckt vatten osv men är ändå nyfiken - min äldsta Amano ser annorlunda ut - är hon rombärande?

Anmäl
2016-10-27 21:37 #1 av: Itchy

ja det ser definitivt ut som om hon är rombärande

You can't spell Bitchy without Itchy

Anmäl
2016-10-27 21:49 #2 av: MsZ

Undrar hur snabbt de utvecklar rommen. Hade räkrace i helgen :)

Anmäl
2016-10-28 12:04 #3 av: mimåne

Hon bär rom. Det är nog ganska vanligt att de bär rom, men den blir aldrig till något i vanliga sötvattensakvarium. Kul att se ändå tycker jag när de bär rom =)

Sajtvärd på akvariefisk ifokus

Anmäl
2016-10-28 18:03 #4 av: ChristineF

Mina honor har sett ut sådär i några veckor nu, men verkar vara en komplicerad process med saltvatten för att det ska bli något tyvärr. Men jag är glad ändå, tolkar det som att de trivs :-) frågan är om de kommer lägga den eller vad som händer?

Värd på Chihuahua 

Anmäl
2016-10-28 18:34 #5 av: [Jens]

De kollar lägga dem men efter det så dör de och ruttnar bort. Att amano bär rom är ingen ovanlig syn utan de är produktiva men synd att man inte kan få nya söta räklingar ifrån dem men samtidigt så vill man ju inte ha hundratals utan bara några extra ;)

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.