Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Akvarium och fiskar Allmänt Artbeskrivningar Auktioner / träffar / aktiviteter Berättelser Bilder Butiker och länkar Ciklider Dammar Filter, pumpar, Co2 m.fl Foder Labyrintfisk Levandefödare Malar Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Odling Projekt / DIY Räkor, snäckor, amfibier m.fl Salt- och bräckvatten Sjukdomar Säljes/Köpes Tetror Tävlingar Vattenvärden Växter och alger Årstidsfisk / Killis
Sjukdomar

Malawi sjuk?

2016-10-27 20:31 #0 av: Tottie

En av malawisarna vi köpte i söndags har fåt ett gul prick på fenan. Jag undrar om det är någon sjukdom eller något med dens färg att göra? Om någon har någon aning vad det är. Den är inte heller könsmogen än.

Anmäl
2016-10-27 20:47 #1 av: Eliinn

Det är väl  en äggfläck :) 

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Anmäl
2016-10-27 21:29 #2 av: Tottie

Vad är äggfläck? Googlade men hittade inget riktigt bra svar om vad det är för något :)

Anmäl
2016-10-27 21:36 #3 av: Eliinn

Hanarna som har dessa  som en "trigger" för honan som tror att det är ett romkorn och försöker plocka upp det i munnen, då passar hanen på att befrukta rommen i munnen på honan :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Anmäl
2016-10-28 12:10 #4 av: mimåne

Intressant Eliinn!

Sajtvärd på akvariefisk ifokus

Anmäl
2016-10-28 16:01 #5 av: usvead

#3 Men alltså, är inte naturen finurlig Glad

Anmäl
2016-10-29 11:53 #6 av: mimåne

Ja verkligen usvead. Man kan undra hur de kommer på alla ider. Så kreativt. Jag tror inte jag hade varit lika smart om jag vore fiskLooser

Sajtvärd på akvariefisk ifokus

Anmäl