Annons:
Etikettinredning-stenar-rötter-mm
Läst 721 ggr
Cecilia.S
10/27/16, 10:03 AM

Sten

Hej hopp! 🙂

Hur brukar ni göra med sten till era kar? De priser i djuraffärer som jag har sett hittills är väldigt höga kilopris om man vill ha ett par större stenar och att plocka ute kan vara riskfyllt, av vad jag har förstått. Här är två länkar till bilder som jag syftar lite halvt på, helt olika sätt men båda lika intressanta: 

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/81/f6/9a/81f69a48359cd399cb5605a7e07f1cbd.jpg 

http://i305.photobucket.com/albums/nn209/mikejaxon/photo8_zps5d4d4e54.jpg

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
[Tinitusan]
10/27/16, 10:11 AM
#1

går alldeles utmärkt att plocka ute, skälj av dem med kokande vatten i badkaret bara om du är orolig =)

mimåne
10/27/16, 10:11 AM
#2

Jag får tyvärr inte fram bilderna, men jag ska försöka hjälpa dig ändå =)

Du kan absolut plocka in sten från naturen. Det är ingen större fara med det egentligen, risken är väl den att man kan råka få med sig något otrevligt levande utifrån som man inte vill ha i sitt akvarium. Därför brukar man ge stenen en omgång innan man stoppar den i akvariet. Jag föredrar att koka dem, det är minst jobb och tar död på det som behöver tas död på =) Du kan även skrubba stenen ifall att den är lite skräpig. Sen kan du använda den med gott samvete. Det gör ingenting om det är lite stänk som blänker i stenen eller om den innehåller lite rost.

Vill du köpa sten i djurbutiken men tycker att det är dyrt, så skulle jag rekommendera Lavasten. De väger knappt någonting. Jag köpte 10st i varierande storlekar för 200kr.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Cecilia.S
10/27/16, 10:16 AM
#3

#1 Tack för svar! 😃

#2 Då kan jag nog ta mig ut på stenjakt någon dag, haha 🤪 Lavastenar är också underbart snygga, det är absolut någonting som jag kan kika efter - dessutom låter det som att dom inte är särskilt dyra. Tack!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

mimåne
10/27/16, 6:42 PM
#4

Ingen orsak. Lycka till =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: