Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Akvarium och fiskar Allmänt Artbeskrivningar Auktioner / träffar / aktiviteter Berättelser Bilder Butiker och länkar Ciklider Dammar Filter, pumpar, Co2 m.fl Foder Labyrintfisk Levandefödare Malar Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Odling Projekt / DIY Räkor, snäckor, amfibier m.fl Salt- och bräckvatten Sjukdomar Säljes/Köpes Tetror Tävlingar Vattenvärden Växter och alger Årstidsfisk / Killis
Akvarium och fiskar

Dräktig guppyhona!

2016-10-24 20:26 #0 av: [M_S]

Jag har en guppyhona som är rejält tjock! När tror ni det är dags för födsel? Det ser ut som hon ska spricka närsomhelst!

Anmäl
2016-10-24 20:38 #1 av: [Jens]

Hmm, det där ser inte ut som hon är med yngel. Ser snarare ut som bukvattensot eller någon annan sjukdom. Något galet verkar det vara om nu inte bilden är helt missvisande. Kan du få fram fler bilder tro?

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2016-10-25 06:38 #2 av: newbiee

Våra guppas ser inte ut så när dom är med yngel...

Akvaristiken är som en evig djungel, vackra djur med fantasifulla klimat, inlindad av lianer med lockande fakta som aldrig tar slut. 

Anmäl
2016-10-25 08:11 #3 av: Guppyn1

Den är nog sjuk skulle jag tro.Mina guppys för en svart fläck där bak å sen så har man en miljon små liv i karet

Anmäl
2016-10-25 08:34 #4 av: Rovfisk

Antigen  bukvattensot, eller rejäl förstoppning. Den är inte med yngel i varje fall.

Medarbetare på akvariefisk i fokus.

*520 l *240 l *225 l *112 l *60 l

Anmäl
2016-10-25 10:47 #5 av: mimåne

Tyvärr måste jag hålla med de andra. Denna hona ser inte ut att må bra. Magen ser ut att vara hårt åtstramad och fisken uppblåst och stel.. Förstoppning är min tanke.

Sajtvärd på akvariefisk ifokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.