Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Akvarium och fiskar Allmänt Artbeskrivningar Auktioner / träffar / aktiviteter Berättelser Bilder Butiker och länkar Ciklider Dammar Filter, pumpar, Co2 m.fl Foder Labyrintfisk Levandefödare Malar Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Odling Projekt / DIY Räkor, snäckor, amfibier m.fl Salt- och bräckvatten Sjukdomar Säljes/Köpes Tetror Tävlingar Vattenvärden Växter och alger Årstidsfisk / Killis
Akvarium och fiskar

Odessabarber v/s Corydoras

2016-10-15 19:33 #0 av: botia

Hallo.Finns det ngn.som haft Odessabarber ihop med Corydoras-malar.Biter odessabarben på CorydorasMalarnas fenor?

Anmäl
2016-10-16 08:48 #1 av: UngAkvarieÄlskare

Jag hadde dem i samma akvarium för nått år sedan. Corysarna klarade sig väldigt bra tror det eller ej, ingen hadde några trasiga fenor så jag tror det kommer gå bra

Anmäl
2016-10-16 09:12 #2 av: [Jens]

Det finns en sort av corysar som kan skydda sig mot Odessa och det är Corydoras Sterbai . Odessa kan vara riktigt suriga om en fisk eller mal kommer nära så jag vet inte om jag skulle kombinera dessa två arter med varandra.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2016-10-16 11:53 #3 av: Rovfisk

Mina gröna metallpansarmalar har gått med Odessabarber, och det har inte varit några problem. Odessabarberna verkade inte bry sig så mycket om de andra invånarna, de håller sig för sig själva och låter de andra sköta sitt.

nu kan det iofs bero på akvariestorleken också, jag hade mina i 240 liter, och hade ett ganska stort stim med både odessa (18) och pansarmalarna (11)

Medarbetare på akvariefisk i fokus.

*520 l *240 l *225 l *112 l *60 l

Anmäl
2016-10-20 10:57 #4 av: botia

Tack för alla svar fast lite olika.Jag har ett 375 lit.,men 60st.Corydoras panda.I alla generationer.Köpte 6st.från början.Jag tror de äldsta är 17år !.Säger iaf min sambo.är fortf.lite skeptisk,tack vare de (Odessabarberna)är trots allt en barb.Men jag är väldigt sugen på ett "gäng".

Anmäl
2016-10-20 14:23 #5 av: UngAkvarieÄlskare

Skulle inte tro att några an corysarna är 17år låter väldigt orimligt

Anmäl
2016-10-20 15:22 #6 av: KJE

Upp till 25 år kan dom bli enligt vad jag har läst.

Anmäl