Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (10) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Akvarium och fiskar Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Räkor, snäckor, amfibier m.fl Sydamerikanska ciklider Säljes/Köpes Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Akvarium och fiskar

fiskar

2016-10-15 12:29 #0 av: victor1234

hur vet jag hur länge det är kvar till min guppy ska föda

Anmäl
2016-10-15 12:30 #1 av: victor1234
här är min guppy

Anmäl
2016-10-15 12:49 #2 av: Lillyrod

Det kan man aldrig med säkerhet veta. En del blir jättetjocka innan det är dags och andra syns det knappt på. Du får vänta och se helt enkelt : )

Medarbetare på Akvariefisk ifokus.

Anmäl
2016-10-15 12:52 #3 av: victor1234

okej tack

Anmäl
2016-10-15 12:55 #4 av: victor1234

tror ni att jag ska släppa in den i yngelburen

Anmäl
2016-10-15 13:02 #5 av: Cecilia.S

Om jag var du skulle jag vänta med att sätta in den i yngellådan. De flesta guppys blir supertjocka innan dom ynglar av sig.

Medarbetare på Akvariefisk och RidsportBlomma Häst • Hund • Foto • Akvaristik

Anmäl
2016-10-15 13:08 #6 av: Lillyrod

Det absolut bästa är att låta den föda i karet. Enormt mycket stress för honan att bli instängd i en liten låda. De flesta yngel klarar sig ändå om man har mycket växter och gömställen för dem.

Medarbetare på Akvariefisk ifokus.

Anmäl
2016-10-15 13:14 #7 av: Cecilia.S

Vi brukar köra med principen som #6 nämnde, att honan får föda i karet. Om du är rädd att ynglen inte ska klara sig från de vuxna fiskarna kan du flytta över dom till yngellådan, men av mina egna erfarenheter klarar sig dom flesta lika bra i karet. Då förutsett att det finns mycket växter och gömställen, gärna flytväxter.

Medarbetare på Akvariefisk och RidsportBlomma Häst • Hund • Foto • Akvaristik

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.