Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Akvarium och fiskar Allmänt Artbeskrivningar Auktioner / träffar / aktiviteter Berättelser Bilder Butiker och länkar Ciklider Dammar Filter, pumpar, Co2 m.fl Foder Labyrintfisk Levandefödare Malar Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Odling Projekt / DIY Räkor, snäckor, amfibier m.fl Salt- och bräckvatten Sjukdomar Säljes/Köpes Tetror Tävlingar Vattenvärden Växter och alger Årstidsfisk / Killis
Odling

Hur får jag dem att överleva?

2016-10-15 11:36 #0 av: KawaiiPoop

Okej så jag har använt mitt 10 liters akvarium som ett odlingskar till sebrafiskar och imorse så lekte dem. Men nu undrar jag:
Hur får man så många som möjligt att överleva? Vad matar man dem då? Och kan man ha ett filter eller kommer dem då att sugas upp?

Anmäl
2016-10-15 11:53 #1 av: KawaiiPoop

(Har flyttat föräldrarna)

Anmäl
2016-10-15 13:10 #2 av: newbiee

Om du håller koll på vattenvärdena ordentligt och ser till att inte övermata ynglen bör dom klara sig fint. Vi kör utan pump i ett mindre yngelakvarium hemma hos mig just nu, där i har vi en del guppyyngel. Om du vill använda pump och är rädd att ynglen ska sugas in i den, kan du trä tunt tyg över insuget eller använda en pump med svampfilter, det brukar även fungera med räkor har jag hört.

Akvaristiken är som en evig djungel, vackra djur med fantasifulla klimat, inlindad av lianer med lockande fakta som aldrig tar slut. 

Anmäl
2016-10-15 15:52 #3 av: KawaiiPoop

Oki, men vad borde jag mata dem?

Anmäl
2016-10-15 19:23 #4 av: KawaiiPoop

Mån som vet?

Anmäl
2016-10-15 19:25 #5 av: [Jens]

Hur vet du att de har lekt ? Har de lagt rom ?

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2016-10-15 19:26 #6 av: newbiee

Det finns specialfoder för yngel. Du kan t.ex köpa små matkulor och ge dom, det borde gå att hitta i närmaste djuraffär. 

Akvaristiken är som en evig djungel, vackra djur med fantasifulla klimat, inlindad av lianer med lockande fakta som aldrig tar slut. 

Anmäl
2016-10-15 19:34 #7 av: KawaiiPoop

#5 ja det ligger Rom lite här och där

# Oki!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.