Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Akvarium och fiskar Allmänt Artbeskrivningar Auktioner / träffar / aktiviteter Berättelser Bilder Butiker och länkar Ciklider Dammar Filter, pumpar, Co2 m.fl Foder Labyrintfisk Levandefödare Malar Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Odling Projekt / DIY Räkor, snäckor, amfibier m.fl Salt- och bräckvatten Sjukdomar Säljes/Köpes Tetror Tävlingar Vattenvärden Växter och alger Årstidsfisk / Killis
Akvarium och fiskar

200l akvarium

2016-10-09 10:27 #0 av: KawaiiPoop

Hittade ett 200 liters akvarium som jag blev sugen på att köpa (kommer förmodligen inte att göra det men endå) jag undrar bara OM om jag köper det vilka fiskar skulle vara bra att ha i ett sånt akvarium

Anmäl
2016-10-09 10:27 #1 av: ElinvBorg

Vad för fiskar skulle du vilja ha? :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Anmäl
2016-10-09 11:12 #2 av: KawaiiPoop

Gärna Scalare men gissar att det är för litet

Anmäl
2016-10-09 12:23 #3 av: [Jens]

De mindre arterna av skalarer bör ha minst 50 cm i höjd och gärna minst 250 L akvarium så tyvärr så passar inte ett 200 L akvarium. Är det inte någon annan fisk som du har tänkt på? 

Bra att du planerar för det ska man alltid göra för man ska ju ha fiskarna i flera år.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2016-10-09 12:23 #4 av: mimåne

Jo 200L blir nog tyvärr lite för litet för skalare. Kanske ett 300L akvarium skulle passa dig bättre KawaiiPoop? Då kan du ha skalare =)

Sajtvärd på akvariefisk ifokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.