Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Akvarium och fiskar Allmänt Artbeskrivningar Auktioner / träffar / aktiviteter Berättelser Bilder Butiker och länkar Ciklider Dammar Filter, pumpar, Co2 m.fl Foder Labyrintfisk Levandefödare Malar Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Odling Projekt / DIY Räkor, snäckor, amfibier m.fl Salt- och bräckvatten Sjukdomar Säljes/Köpes Tetror Tävlingar Vattenvärden Växter och alger Årstidsfisk / Killis
Akvarium och fiskar

Äter guppys ancistrus yngel?

2016-10-03 15:15 #0 av: ayylo

Nu har jag äntligen fått små ancistrus yngel efter att ha fylld karet med grottor och gjort vattenbyten med lite kallare temperatur än vanlig. Igår när jag såg de första så kändes det som att de fanns överallt och simmade. Idag såg jag en enda som simmade och några andra som gömde sig i två av grottorna. Min fråga är om de kan ha blivit uppätna och det bara är överlevare kvar eller om det är normalt att de håller sig gömda hela tiden. I karet finns bara två st ancistrus och resten guppys.

Anmäl
2016-10-03 16:18 #1 av: newbiee

Våra guppys brukar jaga sina egna yngel, så det är klart att dom säkert kan vara bovarna i dramat. Men det kan också vara att ynglen gömmer sig, det vet jag faktiskt inte. Jag har aldrig haft ancistrus-yngel.

Akvaristiken är som en evig djungel, vackra djur med fantasifulla klimat, inlindad av lianer med lockande fakta som aldrig tar slut. 

Anmäl
2016-10-03 16:30 #2 av: MsZ

Mina har en tendens att hamna i ytterfiltret! När de är nyfödda har jag tvingats ha strumpa på insuget! Räddat många i filter innan.

Anmäl
2016-10-03 16:57 #3 av: newbiee

#2 Det kan hända räkor också, och visst är dom säkert ganska små bägge två när dem är yngel Skrattar Bra förslag, testa det ayylo, om inte annat kan du säkert kika i filtret och se om det finns några yngel där.

Akvaristiken är som en evig djungel, vackra djur med fantasifulla klimat, inlindad av lianer med lockande fakta som aldrig tar slut. 

Anmäl
2016-10-03 17:22 #4 av: ayylo

Nej det har hänt tidigare att jag fått in yngel där så det problemet har varit åtgärdat i över ett halvår. Antingen så gömmer de sig jävligt bra eller så är det som newbiee säger att det är guppysarna som är bovarna :P men hittade några fler nyss så det kanske inte alls är så som jag trodde.

Anmäl
2016-10-03 17:31 #5 av: newbiee

#4 Då får vi hoppas att dom är duktiga på att gömma sig Tummen upp

Anmäl
2016-10-03 18:08 #6 av: ayylo

Aa hahaha men de är sjuuukt sötaa ialla fall :D

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.