Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Akvarium och fiskar Allmänt Artbeskrivningar Auktioner / träffar / aktiviteter Berättelser Bilder Butiker och länkar Ciklider Dammar Filter, pumpar, Co2 m.fl Foder Labyrintfisk Levandefödare Malar Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Odling Projekt / DIY Räkor, snäckor, amfibier m.fl Salt- och bräckvatten Sjukdomar Säljes/Köpes Tetror Tävlingar Vattenvärden Växter och alger Årstidsfisk / Killis
Akvarium och fiskar

Vad passar in? 240L

2016-09-25 20:59 #0 av: nevamisse

Har nu fått ett 240L akvarium där det följde med:

6 sorgmanteltetra, 2 rödmunstetra, 2 praktbotia, 1 stor ancistrus, 1 colombiatetra, 1 blodtetra samt 1 black ghost.

Vad tycker ni man kan ha mer för fisk? Alla som flyttar in hädanefter ska vara små, snälla fiskar. 

Anmäl
2016-09-25 21:40 #1 av: ElinvBorg

Till att börja med tycker jag några fiskar ska få flytta ut. Både blackghosten och praktbotiorna behöver mycket större så de behöver få nya hem. Sedan har du fyra stimfiskar och ingen går i fulla stim, de vill vara minst 10 stycken vardera men fyra stim lämpar sig inte i ditt kar. Välj två stim att ha kvar och fyll på dessa :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Anmäl
2016-09-25 21:57 #2 av: Qurex

Låter lite som om du fått ta över ett akvarium från någon som köpt in fisk utan att tänka och att det antagligen dött en del fisk på vägen. En av varje tetra låter inte bra.

Anmäl
2016-09-26 20:25 #3 av: mimåne

Jag tycker för det första att du ska köpa fiskar som du också är motiverad till att ha GladÄr det någon av de fiskarter som följer med som du tycker verkar intressant och du vill ha kvar i akvariet?

Sajtvärd på akvariefisk ifokus

Anmäl
2016-09-27 20:28 #4 av: nevamisse

Tack för tipsen!

#3 Ja, det förstås. Jag tycker om sorgmanteltetran. Tycker mindre om black ghost och ancistrusen har blivit väldigt stor, men den får väl hänga med ett tag till.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.