Annons:
Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 827 ggr
Sarchosuchus
8/29/16, 8:29 PM

Kampfisks har Rom?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag håller på att försöka att odla kampfiskar och just nu så ligger honan i skorstenen och kollar på hanen. Jag undrar om ni kan se om hon har Rom imagen

Annons:
Sarchosuchus
8/29/16, 8:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Om det är okej och skryta så tycker jag att hanen jag har valt ut är otroligt vacker

mimåne
8/29/16, 9:21 PM
#2

Överlämnar frågan om rom till någon annan och vill bara inflika att jag håller fullständigt med dig om att hanen är väldigt vacker! Lycka till med din odling.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

ElinvBorg
8/29/16, 9:25 PM
#3

Hon ser normalt ut, dvs hon ser inte ut att ha rom/mycket rom. Har du matat upp både hanen och honan i någon/ett par veckor?

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Sarchosuchus
8/29/16, 9:37 PM
#4

Ja det har jag jag har get dom röda mygglärver

ElinvBorg
8/29/16, 9:46 PM
#5

Röda mygglarver är inte ett bra foder för Kampfisk då de odlas i smutsigt vatten och har en tagg som kan orsaka förstoppning så om jag var du så skulle jag byta foder till något lämpligare så som artemia och vita mygglarver. Men om du matat upp så är det konstigt att hon inte blivit tjockare.. Hur länge matade du upp och hur många gånger om dagen matade du?

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Sarchosuchus
8/30/16, 9:37 PM
#6

Typ 2 gånger om dan men det är typ 1/4 ruta röda mygglärver i en vecka

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
ElinvBorg
8/30/16, 9:44 PM
#8

Mängden röda mygg spelar ingen roll, även fast det är lite så är det inte så bra för dem. Men du skulle nog behöva mata upp dem mer, framförallt honan då så hon får ordentligt med rom om du nu tänker avla

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Sarchosuchus
8/30/16, 9:48 PM
#9

Ok tack för dina svar Du är verkligen ducktig med kampfiskar

ElinvBorg
8/30/16, 9:53 PM
#10

Tack, det är bara att fråga på och tänk på att läsa på mycket om du tänker prova på att odla Kampfisk. Det är mycket förberedelser innan, man ska veta hur ihopsläpp och leken bör gå till och sedan yngelvården. Har jag tid, plats och pengar? är bra frågor att ställa sig. Ynglen behöver plats att växa på och sedan bör hanarna separeras när de blir äldre och man bör satsa på att kläcka artemia till yngel så de blir friska och starka fiskar. Så matning flera gånger om dagen och dagliga vattenbyten en längre tid :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Liten boll
8/31/16, 1:03 PM
#11

Mycket jobb med kampodling

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Upp till toppen
Annons: