Annons:
Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 2182 ggr
Sarchosuchus
8/28/16, 4:31 PM

grumligt vatten?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ursäkta om jag la tråden i fel grupp men jag undrar varför vattnet i mitt Akvarie är så grumligt och hur jag ska göra det bättre det ser inte så grumligt ut på bilden men det är ganska grumligt

Annons:
[Jens]
8/28/16, 5:16 PM
#1

Det känns inte som akvariet är så nystartad? Jag ser att det är väldigt mycket bajs på sanden och det ska naturligtvis städas bort. 🙂 Sedan så är det alldeles för lite växter i akvariet vilket också behövs för att vattnet ska bli bra. 

Vad har du för pump och vilken storlek är det på akvariet samt vilka lysrör har du och hur länge har du haft dessa rör? Delvattensbyte är också bra att göra i rätt mängd. Man brukar säga ca 20% i veckan.

Sarchosuchus
8/28/16, 5:42 PM
#2

Det är inte bajs det är döda mygglärver som jag slängde i precis akvariet är 60 L och har en inbyggd pump sån man fick med när jag köpte det så jag vet inte vad det är för pump men det är till akvariet

mimåne
8/28/16, 5:59 PM
#3

Har du rengjort pumpen och filtret något nyligen? Annars kan det vara värt att pröva.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Sarchosuchus
8/28/16, 6:04 PM
#4

Jag gjorde det för en vecka sedan ska jag göra det igen??

[Jens]
8/28/16, 6:37 PM
#5

Är akvariet nystartad?

Sarchosuchus
8/28/16, 7:57 PM
#6

Inprinsipt jag har haft det ned lagt i några månader och sedan har jag startat det igen nu. Jag hade grodyngel i att innan sen flyttade dom ut sedan tömde jag ut allt vatten och började om

Annons:
[Jens]
8/28/16, 8:26 PM
#7

Då kan jag tänka mig att när du väl försökte göra rent gruset så blev det inte riktigt rent. Det är ett vanligt problem så jag tycker du ska fortsätta några veckor och göra delvattensbyten. Det finns medel förstås att köpa för att göra vattnet klarare och renare men jag har tyvärr inget namn på dessa men du kan fråga i butik. 🙂

Sarchosuchus
8/29/16, 8:25 PM
#8

Ok tack så mycket

Upp till toppen
Annons: